• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3726 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

25 درصد واحدهاي پلاسكو تحت پوشش بيمه بوده‌اند

عبدالناصر همتي رييس كل بيمه مركزي

 


 
1- بحث در مورد ميزان خسارت و نحوه تامين آن در مقايسه با عزيزاني كه جان خود را بركف نهاده و در راه خدمت به هموطنان‌شان به لقاء‌الله پيوستند، موضوع حاشيه‌اي و كم‌ارزش است. ليكن بعد از هر حادثه‌اي به تدريج نحوه تامين خسارت‌ها و غرامت‌هاي قابل پرداخت مورد توجه قرار مي‌گيرد كه بايد توسط بيمه‌گران در چارچوب قراردادهاي بيمه‌اي مورد بررسي و اقدام قرار گيرد.
2- بررسي‌هاي بيمه مركزي، شركت‌هاي بيمه و كارشناسان آنها نشان مي‌دهد متاسفانه مديريت ريسك در واحدهاي صنعتي، تجاري و توليدي كشور به طرز ناقص و ضعيفي انجام مي‌شود. ايمني و پيشگيري از حوادث بسيار ضعيف و بعضا وجود ندارد. بسياري از تاسيسات مهم صنعتي و اقتصادي كشور از ضعف ايمني و مديريت ريسك رنج مي‌برند. در كنار اين ضعف، عدم توجه به اخذ پوشش‌هاي مناسب و كافي بيمه‌اي براي جبران خسارت‌هاي وارده نيز به عنوان يك رويه غلط فراگير شده است. در مورد ساختمان پلاسكو نيز ضمن اينكه به گواه گزارش‌ها و تذكرات داده شده از سوي سازمان‌هاي ذي‌ربط، ايمني و مديريت ريسك آن مشكل جدي داشته است، متاسفانه كسبه محترم نيز با وجود بازاريابي‌هاي معمول و مداوم شبكه فروش صنعت بيمه كشور، حاضر به بيمه كردن كامل اموال و دارايي خود نشده‌اند و طبق گزارش همكاران من در شركت‌هاي بيمه، صرفا حدود 25 درصد از واحدهاي تجاري و توليدي ساختمان پلاسكو تحت پوشش بيمه بوده‌اند كه بعضا به دليل پايين اعلام كردن سرمايه براي عدم پرداخت حق بيمه واقعي، داراي پوشش‌هاي ناكافي از 50 ميليون تومان تا چند صد ميليوني بوده‌اند كه جمعا از سوي شركت‌هاي بيمه كمتر از 40 ميليارد تومان تعهد براي اين ساختمان تجاري و توليدي بيمه شده است. از آنجا كه بيمه آتش‌سوزي يك بيمه اختياري است، شركت‌هاي بيمه نمي‌توانند كسبه محترم را مجبور به خريد اين بيمه نامه كنند. بايد پذيرفت كه پرداخت حق بيمه، هزينه نيست بلكه يك سرمايه‌گذاري براي روز مبادا است كه متاسفانه با وجود حوادث متعدد، خيلي‌ها به آن توجه نمي‌كنند.
٣- در مورد آتش‌نشانان عزيز و فداكار هيچ امر مادي نمي‌تواند جبران ارزش وجودي آنها باشد و غم فقدان آنها به هيچ‌وجه از ذهن خانواده و بازماندگان عزيزان‌شان زدوده نمي‌شود و مدت‌ها مردم ايران را دل‌مشغول خواهد كرد. اما براي اطلاع‌رساني اعلام مي‌شود، سازمان آتش‌نشاني داراي بيمه مسووليت در حد ديه و نيز بيمه عمر و حادثه براي آتش‌نشانان قهرمان دارد كه به موقع تامين خواهد شد.
٤- از همكاران عزيز در شركت‌هاي بيمه خواسته‌ام همچون گذشته كه تعلق خاطر خود را با پرداخت به موقع خسارت به زيانديدگان در حوادث اخير اثبات كرده‌اند، بار ديگر در سريع‌ترين زمان ممكن نسبت به بررسي پرونده‌هاي بيمه‌اي مربوط به ساختمان پلاسكو و پرداخت خسارت‌هاي وارده اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون