انتقاد وزير آموزش و پرورش:
بعضا تصوير امام(س) را پشت سر و انديشههاي او را زير پا ميگذاريم
گروه سياسي| ديروز وزير آموزش و پرورش كه چندماهي است مسوول اين وزارتخانه شده نيز انتقادات و حرفهاي مهمي نسبت به نگاهي كه به امام در جامعه وجود دارد مطرح كرد. وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اگر به ابعاد شخصيتي امام خميني (س) تك بعدي نگاه كنيم جفا كردهايم، گفت: ما ميبينيم كه هركس مطابق سليقه خود انديشه امام را برش ميزند لذا وظيفه ما سنگينتر است كه نمود واقعي امام را به نسل جوان بشناسانيم. به گزارش جماران، فخرالدين احمدي دانش آشتياني در نشست بررسي «جايگاه اخلاق در ساحتهاي تربيت دانشآموزي با نگاهي به انديشه تربيتي حضرت امام خميني(س)» در مورد ديدگاه امام نسبت به فرهنگ و دانش گفت: امام فرمود دانشگاه مبدأ تحولات است و در جاي ديگر اشاره دارند كه دورههاي مدرسه از دانشگاه اهميت بيشتري دارند زيرا رشد عقلي در مدارس تجلي مييابد. اين نشاندهنده بينش عميق ايشان به تعليم و تربيت است. وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: اگر بخواهيم كشور را به جاي درستي هدايت كنيم اهميت دارد كه آموزش و پرورش را در جايگاه خودش قرار دهيم و اين همكاري همه دستگاهها را ميطلبد. وي ادامه داد: همه دنيا به اين نتيجه رسيده كه اگر كشوري ميخواهد در مسير توسعه قدم بردارد بايد به آموزش و پرورش اهميت دهد.
اگر بخواهيم تربيت واقعي صورت بگيرد بيشترين تاثيرگذاري را الگوها دارند. دانشآشتياني تاكيد كرد: امام شخصيت جامعي است كه اگر تك بعدي به آن نگاه كنيم جفا كرديم؛ همچنان كه در مورد اميرالمومنين (ع) ميگويند جامع اضداد بود شخصيت امام ابعاد مختلفي دارد كه ما لازم است به همه آنها توجه داشته باشيم. ايشان به عنوان سياستمدار و مرجعي كه كاملا متفاوت عمل كرد و نشان داد كه يك مرجع چقدر ميتواند تاثيرگذار باشد. وي اظهار داشت: در شرايط كنوني بعضا تصوير امام(س) را پشت سر و انديشههاي او را زير پا ميگذاريم. بايد شخصيت امام(س) را از گذشته نشان دهيم. ما ميبينيم كه هركس مطابق سليقه و نفع خود انديشه امام را برش ميزند و استفاده ميبرد لذا وظيفه ما سنگينتر است كه نمود واقعي حضرت امام را به نسل جوان بشناسانيم. مسلما آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت ميتواند نقش اساسي در شناساندن اين الگو ايفا كند.