• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3695 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ آذر

اوج حساسيت در بازي‌هاي هفته چهاردهم ليگ برتر

جدال صدرنشين‌ها با اصفهاني‌ها

گروه ورزش

هفته چهاردهم ليگ برتر و باز هم برگزاري هشت بازي كه در شهر‌هاي مختلف كشور انجام خواهد شد. دو بازي امروز در تهران و دو بازي ديگر در قم و تبريز برگزار مي‌شود و در حساس‌ترين بازي امروز همه منتظر تعيين نتيجه بازي استقلال مقابل پديده هستند. حساسيت چهار بازي روز جمعه اما به خاطر شرايط جدول رده‌بندي بيشتر از مسابقات امروز است. چرا كه پرسپوليس و تراكتورسازي به عنوان تيم‌هاي اول و دوم به ترتيب مقابل ذوب‌آهن و سپاهان صف‌آرايي خواهند كه پيش‌بيني مي‌شود بازي‌هاي جذابي از آب در بيايد. ماشين‌سازي و سياه‌جامگان تيم‌هاي پانزدهم و شانزدهم جدول هم در تبريز سومين بازي حساس روز جمعه را برگزار خواهند كرد.
پنجشنبه 25/9/1395
استقلال- پديده مشهد
باخت در يك ديدار حيثيتي مقابل امير قلعه‌نويي و تراكتورسازي و سقوط به رتبه هفتم باعث شد تا در اطراف تيم تنش ايجاد شود. صداي اعتراض گروهي از هواداران و از همه مهم‌تر يك عضو هيات‌مديره بلند شد. استقلال چند روز پرالتهاب را پشت سر گذاشت و در اين گير و ‌دار مديريت باشگاه تاكيد كرد از منصوريان حمايت خواهد كرد. اين در حالي بود كه استقلال قبل از اين بازي دو ماه نسبتا موفق را پشت سر گذاشته بود. فاصله ۱۱ امتيازي استقلال با پرسپوليس در همين نيم فصل اول نشان مي‌دهد آبي‌ها چندان شرايط خوبي ندارند، در اين وضعيت شبه‌بحراني استقلال از بازي امروز خود مقابل پديده فقط برد مي‌خواهد. پديده مشهد نيز در هفته‌هاي اخير نتايج خوبي گرفته است و به نظر مي‌رسد آبي‌هاي تهران كار سختي مقابل شاگردان رضا مهاجري داشته باشند. شاگردان رضا مهاجري پس از تساوي مقابل تراكتورسازي و باخت در برابر پرسپوليس حالا به مصاف استقلال مي‌روند؛ سه بازي بسيار سخت. نكته اميدواركننده براي پديده اين است كه اين تيم تا به حال به استقلال نباخته است. با اين شرايط همه منتظر هستند، ببينند نتيجه اين ديدار حساس در ورزشگاه آزادي كه ساعت 16:20 امروز آغاز مي‌شود، چه خواهد شد. بدون هيچ ترديدي اگر استقلال دراين بازي هم نتيجه لازم را نگيرد حاشيه‌هاي اين تيم بيشتر خواهد شد.
گسترش‌فولاد-  استقلال خوزستان
اين بازي ديدار دو تيمي است كه فصل را با آرزوهاي بزرگي آغاز كردند اما نتايج آنها به آن شكل خوب نبوده است. استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرماني كه تيم دهم است و گسترش هم كه فصل پيش بازي‌هاي خوبي انجام مي‌داد، حالا در ليگ امسال در رده دوازدهم ديده مي‌شود. گسترش البته چند هفته‌اي است كه خوب نتيجه مي‌گيرد و پس از بحران ابتداي فصل از سه بازي سخت اخير ۵ امتياز به دست آورده است. فرناندو ده‌خسوس دروازه‌بان فصل قبل استقلال خوزستان اين فصل پيراهن گسترش را برتن دارد، تقابل او با تيم سابقش جالب خواهد بود به شرطي كه فراز كمالوند او را بازي بدهد. ده‌خسوس در بازي قبل به بازي گرفته نشد. استقلال خوزستان‌ هم بعد از شكست هفته قبل مقابل فولاد در داربي اهواز حالا بايد هر طور كه شده سه امتياز اين مسابقه خارج از خانه را به دست بياورد. اين بازي ساعت 14:30 امروز در ورزشگاه بنيان‌ديزل تبريز برگزار خواهد شد.
سايپا-پيكان
سايپا پس از ۹ هفته ناكامي در هفته سيزدهم رنگ برد را ديد. استعفاي حسين فركي و قبول نشدن اين استعفا كارگر واقع شد و سايپاي بحران‌زده با شكست دادن صنعت نفت كمي از انتهاي جدول دور شد. پيكان هم هفته‌اي دلنشين را سپري كرد. گل ثانيه‌هاي پاياني مرتضي آقاخان پيكان را به يك برد مهم مقابل سياه‌جامگان رساند و اين تيم به رده ششم صعود كرد. حالا در چنين شرايطي مصاف خودروسازان ساعت 15 امروز در ورزشگاه شهيد دستگردي شهرك اكباتان برگزار خواهد شد. سايپا براي كسب دومين پيروزي پياپي و بيشتر كردن فاصله‌اش با قعر جدول تلاش مي‌كند و پيكان مجيد جلالي به ادامه روند نسبتا خوب و نزديك شدن به تيم‌هاي صدرنشين ليگ. پيكان با 18 امتياز در رده ششم و سايپا با 12 امتياز در رتبه سيزدهم جدول قرار دارند.
صباي قم- نفت تهران
نفت با دو هفته ناكامي با صدر جدول فاصله گرفت و رده سوم را به ذوب‌آهن واگذار كرد. علي دايي اگر مي‌خواهد تيمش بيش از اين از پرسپوليس و تراكتورسازي عقب نيفتد فردا بايد صبا را شكست داد. در طرف مقابل زمين وضعيت صبا كاملا بحراني است، تيمي كه در ۶ هفته اخير تنها يك امتياز كسب كرده است و به نظر مي‌رسد شمارش معكوس براي بركناري صمد مرفاوي آغاز شده است. مرفاوي در اين بازي هم رضا عنايتي را به خاطر اخراج در بازي قبل در اختيار ندارد. نكته قابل تامل اين است كه در بازي امروز هر دوتيم نياز مبرم به سه امتياز مسابقه دارند و مساوي هم براي‌شان مثل باخت خواهد بود. مسابقه ساعت 15:15 در ورزشگاه يادگار امام(ره) قم برگزار خواهد شد. نفت تهران 20 امتيازي در رده چهارم جدول و صباي قم نه امتيازي در رده پانزدهم جدول حضور دارند.
جمعه 26/9/1395
تراكتورسازي- سپاهان
بازي تيم‌هاي تراكتورسازي با سپاهان كه ساعت 14 روز جمعه در ورزشگاه اختصاصي تيم تبريزي برگزار خواهد شد، از حساس‌ترين و جذاب‌ترين بازي‌هاي هفته چهاردهم خواهد بود. تراكتورسازي با 27 امتياز در رده دوم جدول قرار دارد و مي‌‌خواهد با شكست دادن سپاهان در اين بازي خانگي، ‌در صورت لغزش احتمالي پرسپوليسي كه با ذوب‌آهن آماده اين‌روزها بازي دارد، صدرنشين شود. از طرف ديگر سپاهان 18 امتيازي و تيم هشتم جدول كه روزهاي پرفراز و نشيبي در ليگ برتر با عبدالله ويسي تاكنون سپري كرده، در هفته‌هاي اخير عملكرد بهتري داشته و مي‌خواهد با نتيجه گرفتن در اين مسابقه به روزهاي خوب خود بازگردد. تراكتورسازي هم هفته قبل در ورزشگاه آزاي با ارايه يك فوتبال برتر استقلال را شكست داد و با آمادگي و روحيه بالا وارد اين مسابقه خواهد شد.
ماشين‌سازي-  سياه‌جامگان
فرهاد كاظمي چند روز پيش رسما به عنوان سرمربي جديد ماشين‌سازي انتخاب شد. او حالا در نخستين مسابقه بايد مقابل تيمي بازي كند كه درابتداي فصل هدايت آن را بر عهده داشت و به خاطر مشكلات مديريتي و مالي كه در باشگاه سياه‌جامگان مشهد وجود داشت از اين تيم جدا شد. وضعيت ماشين‌سازي كه مشخص است و اين تيم با تنها شش امتياز قعرنشين ليگ برتر است. حالا فرهاد كاظمي هدايت اين تيم را بر عهده گرفته تا در ادامه نتايج بهتري كسب كنند و حداقل در بدترين شرايط در ليگ برتر ماندگار شوند. سياه جامگان البته حال و روز خوبي در ليگ ندارد و با 11 امتياز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. نكته اصلي درباره بازي اين است كه هر دو تيم قعر جدولي از اين بازي برد مي‌خواهند.
فولادخوزستان- صنعت نفت آبادان
فولاد خوزستان هفته قبل با يك گل استقلال خوزستان را شكست داد و حالا بايد در اين هفته راس ساعت 15:30 در ورزشگاه غدير اهواز ميزبان صنعت نفت آبادان ديگر نماينده استان خوزستان باشد. فولاد در هفته‌هاي اخير با درخشش ساسان انصاري آقاي گل ليگ نتايج خوبي كسب كرده و حالا به دنبال سه امتياز اين مسابقه است. صنعت نفت هم البته در ليگ امسال نتيجه نسبتا خوبي كسب كرده و باخت خانگي هفته قبل آنها مقابل سايپا باعث شده كه در اين مسابقه فقط به دنبال سه امتياز براي حفظ جايگاه خود در نيمه بالاي جدول با توجه به نزديكي امتياز بين تيم‌ها باشند. فولاد با 19 امتياز در رده پنجم و صنعت نفت با 16 امتياز در رده نهم جدول قرار دارند.
ذوب‌آهن- پرسپوليس
جدول رده‌بندي ليگ برتر نشان مي‌دهد كه بازي ذوب‌آهن مقابل پرسپوليس كه ساعت 16:20 روز جمعه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد، ‌حساس‌ترين بازي هفته چهاردهم ليگ برتر است. پرسپوليس در طول 13 هفته تنها چهار گل دريافت كرده است و با مجموعه 15 گل زده با 29 امتياز صدرنشين ليگ برتر است. ذوب‌آهن بعد از شروع بد خود در ليگ با يحيي‌گل‌محمدي قطع همكاري كرد و هدايت تيم را به مجتبي حسيني دستيار يحيي سپرد و حالا از اين تصميم كاملا راضي است. آنها در پنج بازي اخير 12 امتياز كسب كرده‌اند و در حال حاضر يكي از بهترين تيم‌هاي ليگ برتر هستند كه با ارايه فوتبالي هجومي به همراه تراكتورسازي بهترين خط حمله ليگ را با 21 گل زده در اختيار دارند و با 21 امتيازي كه دارند در مكان سوم جدول قرار گرفته‌اند. آنها در اين مسابقه به دنبال تحميل كردن نخستين شكست به پرسپوليس قدرتمند اين‌روزهاي برانكو ايوانكوويچ هستند تا به همين بهانه هم جايگاه‌شان را حفظ كنند و هم اختلاف‌شان با پرسپوليس و تراكتورسازي را كمتر كنند. تمام اين حساسيت‌هاي جدولي در كنار فوتبال زيبا و هجومي كه هر دو تيم انجام مي‌دهند نشان مي‌دهد كه روز جمعه مردم يك فوتبال جذاب را بين دو تيم آماده اين‌ روزهاي فوتبال ايران مشاهده خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون