• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3724 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي

خبر كوتاه

مولاوردي: عقيم‌سازي كارتن‌خواب‌ها برداشت ناصحيح رسانه‌اي بود

ايرنا| معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: موضوع عقيم‌سازي زنان كارتن‌خواب برداشت ناصحيح برخي رسانه‌ها از مصاحبه‌اي بوده كه در راستاي برنامه‌هاي دولت يازدهم در اين زمينه انجام شده بود.
شهيندخت مولاوردي در اين خصوص اظهار داشت كه اين موضوع به هيچ‌وجه صحت نداشته و خبرنگاري از من سوال كرد كه آيا دولت در اين راستا برنامه‌ خاصي دارد. پاسخ من به اين خبرنگار چنين بود كه دولت در اين زمينه هيچ برنامه‌اي ندارد و در صورت اجراي چنين اقدامي بايد كار كارشناسي و تخصصي و با نظارت و هماهنگي وزارت بهداشت صورت گيرد.  او همچنين با اشاره به كمبود فضاهاي رفاهي، ورزشي و فرهنگي براي جامعه زنان گفت: دولت دسترسي عادلانه بانوان به امكانات را در دستور جدي كار خود قرار داده است. در سال جاري افزون بر31 ميليارد ريال نيز براي توسعه و تجهيز فضاها و پارك‌هاي بانوان سراسر كشور تخصيص يافته است.  به گفته مولاوردي، يكي از برنامه‌هاي ويژه دولت و حوزه امور زنان و خانواده در طول سه و نيم سال گذشته از آغاز دولت يازدهم شناسايي خلاء‌ها، فاصله‌هاي ايجاد شده در حوزه بانوان، مطالبات به حق جامعه زنان، جلب مشاركت حداكثري و همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي متنوع اجتماعي در اين حوزه بود.


برگزاري نخستين نمايشگاه صنايع‌دستي در مدارس

ايلنا | پويا محموديان، مديركل صادرات صنايع‌دستي گفت: نخستين نمايشگاه صنايع‌دستي مدارس، پنجشنبه و جمعه اين هفته در مدرسه پيوند تهران برپا مي‌شود. طرح راه‌اندازي نمايشگاه صنايع‌دستي در مدارس به‌منظور فرهنگ‌سازي و گسترش و توسعه صنايع‌دستي كشور، براي نخستين‌بار در كشور اجرا مي‌شود. وي با بيان اينكه اجراي اين طرح، كاركردهاي بسيار مهمي در ايجاد اشتغال پايدار و فروش محصولات صنايع‌دستي هنرمندان را به دنبال دارد، اضافه كرد: ما در اين طرح با استفاده از امكانات و فضاي مدارس، به رشد و رونق فروش آثار صنايع‌دستي و افزايش پايداري اشتغال در اين بخش سرعت مي‌بخشيم. محموديان با اشاره به اينكه تغيير ذائقه مردم به‌سمت استفاده كاربردي از صنايع‌دستي يكي از مهم‌ترين راهكارهاي فروش اين آثار است، يادآور شد: راه‌اندازي نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي در مدارس، منجر به آشنايي و معرفي اين آثار به دانش‌آموزان و خانواده‌ها مي‌شود، همچنين استفاده از محصولات كاربردي صنايع‌دستي در لوازم مصرفي مدارس، يكي ديگر از اهدافي است كه در اين طرح دنبال مي‌شود.

دختران تهران پاتوق‌دار مي‌شوند

ايسنا| الهه عطايي، مديركل امور بانوان شهرداري تهران گفت: قرار است دو شهردخت در منطقه ۱ و ۳ در نزديكي دانشگاه‌هاي الزهرا (س) و شهيد بهشتي در شش ماهه اول سال ۹۶ راه‌اندازي شود. اين مكان‌ها مي‌تواند به عنوان يك پاتوق سالم براي دختران مورد استفاده قرار گيرد. هدف از راه‌اندازي مراكز شهردخت فراهم‌سازي شرايطي مطلوب براي دختران براي گذران و غني‌سازي اوقات فراغت‌شان است تا دانشجويان به ويژه دانشجويان خوابگاهي بدون نياز به طي مسافت زيادي بتوانند از امكانات فراغتي بهره ببرند. وي با بيان اينكه اكنون يك شهردخت در منطقه ۶ در حال فعاليت است، گفت: مراكز شهردخت شامل امكاناتي چون استراحتگاه، كافي‌شاپ و سالن نمايش فيلم مي‌شود كه استراحتگاه و سالن نمايش فيلم رايگان در اختيار دختران قرار مي‌گيرد.


آبادان، «شهر موزه» صنعت نفت ايران

ايسنا| مدير طرح موزه‌هاي صنعت نفت گفت: با توجه به مطالعات انجام شده توسط مشاوران، شهر آبادان به عنوان «شهر موزه» اعلام و مطرح شده است و حتما بايد نگاه‌مان به شهر آبادان به عنوان «شهر موزه» باشد زيرا در جاي جاي اين شهر، نشاني از صنعت نفت است و حضور صنعت نفت در اين شهر بسيار پررنگ و قوي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون