• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3714 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي

ژرار ديپارديو و ژوليت بينوش جلوي دوربين كلر دنيس مي‌روند

بهار سرلك

ژرار ديپارديو و ژوليت بينوش دو اسطوره حقيقي سينماي فرانسه هستند اما تا به حال اين دو مقابل يكديگر جلوي دوربين نرفته‌اند. شايد دليل همكاري نكردن ديپارديو و بينوش طي حرفه‌شان به اظهارنظرهاي ديپارديو در سال 2010 برمي‌گردد. در آن زمان بينوش جايزه بهترين بازيگري جشنواره فيلم كن را براي بازي در فيلم «كپي برابر اصل» به كارگرداني عباس كيارستمي دريافت كرد. بينوش در آن زمان حداقل در 50 فيلم ايفاي نقش كرده و مورد تحسين قرار گرفته بود و خود را يكي از بازيگران برجسته و تواناي فرانسوي معرفي كرده بود. اما ديپارديو موضعي مخالف او اتخاذ كرده بود. او در مصاحبه با مجله اتريشي پروفيل گفته بود: «لطفا مي‌شود براي من توضيح بدهيد كه راز ژوليت بينوش چيست؟ او هيچي ندارد. مطلقا هيچي.»
بينوش كه در آن روزها براي افتتاحيه اكران فيلم «كپي برابر اصل» به بريتانيا سفر كرده بود در مصاحبه با راديو 4 بي‌بي‌سي گفته بود: «ديپارديو را از نزديك نمي‌شناسم و نمي‌دانم با او چي كار كرده‌ام؟ مي‌فهمم كه مجبور نيستي از همه آدم‌ها خوشت بيايد و مي‌تواني از كار برخي هم خوشت نيايد. اما خشونتي كه در كلام او هست را نمي‌فهمم.»
حالا كلر دنيس، فيلمساز زن فرانسوي خبر غيرمنتظره همكاري با اين دو چهره سينماي فرانسه در فيلم بعدي‌اش «عينك سياه» را داده است.
اين فيلمساز فرانسوي اوايل سال گذشته از ساخت فيلم علمي- تخيلي «High Life» با بازي رابرت پتينسون، پاتريشيا آركت و مايا گاث خبر داد. ظاهرا قرار بود فيلمبرداري اين فيلم بهار سال 2016 كليد بخورد اما دنيس ساخت اين فيلم با بازيگران انگليسي و امريكايي را به تعويق انداخت تا بر صندلي كارگرداني «عينك سياه» تكيه بزند. فيلمي كه فيلمبرداري‌اش در همين ماه ژانويه آغاز مي‌شود و ديپارديو و بينوش و همچنين زاويه بووا هفت هفته متوالي در شهرهاي پاريس و ژوئر مشغول ايفاي نقش در اين فيلم خواهند بود. داستان فيلم اقتباسي از كتاب كلاسيك «سخن عاشق: تكه‌ها» اثر رولان بارت است كه به تحليل زبان عشق مي‌پردازد. كتاب «سخن عاشق» و انتشار آن در سال 1978، انقلابي به راه انداخت؛ رولان بارت در اين كتاب با استفاده از عناصر ساختارگرايي به كشف پديده عشق مي‌پردازد. او كه اشاراتي به كتاب‌هاي «رنج‌هاي ورتر جوان» اثر گوته و آثار  افلاطون، پروست، بوديار و شوبرت دارد، با هنرمندي پرتره‌اي به تصوير مي‌كشد كه هر خواننده‌اي در آن انعكاسي از خود مي‌بيند.
 فيلم «عينك سياه» پاييز سال آينده اكران خواهد شد. هنوز مشخص نيست دنيس محتواي كتاب را چگونه جلوي دوربين مي‌آورد. «عينك سياه» دومين فيلم اقتباسي از اين كتاب در سال‌هاي اخير است. پيش از اين در سال 2010 درك سانگ و جيمي وان را به صورت چهار داستان تقريبا متصل روي پرده بردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون