• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

كنار نكشيد و انسجام خود را حفظ كنيد

نمازهاي جمعه در سراسر كشور تحت تاثير درگذشت ناگهاني آيت‌الله هاشمي و حضور ميليوني مردم در مراسم تشييع او بود. در تهران هم پيش از خطبه‌ها محسن رضايي سخنراني كرد و خطبه‌هاي نماز جمعه را هم آيت‌الله محمد امامي كاشاني خواند. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به همه حاضرين در تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني توصيه كرد كه وحدت و انسجام را در كشور حفظ كنند چون اين نظام محور دارد و آن ولايت فقيه است.
 به گزارش ايسنا، آيت‌الله محمد امامي كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز‌جمعه تهران گفت: حادثه سنگين و غمبار ركن انقلاب اسلامي، رحلت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را به محضر امام عصر (عج)، رهبر انقلاب، مراجع معظم، حوزه‌هاي علميه، ملت قدرشناس و وقت‌شناس ايران و بيت ايشان تعزيت و تسليت عرض مي‌كنم. وي ادامه داد: پيرامون شخصيت آقاي هاشمي اين روزها بسيار بحث شده و پيام‌هاي زيادي نيز داده شده به خصوص پيام پر از مهر و علاقه مقام معظم رهبري اما نكته‌اي كه مي‌خواهم بگويم پيرامون تفكر فرهنگي ايشان است. امامي كاشاني اظهار كرد: ايشان چنين تفكر فرهنگي و قرآني براي روشن كردن جامعه داشتند. آيت‌الله هاشمي باور داشت كه اسلام و انقلاب بر كشور مسلط شده و بايد در مقابل استكباري كه به كشور وارد شده، ايستاد. وي ادامه داد: نكته ديگر موضوعي است كه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز مطرح كردند و من از زاويه ديگري به آن مي‌پردازم و آن تشييع پيكر با آن عظمت بود كه نشان‌دهنده يك وحدت ملي بود. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: بدون شك بحث اصلي اين بود كه مردم حامي انقلاب، ركن انقلاب اسلامي را تشييع كردند و خداوند همه شما را اجر دهد كه چنين قدرشناس و وقت‌شناس هستيد. اين تشييع علم، انقلاب، اسلام و احترام به انبيا و اوصيا بود ولو اينكه برخي به اين موضوع توجه نكنند اما پشت پرده و واقعيت اصلي همين است. بنابراين بايد اين وحدت را حفظ و به آن توجه كرد و نبايد در اين موضوع به خناس‌ها نگاه كنيم. بدون شك در داخل كشور افرادي مخالف انقلاب هستند و بيرون كشور و در منطقه نيز دشمنان انقلاب وجود دارند. وي گفت: در تمام اين سال‌ها آقاي هاشمي از مقام معظم رهبري جدا نشد و مي‌گفت كه عشق و حب من ايشان است. كشور نيز به همان وحدت در تشييع جنازه نياز دارد كه ياس و نااميدي دشمنان بر آن است. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به همه كساني كه در تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني حضور داشتند، گفت: نظام به محور نياز دارد و امام عصر (عج) اين محور را تعيين كرده و آن ولايت فقيه است بنابراين به تمام كساني كه به تشييع‌جنازه آمدند و همه مردمي كه در شهرهاي مختلف مراسم ترحيم به پا كردند، مي‌گويم كه مادران و پدران شما به عشق امام عصر زندگي مي‌كنند لذا شما نيز سستي نكنيد، كنار نكشيد و انسجام خود را حفظ كنيد چون اين انقلاب حاصل خون شهداست و بايد ادامه پيدا كند. مبادا خناس‌ها بر شما اثر بگذارند.
محسن رضايي: يكي از اركان انقلاب را از دست داديم
محسن رضايي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تسليت درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: ما يكي از اركان انقلاب را از دست داديم، فردي كه از همان ابتداي نهضت همراه امام بود و تا آخرين لحظه با رهبر بزرگوار انقلاب همراهي كردند و مشاور ايشان و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بودند و نظرات را از كارشناسان مي‌گرفتند و بحث مي‌كردند و خدمت امام و مقتداي ما ارايه مي‌دادند. وي افزود: تا قبل از ۲۲ بهمن علما مي‌آمدند در صحنه مبارزه شركت مي‌كردند ولي بعد كنار مي‌كشيدند. اين‌بار امام الگو و مدل را عوض و انقلاب كرد و بعد از انقلاب دين را وارد سياست كرد. اين مساله از يك نگاه جديد به انسان آغاز شد. امام بزرگوار نگاهي كه غرب به انسان را داشت عوض كرد. ما قبل از انقلاب آبشخور افكار و مكاتب بيرون بوديم و چه در دانشگاه و چه جاهاي ديگر حتي در حوزه‌هاي ديني ما دين را از سياست كنار مي‌گذاشتند امام آمد و گفت انساني كه غربي‌ها نگاه مي‌كنند اين نيست و انسانيت و مبناي آزادي و عدالت اگر به خدا وصل نباشد، آزادي و عدالت نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون