• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3714 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي

دومين نشست خبري جشنواره موسيقي برگزار شد

تلاش براي جذب مخاطب بيشتر با كنسرت آنلاين

گروه فرهنگ و هنر

دومين نشست خبري سي‌ودومين جشنواره موسيقي فجر در فاصله چند روز به آغاز آن برگزار شد. نشستي كه در آن از اجراي آنلاين اجراهاي جشنواره خبر داده شد تا به گفته حميدرضا نوربخش، مدير اين جشنواره موقعيتي فراهم شود تا مخاطباني كه امكان حضور در اين اجراها را ندارند آن را به صورت آنلاين تماشا كنند.
هفت ماهي از راه‌اندازي سامانه كنسرت آنلاين مي‌گذرد؛ سامانه‌اي كه ارديبهشت‌ماه كار خود را با اجراي عليرضا قرباني شروع كرد و در ادامه كنسرت‌هاي ديگري با حضور حجت اشرف‌زاده و... برگزار كرد. هدف اين سامانه سهيم كردن مخاطباني بود كه امكان حضور در اجراي زنده را ندارند و حالا جشنواره موسيقي فجر هم با همين رويكرد از اين سامانه در طول اجراهاي جشنواره استفاده خواهد كرد.
حميدرضا نوربخش در اين نشست با اشاره به اينكه كنسرت آنلاين براي نخستين بار در اين دوره از جشنواره برگزار مي‌شود در مورد دلايل چنين تصميمي توضيح داد: «اين اقدام مي‌تواند باعث افزايش مخاطبان جشنواره و رفع محدوديت بازديد مخاطبان از آثار به صحنه رفته شود و امكانات خوبي را به وجود بياورد كه مخاطبان سراسر كشور بتوانند از فضاي موجود بهره‌مند شوند.»
 بعدتر نوبت به حامد عنقا، مدير سامانه كنسرت آنلاين رسيد تا درباره همكاري اين سامانه با سي‌ودومين جشنواره موسيقي فجر حرف بزند: «سامانه كنسرت آنلاين سعي دارد تمامي برنامه‌ها را بدون وقت‌كشي پوشش دهد. البته بايد به اين موضوع اشاره كنم كه ما به هيچ عنوان كنسرت‌گذار نيستيم بلكه فقط در اين فضا سرويس‌دهنده مضاعفي هستيم و به‌طور حتم لذت ديدن يك اجراي زنده با پخش آنلاين فرق دارد، اما اين امكان هم مي‌تواند با توجه به محدوديت‌ها و قيمت گران بليت شرايط نسبتا خوبي را براي مخاطباني كه به هر دليلي نمي‌توانند از برنامه‌ها استفاده كنند، فراهم آورد. »
بليت‌فروشي با تخفيف براي دانشجويان و هنرجويان اقدام ديگر برگزاركنندگان جشنواره موسيقي است تا مخاطبان بيشتري را براي سي‌ودومين جشنواره موسيقي فجر دست‌وپا كند. به گفته نوربخش جزييات اين بليت‌فروشي در روزهاي آينده مشخص خواهد شد.
اما عنقا ترجيح داد درباره بليت اجراهاي آنلاين توضيحات بيشتري بدهد: «بليت‌فروشي سامانه كنسرت آنلاين طبق توافق با صاحب برنامه يا تهيه‌كننده انجام شده است. ما برنامه كامل و جامعي را به دوستان ارسال كرديم تا نسبت به قيمت بليت‌ها بررسي‌هاي لازم را انجام دهند. در حال حاضر قيمت بليت در سامانه كنسرت آنلاين جشنواره بين ۵ تا ۱۰ هزار تومان است كه در اين ميان بيشترين سهم به هنرمندان اختصاص پيدا مي‌كند.»
اما موضوع بليت‌فروشي اجراهاي جشنواره موسيقي فجر در يكي ديگر از نشست‌هاي خبري مربوط به جشنواره سي‌ودوم هم مطرح شد و اين‌بار حجت اشرف‌زاده، يكي از خوانندگاني كه در بخش تلفيقي جشنواره حاضر است از نحوه بليت‌فروشي انتقاد كرد.
اجراي اشرف‌زاده در هشتمين روز جشنواره موسيقي فجر در برج آزادي روي صحنه مي‌رود. اشرف‌زاده در اين كنسرت قطعات جديدي را هم اجرا خواهد كرد تا همين اجرا مقدمه‌اي باشد كه تا پايان امسال آلبوم جديدي را منتشر كند. انتخاب سالن‌ها در اين دوره از جشنواره موسيقي موضوع ديگري بود كه در اين نشست از آن صحبت شد و صدرالدين حسين‌خاني، مدير موسسه ايران‌گام و تهيه‌كننده آثار حجت اشرف‌زاده از اينكه سالن خوبي براي اجراي اين گروه در نظر گرفته نشده، انتقاد كرد.
اين صحبت‌ها در ادامه توسط حجت اشرف‌زاده كامل شد: «من نمي‌دانم مبناي شوراي سياستگذاري جشنواره براي انتخاب سالن‌ها و حتي عنوان بخش موسيقي تلفيقي چه بوده است. دوستان نظراتي دارند كه بنده به همه آنها احترام مي‌گذارم اما آنچه اين روزها به عنوان موسيقي تلفيقي شناخته مي‌شود بسيار گسترده‌ است بنابراين اين ظرفيت شگفت‌انگيز بايد بيشتر از اينها در رويدادهايي چون جشنواره موسيقي فجر به مردم معرفي شود.»
اشرف‌زاده در بخش ديگري از صحبت‌هايش با انتقاد از نحوه بليت‌فروشي بخش موسيقي تلفيقي سي‌ودومين جشنواره موسيقي فجر توضيح داد: «من انتظار داشتم كه بحث بليت‌فروشي اين بخش با توجه به ظرفيت‌هاي بسيار ارزشمندي كه داراست، از طريق يك سامانه كاملا حرفه‌اي فروش بليت صورت گيرد اما متاسفانه شاهديم كه براي اغلب كنسرت‌هاي بخش موسيقي تلفيقي، سامانه‌اي در نظر گرفته شده كه در حوزه موسيقي شناخته شده نيست و به غير از دو تا سه گروه كه استثنا فروش بليت آنها در سامانه تخصصي حوزه موسيقي قرار گرفته، گروه‌هاي ديگر بخش تلفيقي بايد در اين سامانه غيرتخصصي به فروش بليت خود بپردازند.»
اشرف‌زاده در پايان صحبت‌هايش به تفاوت بليت‌فروشي در بخش تلفيقي و پاپ جشنواره امسال اشاره كرد و گفت: «گروه‌هاي تلفيقي توان رقابت با بخش موسيقي پاپ را دارند بنابراين لازم بود بليت‌فروشي اين بخش جدي‌تر و حرفه‌اي‌تر انجام پذيرد ضمن اينكه ما انتخاب كرديم تا در جشنواره حضور داشته باشيم پس بايد يك‌سري از مشكلات را بپذيريم. من باز هم اميدوارم كه فضا به گونه‌اي طراحي شود كه ما از اين پس با روند رو به رشد در حوزه موسيقي تلفيقي روبه‌رو باشيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون