• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3706 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ دي

عزت‌الله ضرغامي:

احمدي‌نژاد پيشنهادم را نپذيرفت

گروه سياسي| عزت‌الله ضرغامي هرچند كه دو سالي است از ساختمان شيشه‌اي جام جم كوچ كرده است اما تمايل ويژه‌اي به مصاحبه و گفت‌وگو با رسانه‌هاي اصولگرا دارد. گفت‌وگوهايش هم اغلب چند نكته كليدي دارد. روايتي از حوادث سال 88 و روايت‌هايي از ديدارها با كانديداهاي معترض به نتايج انتخابات. هرچند كه اين روايت‌ها تا اندازه زيادي يك طرفه هستند اما تا اندازه‌اي جالب است. روايت‌هايي از رابطه خانوادگي ضرغامي با ميرحسين موسوي تا علت ارايه 20 دقيقه وقت بيشتر به محمود احمدي‌نژاد در شب انتخابات كه گلايه‌هاي بسياري را به دنبال داشت. جمله‌هاي كليدي اظهارات عزت‌الله ضرغامي، مدير سابق صدا و سيما كه مديريتش با گلايه‌ها و انتقادات بسياري همراه بود را در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در ادامه بخوانيد:
 ‌‌ نمازجمعه‌اي كه آقاي هاشمي در آن شركت كرد نمازجمعه بدي شد و زماني كه شب قرار بود، تصاوير آن از تلويزيون پخش شود براي ما انجام اين كار دشوار بود زيرا به ساحت نمازجمعه بسيار اهانت شد. خانواده‌هاي متدين، زنان، مردان، خانواده شهدا در اين مراسم حضور داشتند و از آنجايي كه بنده هم در اين نماز جمعه شركت داشتم، مي‌ديديم كه حركت‌هاي بعضي از افرادِ برانداز، شعارها و حركت‌ها و درگيري‌هاي آنها به‌طوري بود كه امنيت كشور را سلب كرد. تعداد آنها هم كم بود؛ البته ما از اين افراد تصاويري پخش كرديم. 22 بهمن سال 88 هم روز خاصي بود. اتفاقا بعد از آن روز، 2 يا 3 نفر از شخصيت‌هايي كه زياد صحبت نمي‌كردند مثل آقاي ناطق نوري، مصاحبه‌هاي بسيار خوبي ارايه دادند. آقاي ناطق نوري آن زمان صحبتي نمي‌كرد و از اظهارات احمدي‌نژاد در مناظره دلخور بود كه البته بنده بعد از آن مناظره، بارها با او صحبت كردم اما كاملا آقاي ناطق از اتفاقي كه در مناظره افتاده بود، ناراحت بود هرچند البته برخي از آنها اجتناب‌ناپذير بود لذا وي چون بنده با او صحبت كردم، بعد از 22 بهمن مصاحبه بسيار خوبي ارايه داد و پس از آن هم از بنده تشكر كرد.
 ‌‌ ‌برخي منتقدان انقلابي در آن زمان، صداوسيما را مورد انتقاد قرار مي‌دادند كه بايد بسيار بيشتر از اين براي بالارفتن بصيرت مردم تلاش مي‌كرديد و دايما به مطالب آن روز مي‌پرداختيد كه بايد در جواب بگويم تا حدي كه لازم بود به خصوص نسبت به شبهاتي كه ايجاد شده بود، بهانه‌هايي كه خلق مي‌شد، عوام‌فريبي‌هايي كه صورت مي‌گرفت و بي‌منطقي‌هايي كه وجود داشت كارهاي لازم انجام و هر شب، برنامه‌هاي متعدد پخش مي‌شد.
 ‌‌ اميدوارم در انتخابات سال ۹۶ مناظره‌ها برگزار شود و آقاي روحاني هم انجام آن را قبول كند چراكه در اين مناظره‌ها، تكليف نهايي مردم مشخص مي‌شود. خوشبختانه رسانه ملي اين امكان را فراهم كرده تا بحث قدرت و ثروت در انتخاب مردم دخالت نكند همچنين با توجه به اينكه در سال ۹۲ امكانات دشمن خيلي بيشتر از ۸۸ بود اما خوشبختانه با برنامه‌ريزي جامعي كه صورت گرفت، تمام برنامه‌هاي آنها منتفي شد.
 ‌‌  اگر در مناظره آخري، آن دو نفر اتهاماتي را نسبت به دو نفر قبلي كه ديگر زمينه‌اي براي مطرح كردن اظهارات خود ندارند، مطرح كنند، قطعا اثر منفي خواهد داشت لذا شورا تصميم گرفت اين قانون را تصويب كند تا چاره‌اي باشد براي اين موضوع. اين مورد درباره آقاي احمدي‌نژاد هم صادق بود. به همين جهت، هنگامي كه شورا جمع‌بندي كرد، ديد كه بايد آقاي احمدي‌نژاد بيست دقيقه بيايد و صحبت كند. من شخصا با آقاي احمدي‌نژاد صحبت كردم و از وي تقاضاي فردي كردم كه اگر شما از اين بيست دقيقه خود استفاده نكنيد، شايد بهتر باشد اما اين حق قانوني آقاي احمدي‌نژاد بود و وي هم قبول نكرد و گفت كه من بايد از اين بيست دقيقه‌اي كه حقم است، استفاده كنم. البته لازم به ذكر است اين قانون فقط درباره نامزد‌ها صادق است.
 ‌‌  بارها گفته‌ام با هردوي اين افراد ملاقات داشتم به خصوص موسوي كه در اين حركت محوريت داشت و علاقه‌مند بود در مصاحبه زنده تلويزيوني متني را بخواند و با مردم صحبت كند. حتي با اجازه خودم (من مسووليتي در اين رابطه نداشتم چون بايد مصالح كشور هم رعايت مي‌شد البته از اين جهت آزادي عمل داشتم) به وي گفتم انتخابات تمام شده و نتايجش اعلام شده است اما اگر شما با اين وضعيت مي‌خواهيد صحبت كنيد، اشكالي ندارد حتي اگر مي‌خواهيد در برنامه زنده صحبت كنيد، مشكلي نيست منتها بايد فرد ديگري هم در كنار شما قرار بگيرد و متقابلا درباره انتخابات صحبت كند چون فضاي سياسي كشور ملتهب شده و به علت اين رفتار شما، پاسخ برخي نكات بايد داده شود.
 ‌‌ ‌ حتي گفتم اجازه دهيد كه در برنامه مجري باشد و از شما سوال كند اما وي اين پيشنهادم را قبول نكرد و تنها درخواستش اين بود كه مستقيما و رودرروي مردم، بيانيه‌اي را به ملت مطرح كند. حتي گفتم كه مي‌تواند برنامه ضبط شود و اگر نكته خاصي ندارد، سپس پخش شود اما آن را هم قبول نكرد و اين امكان نمي‌توانست در اختيارش قرار گيرد. كجاي دنيا اين اتفاق رخ مي‌دهد؟ مانند اين است كه در انتخابات سال 76 كه خاتمي پيروز انتخابات شد، ناطق بيايد و در يك برنامه زنده تلويزيوني، با مردم صحبت كند. تقاضاي موسوي مشخص بود كه مي‌خواست كل انتخابات را زير سوال ببرد و پيام‌هايي بدهد كه خلاف مصالح ملي بود.
 ‌‌آقاي موسوي شخصيت باسابقه‌اي در انقلاب بود. در طول دفاع مقدس از او به عنوان نخست‌وزير مكتبي- اعتقادي و ساده‌ زيست ياد مي‌كرديم. موسوي سابقه اينچنيني داشت حتي خانواده بنده با خانواده و همسر او رفت‌وآمد خانوادگي داشتند و همشيره‌هاي من از دوستان قبل از انقلاب او بودند و به منزل ما مي‌آمدند و با يكديگر ارتباط داشتند. بنده هم او را مي‌شناختم و قبل از انتخابات و در سال نخست مسووليت بنده در سازمان صداوسيما، نشستي با بانوان فعال عرصه سياسي و فرهنگي برگزار كرديم. در آن نشست، حدود 30 بانوي فعال از تمام گرايش‌هاي سياسي حضور داشتند كه در تاريخ سازمان بي‌نظير بود. من از آنها خواهش كردم درباره نگاه رسانه ملي به زن به ما مشورت دهند تا آسيب‌شناسي صورت بگيرد. بر اين اساس، بانوان زيادي از جمله خانم رهنورد، همسر موسوي در اين نشست شركت كردند و به خوبي مانند سايرين در اين مراسم سخنراني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون