• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3724 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي

پيشخوان

مرتضي بانك:

جاي آيت‌الله هاشمي خالي مي‌ماند

معاون كل سرپرست نهاد رياست‌جمهوري گفت: جاي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني خالي مي‌‌ماند و در آينده بيش از حال متوجه جاي خالي ايشان مي‌شويم. به گزارش ايرنا، مرتضي بانك روز شنبه در نشست مشترك ستاد اقتصاد مقاومتي استان و شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي در كرمان با تسليت رحلت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام در 19 دي ماه جاري افزود: حضور پرشكوه مردم در مراسم تشييع و گراميداشت ياد و خاطره آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نشان داد حقيقت وجود ايشان براي مردم نمايان بود و مردم به‌شدت به ايشان علاقه‌مند هستند و پيوست ناگسستني بين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و مردم وجود داشت و حماسه بزرگ همراهي مردم با يار ديرين امام و رهبري در تاريخ ما مي‌ماند. وي بيان كرد: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با مديريت بحران و دلسوزي فراوان از همه‌چيز خود گذشت تا كشور را به مقصد خود برساند. معاون كل سرپرست نهاد رياست‌جمهوري همچنين گفت: صادرات غيرنفتي كشور از واردات پيشي گرفته كه امري ارزشمند است. وي افزود: دولت يازدهم در شرايط سختي دولت را تحويل گرفت و به جز استفاده از فكر و انديشه مردم و مديريت مناسب هيچ راهي براي خروج از بحران وجود نداشت. بانك تصريح كرد: امروز كشور ما مسير خودش را طي كرده و اتفاقات خوشايندي رخ داده و اقدامات كم‌نظيري در بسياري از بخش‌هاي اقتصادي علاوه بر مسائل سياسي، بين‌المللي، بهداشتي و درماني روي داده است. وي گفت: امروز امكان صادرات سه ميليون تن گندم از ايران وجود دارد كه بسيار مهم است و اينكه مهندسان در زمان كوتاهي وضعيت توليد نفت را به چهار ميليون بشكه مي‌رسانند نشان‌دهنده قدرت فني و استعدادهايي است كه در كشور وجود دارد. محسن هاشمي‌رفسنجاني نيز در اين نشست گفت: براي شركت در مراسم ترحيم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و همدردي كرماني‌ها به كرمان آمده‌ام.


جرياني به دنبال تطهير نظام سلطنت است

توليت آستان قدس رضوي:

توليت آستان قدس رضوي گفت: جرياني در فضاي مجازي و رسانه‌اي به دنبال مطرح كردن، تطهير و تقديس نظام سلطنت است. به گزارش ايرنا، سيد ابراهيم رييسي در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان رضوي درحرم مطهر رضوي افزود: اين يك تحليل نيست بلكه يك خبر است. يعني اتاق‌ها و تيم‌هايي براي تحقق اين منظور تشكيل و فعال شده و بر همين اساس، رهبري به تمام مجموعه‌هاي فرهنگ‌ساز كشور در اين خصوص تذكر داده‌اند. وي گفت: عده‌اي مي‌خواهند، جريان خبيث سلطنت، چه سلطنت پهلوي، چه قاجار و چه هر نظام شاهنشاهي ديگر، چنان كه بوده‌اند، به مردم معرفي نشود. رييسي افزود: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و مجموعه‌هاي همراه وظيفه دارند كه در دهه فجر و سالگرد 22 بهمن به مردم بگويند كه در دوران حكومت شاه، چه اتفاقي در كشور افتاد و چه بر سر دين مردم آمد. وي اضافه كرد: در اين ايام بايد از بركات انقلاب اسلامي براي مردم گفت و به قول آن روزنامه‌نگار عرب بايد بين ايران و مصر مقايسه كرد تا مشخص شود كه ايراني كه از اسراييل گسست و مصري كه با اسراييل پيوست در ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي چه تفاوت‌هايي دارند. عضو مجلس خبرگان افزود: در اين مسير صرف چند سخنراني و چند راهپيمايي كفايت نمي‌كند و بسيج و سازمان‌هاي مردم نهاد در اين زمينه مي‌توانند حضور اثرگذاري داشته باشند. توليت آستان قدس رضوي گفت: امسال نظام اسلامي ما وضعيت و شرايط خاصي در جهان دارد و دست تفوق جبهه انقلاب در سوريه، يمن و عراق مثال زدني و به رخ كشيدني است. رييسي گفت: بعد از عهدشكني‌هاي امريكا و نظام سلطه، موضوع اعتماد به نيروها و توانايي خودي به عنوان يك نقطه اشتراك و انسجام ملي هم مورد تاكيد است.


مركز اطلاع‌رساني پليس تهران اعلام كرد

صاحب كوادكوپتر جنجالي شناسايي شد

گروه سياسي| صاحب كوادكوپتر جنجالي تهران كه موجب تير اندازي پدافند هوايي در پايتخت شده بود، شناسايي شد. دوشنبه عصر بود كه صداي شليك‌هاي متمادي ضد هوايي در نقاط مركزي تهران پيچيد. اتفاقي كه در يك ماه گذشته براي دومين بار تكرار شد. اين اتفاق با واكنش گسترده شهروندان در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي رو به رو شد، تا جايي كه واكنش شهروندان بيش از اصل خبر،  مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.  در همان ساعات ابتدايي كه حادثه رخ داد مسوولان امر اعلام كردند ورود يك شيء مشكوك پرنده به منطقه پرواز ممنوع در ميدان حر سبب واكنش نيروهاي نظامي شده است. چند دقيقه بعد خبر رسيد شيء مشكوك از تيررس خارج شده اما چند ساعت بعد مشخص شد لاشه شيء مشكوك در خيابان طالقاني سقوط كرده است.
حالا مركز اطلاع‌رساني پليس تهران اعلام كرده صاحب كواد كوپتر به پرواز در آمده در مركز تهران شناسايي شده و طي تحقيق و بررسي‌هاي اوليه صورت گرفته از سوي پليس، صاحب وسيله پرنده اعلام كرد: پرواز اين وسيله براي تصوير‌برداري جهت تهيه تيزر تبليغاتي توسط يك شركت فيلمسازي بوده كه بررسي‌هاي تكميلي درحال انجام است.
آنچه قابل ذكر و اهميت است، پرواز هرگونه «وسيله پرنده» براي هر منظوري (تصويربرداري، فيلمبرداري، مستند‌سازي و...) منوط به اخذ مجوز از مراجع ذي‌صلاح قانوني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون