• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3731 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۹ بهمن

راهكارهاي جليلي براي نزديك شدن به مردم در انتخابات‌ها:

انتخابات كه تمام مي‌شود مي‌گوييم تكليف تمام شد تا انتخابات بعدي!

 گروه سياسي| سعيد جليلي همچنان يكي از معدود كانديداهاي احتمالي اصولگرايان است كه نه تنها دست رد به سينه آنان نزده بلكه سخنراني‌ها و موضع‌گيري‌هايش نشان مي‌دهد كه گويا تمايلش براي حضور در اين عرصه در حال افزايش است. او ديروز هم در ديدار با برخي دانشجويان از رفتارهاي انتخاباتي انتقاد كرد و بازهم همچون همه سخنراني‌هاي اخيرش از برجام نيز انتقادات تند و تيزي كرد. راهكارهايي را هم به جوانان اصولگرا در مورد نحوه نزديك شدن به مردم در انتخابات‌ها داده كه با توجه به در پيش بودن انتخابات تا اندازه‌اي هدفدار به نظر مي‌رسد.
 جليلي اظهار داشت: اولا وظيفه يك بسيجي اين نيست كه فقط در مقاطعي خاص احساس تكليف كند. موضوع انتخابات در صحبت‌هاي دوستان زياد شنيده مي‌شود. 1392 چه شد؟ 1394 همين‌طور و 1396 چه مي‌شود؟ خب پس وسط‌هايش چطور؟ آيا در دنيا فقط يك وظيفه به اسم انتخابات داريم؟ تا زمان انتخابات مي‌شود، احساس تكليف مي‌كنيم. وقتي تمام مي‌شود مي‌گوييم تكليف تمام شده است تا انتخابات بعدي! يكي نيست بپرسد اگر تو احساس تكليف مي‌كردي چه شد؟ با يك روز همه‌چيز تمام شد و رفت؟ تكليف كه فقط اين نيست، آن هم اگر فقط من حضور داشته باشم. اگر نبودم ديگر خداحافظ شما تا انتخابات بعدي! به گزارش فارس، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين مثال را خيلي زده‌ام. وظيفه اصلي، كاري است كه مثلا شما گندم بكاريد. وقتي گندم مي‌كاريد كنارش كاه هم در مي‌آيد. هيچ‌كس به قصد برداشت كاه كه گندم نمي‌كارد. گندم مي‌كارند و مي‌گويند چيزهاي ديگري هم در كنارش هست كه مصارف ديگري دارند. وظيفه و تكليف ما گسترده است. آن را كه انجام بدهيم در آن انتخابات هم هست.
انتخابات يكي از آنهاست و حاصل مي‌شود. حاصل اصلي كه در انتخابات بروز مي‌كند كه حاصل آن گندم است، اين است كه مردم و جامعه شما به نگاهي كه مي‌گوييد انقلابي است، نزديك شوند. اگر نزديك شدند، خواه ناخواه در انتخابات هم همان را برمي‌گزينند. مي‌گويند راه و حرف درست همين است. مثل انقلاب كه وقتي مردم به آن فكر نزديك شدند، انقلاب هم مي‌كنند، پاي جنگش هم مي‌ايستند، دفاعش را هم مي‌كنند. همه اين كارها را مي‌كنند. جليلي تاكيد كرد: «وقتي مردم به حقيقت انقلاب نزديك مي‌شوند بعد از انقلاب وقتي جنگ شد، مردم مي‌دانستند بايد به جنگ بروند و از انقلاب و كشور دفاع كنند. انقلاب را از خودشان مي‌دانستند. در انتخابات هم اگر به گفتماني معتقد هستيد و مي‌گوييد اين حقيقت و باور است، بايد سعي كنيد مردم به اين نزديك شوند. وقتي مردم نزديك شدند، طبيعتا گزينه انتخابي‌شان همان خواهد بود كه به اين نزديك‌تر باشد، اما اگر در آن كوتاهي كنيد و در آن مسائل كار نكنيد يا كساني مردم را دچار ترديد كنند و بگويند اين‌كه غلط است، اين مسير را اشتباه آمده‌ايم و مردم هم در ترديد باقي بمانند، براي همين موعد انتخابات هم معلوم است مردم مي‌گويند چرا بايد به اين راي بدهيم؟» وي ادامه داد: برجام به قول رهبر انقلاب مسيري است كه طي شد و هزينه‌هاي زيادي هم برايش داديم. اگر دوستاني مي‌گويند اين فتح‌الفتوح است، نتايجش را بگوييد تا ما هم استفاده كنيم. چه كسي بدش مي‌آيد كه با برجام همه مشكلات يا حداقل مشكلاتي كه انتظار مي‌رفت حل شوند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون