• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3738 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ بهمن

كشته شدن زوج جوان بر اثر سقوط بهمن در تبريز

تيم تخصصي امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال‌احمر آذربايجان‌شرقي با كمك مردم بعد از 24 ساعت عمليات جست‌وجو جسدهاي زوج كوهنورد تبريزي را پيدا كردند.
حسين‌پور، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي گفت: روز پنجشنبه 14 بهمن زوج كوهنورد تبريزي به ارتفاعات عون بن علي تبريز رفته بودند و شب هنگام بستگان آنها به علت عدم بازگشت‌شان به منزل مراتب را به پليس 110 اعلام كردند و پليس گزارش مفقودي را به كلانتري 21 شهرك ارم اطلاع داد.
حسين پور ادامه داد: به دنبال حضور تعدادي از بستگان زوج جوان در پايگاه عون بن علي و تماس كلانتري شهرك ارم با مركز كنترل و هماهنگي عمليات‌هاي امدادي جمعيت هلال احمر استان روز جمعه 15 بهمن، نجاتگران تيم تخصصي كوهستان مستقر در پايگاه امداد كوهستان شهداي گمنام عون‌بن علي تبريز حاضر شدند. با فراخوان نجاتگران كوهستان و با كسب اطلاعات لازم از محل شروع كوهنوردي زوج جوان گمشده از پاركينگ تله‌كابين به علت توقف ماشين زوج جوان در آن محل، اقدام به جست‌وجوي آنها از چندين مسير منتهي به ارتفاعات عون بن علي شد. عمليات جست‌وجو با حضور بيش از 60 نجاتگر ورزيده كوهستان با كمك مردم و كميته امداد و نجات هيات كوهنوردي و با بهره‌گيري از سگ جست‌وجو آغاز شد. حسين‌پور افزود: حوالي ساعت 12 شب نجاتگران متوجه سقوط بهمن در منطقه‌اي از كوهستان عون بن علي شدند و با احتمال اينكه زوج جوان با سقوط بهمن مواجه شده‌اند اقدام به كنار زدن برف‌ها و جست‌وجو كردند.
 معاون امداد‌ و نجات جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي گفت: متاسفانه روز شنبه 16 بهمن حوالي ساعت 13 جسد زن و ساعت 14 جسد مرد جوان از زير برف در منطقه كهليگ بولاغي پشت تله‌كابين تبريز پيدا شد. طبق اعلام نجاتگران تيم تخصصي كوهستان هلال احمر سقوط بهمن زوج كوهنورد را به ته دره پرت كرده بود و اين زوج در زير برف به ارتفاع بيش از دو متر مدفون شده بودند.
همچنين فرماندار شهرستان شميرانات از وقوع بهمن و مفقود شدن 2 نفر در ارتفاعات پرسون لواسانات در اين شهرستان خبر داد و گفت: تلاش نيروهاي هلال‌احمر با استفاده از بالگرد براي يافتن اين 2 تن ادامه دارد. عزت‌الله خانمحمدي گفت: روز گذشته وقوع بهمن در ارتفاعات لواسانات منجر به مفقود شدن 4 تن از اعضاي گروه كوهنوردي قزوين شد. 2نفر از اين افراد روز گذشته نجات يافته و تلاش براي پيدا كردن 2كوهنورد مفقود شده با استفاده از بالگرد
ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون