• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3751 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲ اسفند

گزارش «اعتماد» از نخستين رويارويي استقلال در آسيا

برد مي‌خواهيم

گروه ورزش

پرانگيزه و هدفمند. جوانانِ علي منصوريان حالا مي‌خواهند در آسيا هم آقايي كنند. ببرند و شاد باشند. بمب انگيزه هستند و براي همين براي آغاز بازي، بي‌تابي مي‌كنند. تيم فوتبال استقلال بعد از پيروزي مقابل السد قطر در پلي آف ليگ قهرمانان آسيا روز دوشنبه بايد نخستين بازي‌اش را در مرحله گروهي انجام بدهد. نخستين حريف استقلال الاهلي امارات است تيمي قدرتمند كه فصل گذشته قهرمان شد و در اين فصل نيز در رده دوم ليگ امارات است. الاهلي قدرتمند‌ترين خط دفاع ليگ امارات را دارد و در اين فصل از 19 مسابقه 41 امتياز دارد و فقط دو باخت برايش ثبت شده است. الاهلي امارات براي فوتبالدوستان ايراني نامي آشناست، باشگاهي كه علي كريمي سال‌ها در آن بازي مي‌كرده و يكي از محبوب‌ترين بازيكنان اين باشگاه بود. استقلال ايران هم روزهاي سخت ابتداي فصل را پشت سرگذاشت و اكنون تيمي قدرتمند با جواناني شايسته است. محروميت نقل و انتقالات استقلال كه از سوي فيفا اعمال شد سعادتي اجباري براي آبي‌پوشان به بار آورد. آبي‌پوشان اكنون بدون سرور چبارف و آندرانيك تيموريان تيمي ترسناك و مقتدر شده كه هر حريفي از رويارويي با آنها هراس دارد. تنها مشكل استقلال در اين بازي غيبت عليرضا منصوريان، سرمربي تيم بود كه ديروز به دوبي رسيد. الاهلي فصل گذشته قهرمان ليگ امارات شده و در اين تيم بازيكناني مثل احمد خليل، وليد عباس، عيسي المرزوقي، عبدالعزيز حسين و... حضور دارند. سه بازيكن غير آسيايي الاهلي نيز از جمله بهترين‌ بازيكنان اين تيم محسوب مي‌شوند. استقلال بهمن‌ماه رويايي را پشت سرگذاشت و با 5 برد متوالي در ليگ برتر خود را به رده سوم ليگ رسانده و اگر برد آبي‌پوشان مقابل السد قطر را هم حساب كنيم شاگردان منصوريان 6 پيروزي درخشان را داشته‌اند و اكنون به دنبال هفتمين برد متوالي‌شان مقابل الاهلي امارات در دوم اسفند 95 هستند. ديدار دو تيم ساعت 19 و 45 دقيقه در امارات برگزار مي‌شود.
مهمان‌نوازي اماراتي‌ها
مسوولان باشگاه الاهلي با استقبال از كاروان استقلال و ميهمان نوازي قابل تقدير، آبي‌پوشان را شوكه كردند. آبي پوشان در بدو ورود به كشور امارات توسط نمايندگان باشگاه الاهلي مورد استقبال گرم قرار گرفتند. همچنين صفحه رسمي تيم ميزبان ورود استقلال به دوبي را خير مقدم گفت. باشگاه الاهلي درحالي چنين استقبال خوب و گرمي را از كاروان استقلال انجام داد كه پيش از اين اختلاف نظرهايي بين فوتبال دو كشور وجود داشت. منصوريان در نظر دارد در ديدار تيمش برابر الاهلي تا حدودي ضريب تجربه را در تركيب اوليه تيمش بالا ببرد.
تغيير تازه
در اين ديدار احتمال اينكه عليرضا منصوريان دست به برخي تغييرات در آخرين تركيب تيمش بزند زياد است. ازجمله اينكه يك‌بار ديگر زوج برزيلي در قلب دفاعي اين تيم شكل خواهد گرفت. با وجود اينكه در آخرين ديدار آبي پوشان سيد مجيد حسيني و لئوناردو پادواني تشكيل‌دهنده زوج قلب خط دفاعي آبي پوشان بودند، اما احتمال اينكه در اين ديدار بار ديگر زوج متشكل از پادواني و رابسون جانواريو در قلب خط دفاعي استقلال شكل بگيرد بسيار زياد است. ضمن اينكه حضور سيد مهدي رحمتي به جاي سيد حسين حسيني درون دروازه آبي پوشان نيز كاملا محتمل و قابل پيش‌بيني است. البته از احتمال جايگزيني وريا غفوري به جاي خسرو حيدري در پست دفاع راست استقلال هم نمي‌توان به راحتي گذشت. خسرو حيدري در آخرين ديدار استقلال در ليگ برتر يكي از بهترين بازي‌هاي ماه‌هاي اخير خود را انجام داد و با ارسال يك پاس گل و نجات دادن آبي‌پوشان از يك گل حتمي چهره موثر و موفقي داشت اما با اين وجود احتمال اينكه در مقابل الاهلي جاي خود را در تركيب ثابت به وريا غفوري بدهد زياد است.
الاهلي آماده رقابت
مربي تيم فوتبال الاهلي امارات مي‌گويد اين تيم براي بازي با استقلال ايران آماده است. «محمد جالبوت» در آستانه بازي استقلال ايران با الاهلي امارات بر آمادگي فني و بدني بازيكنان الاهلي تاكيد كرد و گفت: انتظار يك بازي سخت و قوي را برابر استقلال داريم. ما به قدرت بازيكنان خودمان و توانايي براي پيروزي در نخستين بازي آسيايي اعتماد داريم. او ادامه داد: همه اعضاي باشگاه الاهلي از مديران باشگاه تا كادر فني همه يكدل هستيم. در روزهاي گذشته به همراه «كوزمين»، سرمربي، تيم استقلال را ارزيابي و آناليز كرده‌ايم تا بتوانيم موفق باشيم.
استقلال خوزستان هم بازي دارد
در گروه B كه مانند گروه A روز دوشنبه پيگيري مي‌شود، ابتدا استقلال خوزستان از ساعت 14:30 در عمان ميزبان الفتح عربستان است. اين ديدار شروع‌كننده اين فصل ليگ قهرمانان و به نوعي افتتاحيه اين مسابقات محسوب مي‌شود. پيش از اين صحبت‌هايي مبني بر عدم حضور استقلال خوزستان در اين بازي و انصراف آنها از اين مسابقات وجود داشت. دو تيم استقلال خوزستان و الفتح عربستان برخلاف دو تيم ديگر حاضر در اين گروه، اوضاع خوبي در جدول رده‌بندي ليگ‌هاي خودشان ندارند. استقلال خوزستان كه مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر ايران محسوب مي‌شود در رده هشتم جدول رده‌بندي قرار گرفته و الفتح عربستان هم در رده سيزدهم و ماقبل آخر ليگ عربستان جاي گرفته است. بنابراين اين ديدار براي هردو تيم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و مي‌تواند سرنوشت صعود آنها را رقم بزند. در بازي ديگر اين گروه لخوياي قطر از ساعت 17:20 ميزبان الجزيره امارات است. اين دو تيم به ترتيب در رده دوم و اول ليگ‌هاي كشور خودشان قرار گرفته‌اند.
نامه نكونام به باشگاه‌هاي ايراني
جواد نكونام، كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال ايران با انتشار يك پيام براي هر 4 نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا آرزوي موفقيت كرد. او در نامه‌اش نوشته: «فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و خوشبختانه با توجه به برتري استقلال مقابل السد قطر حالا ايران عزيزمان ٤ نماينده در اين تورنمنت معتبر دارد. استقلال، پرسپوليس، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان؛ اكنون نماينده‌هاي ملي ما در ليگ قهرمانان آسيا محسوب مي‌شوند و بدون شك عملكرد مطلوب تك تك تيم‌ها مايه غرور و افتخار ملي‌مان خواهد بود، بر همين اساس و پيش از آغاز مسابقات براي همه نمايندگان كشورم آرزوي موفقيت و سربلندي را دارم و اميدوارم در دوره جديد ليگ قهرمانان جام قهرماني پس از سال‌ها به‌نام يك تيم ايراني حك شود. » نكونام در بخش ديگري از نامه نوشته: « ٢٤ سال از آخرين قهرماني يك تيم ايراني در ليگ قهرمانان مي‌گذرد؛ جايي كه پاس تهران با رشادت و فداكاري جوانانش آن جام با ارزش را فتح كرد و به ايران آورد. هنوز هواداران ميليوني استقلال با دو عنوان قهرماني كه اين تيم در آسيا داشته و با دو ستاره‌اي كه روي پيراهن آبي‌ها نقش بسته، به خود مي‌بالند. بنابراين اميدوارم پس از گذشت زماني نسبتا طولاني اين‌بار يكي از چهار نماينده حاضرمان در آسيا جام قهرماني را فتح كند و يك ستاره ديگر به تاريخچه فوتبال كشورمان اضافه شود. علاوه بر اين، دوره جديد ليگ قهرمانان آسيا از اهميت فراواني براي فوتبال ايران برخوردار است؛ سال گذشته آخرين رنكينگ فني باشگاهي و ملي آسيا (MA) ايران را در جايگاه چهارم قرار داد اما امسال ايران با چهار پله سقوط در رتبه هشتم قرار گرفته و هر لحظه امكان دارد كه از سهميه‌هاي باشگاهي مان براي شركت در ليگ قهرمانان آسيا كاسته شود. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون