• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

ماجراي انگشتر عقيقي كه سردار قاسم سليماني به همسر آيت‌الله هاشمي داد

بعد از درگذشت آيت‌الله هاشمي ‌رفسنجاني و تشييع كم‌نظير پيكر ايشان از سوي مردم قدرشناس ايران، حالا نوبت به بازخواني آخرين ساعات حيات آيت‌الله و همچنين بازگويي نكات دور مانده از چشم رسانه‌ها از غسل و دفن پيكر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده است. به گزارش انتخاب، مراسم غسل و كفن آن مرحوم نيز از سوي حاج حسين عرفاتي كه حضرت امام (ره) را غسل داده بود به همراه جمعه‌اي و كاظميان از محافظين قديمي ايشان و امير اميديان، محمدتيموري، علي اژدري و علي منايي از اهالي شميران كه هميشه با حاج حسين عرفاتي همراه هستند در حياط منزل امام راحل با مداحي حاج آقا كماسايي كه وي نيز از محافظين سابق ايشان بود، با حضور فرزندان، نوه‌ها و يادگار امام آيت‌الله سيد حسن خميني و محافظين ايشان، باريكاني، اسدي و اماني انجام شد. در طول مراسم، محسن و مهدي و ياسر هاشمي به‌شدت بي‌تابي مي‌كردند. بعد از مراسم غسل و كفن آن مرحوم، وصي ايشان «محسن» اجازه ورود خانم‌ها را داد كه عده‌اي از آنها از جمله فاطمه خانم از شدت بي‌تابي از هوش رفتند.
 روز تدفين نيز ابتدا محسن و مهدي هاشمي وارد قبر شدند و قرآن و دعا خواندند و پس از آن، پيكر مطهر آن مرحوم توسط لاهوتي داماد آيت‌الله هاشمي، ناصر هاشمي برادرزاده آيت‌الله و محمد جمعه‌اي از محافظين سابق آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در قبر قرار داده شد و توفيق آخرين بوسه بر پيشاني مرحوم آيت‌الله با جمعه‌اي بود. به هنگام دفن، انگشتر عقيق زرد رنگي كه سردار قاسم سليماني از كربلا آورده بود و شب قبل از دفن به خانم عفت مرعشي، همسر مرحوم آيت‌الله داده بود بر پيشاني آن مرحوم قرار داده شد. عماد و علي فرزندان محسن و داماد ياسر وعلي فرزند فاطمه وفرجي، شمس‌الله عبدوست و كماسايي قبر را پر از خاك كنند و جالب اينكه دو شب قبل از تدفين، سردار سليماني با حالتي محزون و ناراحت در منزل مرحوم آيت‌الله رفت وآمد داشت.
در مراسم تدفين علاوه بر خانواده و نزديكان و محافظان سابق و فعلي آيت‌الله -كه بنا به دلايل امنيتي از ذكر نام محافظين فعلي معذوريم- اقبالي‌پور، سعيديان، افشاري، سليماني، باريكاني، اسدي از اعضاي دفتر وتعدادي از اعضاي هيات دولت و آقايان علي عسگري و وحيد حقانيان نيز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون