• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3751 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲ اسفند

«جمشيد طلوع»، روايتي مصور از شاهنامه

رمان مصور «جمشيد طلوع»، نوشته اشكان رهگذر با موضوع پادشاهي جمشيد در شاهنامه فردوسي نخستين رمان مصور استوديو هورخش است كه از سوي نشر ماه باران منتشر شده است.
اين كتاب داستان آغازين روزهاي پادشاهي جمشيدشاه را روايت مي‌كند و در حقيقت پيش‌‌درآمدي است بر انيميشن سينمايي «آخرين داستان»، ساخته اشكان رهگذر.
ويراست متن اين رمان مصور به قلم محمد چرمشير است.
همچنين فائزه سپهرصادقيان به عنوان سرپرست تصويرگران در كنار شيوا گل‌محمدي و داود ديبا تصويرگري اين گرافيك نول را به انجام رسانده‌‌اند.
اين رمان قرار است جلدهاي ديگري داشته باشد كه جلد اول آن «جمشيد طلوع» است كه به تشكيل حكومت و قدرت‌گيري جمشيد شاه اشاره دارد كه با برداشتي آزاد از روايت شاهنامه به نگارش درآمده است. براي نوشتن اين اثر از متون زيادي براي پرداختن به داستان استفاده شده؛ تاريخ پيشداديان، ونديداد، اوستا و... با اين وصف داستان صرفا بر اساس شاهنامه نيست و از روايت‌‌هاي كتب كهن ديگر نيز استفاده شده است. «جمشيد؛ غروب» جلد ديگري از اين مجموعه است كه به زودي منتشر خواهد شد، اين كتاب روايت انحطاط پادشاهي جمشيد است و پايان اين داستان در واقع با ابتداي قصه انيميشن «آخرين داستان» پيوند مي‌خورد. چرخه سوم نيز مجموعه‌اي چهار جلدي است متكي به انيميشن «آخرين داستان» كه اسرار بسياري را فاش خواهد كرد.
در پيش‌گفتار اين كتاب هدف از تدوين اين كتاب اين طور توضيح داده شده است: آشنايي هرچه بيشتر جوانان و نوجوانان با اسطوره جمشيد كه به طور قطع تنها از مطالعه و مشاهده اين رمان برنمي‌آيد اما مي‌تواند نقطه آغازي باشد براي علاقه‌مندان تا به متون اصلي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون