• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3728 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

انتشار داستان‌هاي كوتاه دوروتي پاركر

«نيويورك به ديترويت» شامل مجموعه داستان‌هاي كوتاه دوروتي پاركر، نويسنده امريكايي با ترجمه شراره صديق كتابي است كه به تازگي منتشر شده است. اين مجموعه شامل ۲۲ داستان‌ كوتاه از اين نويسنده زن است كه داراي سويه‌هاي اجتماعي و انتقادي با لحني طنزگونه‌اند.
او در اين داستان‌ها به سراغ روابط زناشويي و عادات و سكنات مردم طبقه متوسط امريكا رفته و واقعيات زمان خود را با زباني كنايي و اغلب هجوآلود به تصوير كشيده است. بيشتر شخصيت‌هاي اين داستان‌ها را زنان و مردان جوان، تازه متاهل يا سالمندان گريزان از عادت‌هاي روزمره تشكيل مي‌دهند كه روابط و احساسات‌شان مترصد اتفاقي ناچيز است. اغلب اين اتفاق نيز در داستان مي‌افتد و مسير روابط آدم‌ها را تغيير مي‌دهد.
دوروتي پاركر از شاعران و نويسندگان نامدار امريكايي در نيمه اول قرن بيستم بود كه نقدها، داستان‌ها و طنزنوشته‌هايش از او نويسنده‌اي تاثيرگذار ساخت. او از ابتداي انتشار «نيويوركر» با اين مجله همكاري داشت و در حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي مي‌نوشت. پاركر در سال ۱۹۲۹ جايزه ادبي اُ. هنري را از آن خود كرد.
كتاب «نيويورك به ديترويت» شامل داستان‌هاي كوتاه دوروتي پاركر با ترجمه شراره صديق در ۲۴۴ صفحه و با قيمت 19000 تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون