• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3724 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي

خبر

جزييات دستگيري ۳۲ مدير و عضو كانال‌هاي تلگرامي

ميزان| رييس كل دادگستري استان هرمزگان در تشريح جزيياتي تازه از دستگيري ۳۲ نفر از مديران و اعضاي كانال‌هاي تلگرامي در اين استان گفت: اين افراد با تحريك اشخاص به انحرافات جنسي، گرايش به مضامين غيراخلاقي و ايجاد پروفايل غيرواقعي به جذب بيش از ۳۰۰۰ نفر در كانال‌هاي غيراخلاقي اقدام كرده بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمين اكبري  افزود: اين افراد به انتشار محتويات مستهجن از قبيل ويدئو و عكس در پيام‌رسان‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي تلگرام، واتس‌آپ و اينستاگرام اقدام مي‌كردند كه  به دستور مقام قضايي دستگير شدند. وي ادامه داد: در پي اين اقدام قضايي، مديران ۷۸ صفحه، كانال و گروه در شبكه‌هاي اجتماعي مذكور، دعوت، احضار يا دستگير شده‌اند كه گزارشات مردمي نقش موثري در شناسايي اين افراد متخلف داشته است.
كارشناسان مركز اطلاعات فضاي مجازي و پليس فتا در پوشش اطلاعاتي موفق به شناسايي اين ۷۸ كانال، گروه و اكانت در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي شدند كه در جهت نشر اكاذيب، بر هم زدن نظم عمومي، ايجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامين ضد فرهنگي و تشويش اذهان عمومي نسبت به انتشار موارد غيراخلاقي و تبليغات نامتعارف و غيرمجاز در حوزه اماكن عمومي اقدام مي‌كردند.


حريق در خوابگاه دانشجويي و نجات 15 دانشجو
ايسنا| سخنگوي سازمان آتش نشاني شهرداري تهران، از وقوع آتش سوزي در يك خوابگاه دانشجويي خبر داد و گفت: در اين حادثه ۱۵ تن نجات پيدا كردند.
به گفته سيد جلال ملكي آتش‌سوزي در ساعت 6:18 صبح در طبقه منفي يك، مملو از ضايعات يك ساختمان پنج طبقه با كاربري خوابگاه دانشجويي اتفاق افتاد كه با سرايت دود غليظ به طبقات بالايي، تعدادي از دانشجويان در ميان دود آتش محبوس شدند.
ملكي با بيان اينكه آتش‌نشانان  ۱۵ نفر از دانشجويان گرفتار در دود و حرارت را نجات دادند، توصيه كرد: خوابگاه‌هاي دانشجويي بايد سيستم‌هاي ايمني مناسب و خاموش‌كننده در ساختمان نگهداري كنند. با ايمن‌سازي محل حادثه عمليات در ساعت 7:17 به پايان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون