• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3684 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

عددنوشت

افزايش نرخ كرايه شناورهاي مسافري بندرعباس

گزارش‌ها از تصميم مسوولان مبني بر افزايش حدود 20درصدي نرخ كرايه شناورها در مسير بندرعباس به قشم و هرمز و بالعكس حكايت دارد. اسماعيل اصلاحي، مديرعامل تعاوني شناورداران بندرعباس گفت: نرخ كرايه شناورها در مسير بندرعباس به جزاير قشم و هرمز و بالعكس از ابتدا بسيار ناچيز در نظر گرفته شده و اين حرف را هميشه گفته‌ايم و جا دارد باز هم تكرار كنيم. وي با اشاره به پيشينه نرخ‌گذاري در اين ارتباط، افزود: سال‌هاي پيش پس از حادثه دلخراش غرق شدن 17 سرنشين يك فروند اتوبوس دريايي در آب‌هاي بندرعباس كه منجر به فوت اين افراد شد، به يكباره تصميمي اتخاذ شد كه نتيجه آن از رده خارج شدن تمامي اتوبوس‌هاي دريايي اين خطوط مسافري دريايي بود. وي با اظهار اينكه پس از آن كم‌كم شناورهاي مدرن روي كار آمدند و ظرفيت كنوني را تامين كردند، ادامه داد: نرخ كرايه اتوبوس‌هاي دريايي كه در گذشته مورد استفاده قرار مي‌گرفتند، حدود پنج هزار تومان بود و با روي كار آمدن شناورهاي مدرن، با اندكي افزايش، نرخ كرايه‌ها اعمال شد.


مغروقه‌هاي باقيمانده در اروند و كارون

عادل دريس، مديركل بنادر و دريانوردي گفت: تاكنون 177 فروند مغروقه از آب‌هاي اروند و كارون خارج‌سازي شده‌اند. مغروقه‌هاي خارج شده طي سال‌هاي اخير شامل 52 فروند از اروند رود و 125 فروند از رودخانه كارون بوده است. بر اساس آخرين آمار اخذ شده، 69 فروند مغروقه ديگر هنوز در دو رودخانه اروند رود و كارون باقي مانده است كه هر چه سريع‌تر نسبت به خارج‌سازي آنها اقدام مي‌شود. وي افزود: خارج‌سازي مغروقه‌هاي واقع در وسط آبراه اروند رود كه به سمت ساحل ايران قرار گرفته‌اند، نيازمند اخذ مجوز از كميته حقوقي اروند رود است كه مراحل آن از سوي وزارت امور خارجه پيگيري مي‌شود. وي اذعان داشت: به‌طور عموم شناورهايي كه از اروند و كارون خارج‌سازي مي‌شوند داراي عمر بالاي 30 سال هستند و ديگر قابليت كاربري به عنوان شناور را نخواهند داشت.


كاهش قاچاق پوشاك

رييس اتحاديه توليد‌كنندگان و فروشندگان پوشاك تهران از كاهش ۳۰ درصدي قاچاق پوشاك در سال گذشته خبر داد. ابوالقاسم شيرازي با اشاره به اينكه در بخش‌هاي مختلف قاچاق وجود دارد و نمي‌توان اين معضل را به صفر رساند، اظهار كرد: خوشبختانه با توجه به اطلاع‌رساني‌هاي قبلي براي جلوگيري از برخوردهاي سلبي با كاهش قاچاق در بحث پوشاك مواجه هستيم و با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تمركز خود را روي مراكز اصلي و انبارها قرار داديم و در بخش خرده‌فروشي ورود نكرديم. وي ادامه داد: توانستيم در مراكز اصلي و انبارها به صورت مطلوب ورود كنيم و با توجه به اقداماتي كه از سال گذشته براي مبارزه با قاچاق پوشاك انجام داديم، ميزان قاچاق را در اين بخش كاهش دهيم. رييس اتحاديه توليد‌كنندگان و فروشندگان پوشاك تهران با بيان اينكه متاسفانه آمار دقيقي از قاچاق در دسترس نيست، گفت: براساس بازرسي‌هاي ميداني ۷۰ تا ۸۰درصد فروشندگان در بخش پوشاك توليدكننده هستند و همين مساله باعث افزايش رغبت آنها به مبارزه با قاچاق شده است.


افزايش مراجعه‌كنندگان  به كاريابي‌ها

محمد اكبرنيا، مديركل دفتر كاريابي‌هاي وزارت كار مي‌گويد: در هفت ماهه امسال ۳۵۰ هزار كارجو در مراكز كاريابي ثبت‌نام كرده‌اند كه ۱۱۰ هزار نفر آنها را زنان و ۲۴۰ هزار نفر آنها را مردان تشكيل ‌مي‌دهند. از اين تعداد ۸۴ هزار و ۴۰۰ زن كارجو و ۱۹۰ هزار مرد جوياي كار بدون مهارت بودند و در مجموع حدود ۹۳ هزار نفر از مردان و زنان ثبت نام‌شده به كار گمارده شدند. وي با تاكيد بر نقش موثر كاريابي‌ها در رونق بازار كار، از افزايش ۲۰ درصدي تعداد مراجعه‌كنندگان به موسسات كاريابي خبر داد. اكبرنيا تصريح كرد: مراجعه كارجويان به كاريابي‌ها زمينه آشنايي هرچه بيشتر آنها با اين موسسات و محيط كسب و كار را فراهم مي‌كند؛ از اين رو توانمندسازي موسسات كاريابي را در دستور كار قرار داده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون