• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3724 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي

آيت‌الله جنتي، دبير شوراي نگهبان:

حضور اين جمعيت باشكوه در مراسم تشييع آيت‌الله هاشمي قابل پيش‌بيني نبود

گروه سياسي| آيت‌الله احمد جنتي و آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني شايد در تمام سال‌هاي اخير رويكردهاي سياسي متفاوتي را دنبال كرده باشند اما آنچه روشن است اين است كه آنها سوابق مشترك مبارزاتي فراواني در گذشته خود داشته‌اند. روزهايي كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در زندان بود، آيت‌الله احمد جنتي يكي از ملاقات‌كنندگان وي در زندان بود. با اين همه در سال‌هاي اخير آيت‌الله، اختلاف رويكردهاي سياسي ميان اين دو چهره سياسي وجود داشته است؛ اختلاف نظري كه حتي در انتخابات اخير رياست‌جمهوري با راي منفي‌اي كه شوراي نگهبان به صلاحيت آيت‌الله هاشمي داد تا اندازه‌اي هم به چشم آمد. با اين حال ديروز آيت‌الله احمد جنتي از مراسم تشييع پيكر مرد اول پايتخت در مجلس خبرگان گفت كه به نوعي همكار جنتي هم بوده است. دبير شوراي نگهبان از حضور پرشور مردم در مراسم تشييع و ختم رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام تجليل كرد.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله جنتي صبح ديروز در جلسه هفتگي اعضاي شوراي نگهبان گفت: حادثه درگذشت ايشان، قابل پيش بيني نبود و ناگهاني رخ داد. با اين حال مردم تشييع بسيار باشكوهي برگزار كردند كه حضور اين جمعيت هم پيش‌بيني نشده بود.
رييس مجلس خبرگان رهبري، رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام را عنصري كليدي در نظام اسلامي توصيف كرد و گفت: ايشان در طول نظام اسلامي مسووليت‌هاي حساسي را عهده‌دار بود و با استعداد خوبي كه داشت آخرين مسووليت را در مجمع تشخيص مصلحت نظام به خوبي عهده‌دار بود.
دبير شوراي نگهبان همچنين با اشاره به تصويب برنامه ششم توسعه در مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: بررسي اين برنامه كار سنگين و مهمي است و نظرات مختلفي درباره آن مطرح است كه اميدواريم به خوبي اين بررسي در شوراي نگهبان انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون