• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3758 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۰ اسفند

پيشخوان

با صدور پيامي؛
رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين قرهي را تسليت گفتند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت عالم متقي و فاضل حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ حسن قرهي را تسليت گفتند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
جناب مستطاب حجـ[‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيد هاشم رسولي‌محلاتي دامت بركاته
درگذشت عالم متقي و فاضل جناب حجـ[‌الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ حسن قرهي رحمـ[‌الله‌عليه را به جنابعالي و خاندان مكرم ايشان به ويژه همسر محترمه و فرزندان آن مرحوم تسليت عرض مي‌كنم و رحمت و مغفرت الهي و علو درجات ايشان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

 

چرايي عدم اقدامات تروريستي در ايران از زبان شمخاني

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي در حاشيه بازديد از نمايشگاه چهارمين جشنواره علمي و فناوري بسيج در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات برخي مقامات خارجي پيرامون مشكوك بودن عدم انجام اقدامات تروريستي از سوي تروريست‌هاي تكفيري در ايران خاطرنشان كرد: تروريست‌ها در كشورهايي مي‌توانند انفجار و اقدام تروريستي انجام دهند كه خاستگاه پرورش و آموزش آنها بوده و داراي نيرو و پايگاه براي نيات شوم خود هستند.  دريابان شمخاني شرايط اجتماعي، سياسي و فرهنگي ايران را با تفكرات و آموزه‌هاي تروريستي كاملا بيگانه عنوان كرد و ابراز داشت: وجود دستگاه امنيتي هوشيار و شهروندان آگاه و بصير مانع از رشد، حضور و فعاليت عناصر تروريست در داخل كشور مي‌شود.  شمخاني از مراكز آموزشي برخي كشورهاي منطقه كه با تعليم تفكرات افراطي و ستيزه‌جويانه به جوانان، آنها را از مسير تفكر ناب ديني منحرف مي‌كنند به عنوان كارخانه‌هاي توليد تروريست تكفيري ياد كرد و افزود: تروريست‌هايي كه امروز به معضلي امنيتي براي جهان مبدل شده‌اند شهروندان و فارغ‌التحصيلان مراكز آموزشي همين كشورها هستند كه به دليل اختلاف سياسي يا گرفتن ماموريت از كشورهاي خود از هموطنان‌شان يا مردم ساير كشورها انتقام گرفته و با انجام عمليات تروريستي آنها را به خاك و خون مي‌كشانند. وي افزود: وجود قرائت انحرافي از دين اسلام، نارضايتي اجتماعي، فقدان انسجام سياسي، ناكارآمدي دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي در كشورهايي كه مهد تروريست پروري هستند تفاوت معني‌دارآنان با جمهوري اسلامي ايران است.

 

ارايه گزارش عملكرد دستگاه‌ها در حوزه «حقوق شهروندي» تا پيش از انتخابات
گروه سياسي| دولت حسن روحاني كمر همت بسته تا پيش از انتخابات سال آينده نمودي از اجرايي شدن منشور حقوق شهروندي را به رخ بكشد. اگرچه بخش مهمي از اجرايي شدن اين منشور در گروي قوه قضاييه است و استقلال قوا اين اجازه را به دولت نمي‌دهد تا خودش راسا وارد اجرايي كردن كامل اين منشور شود ولي حسن روحاني تصميم دارد دست‌كم اين منشور را در وزارتخانه‌ها و نهادهاي زيرمجموعه خود اجرايي كند.
پيش از اين هم بسياري از فعالين حوزه حقوق شهروندي بر اين مساله تاكيد كرده بودند. به باور آنها بخش مهمي از احقاق حقوق شهروندي در وزارتخانه‌هاي خود دولت مي‌تواند اجرايي شود و در اين ميان وزارتخانه‌هايي همچون وزارت اطلاعات و وزارت كشور سهم بسزايي در احقاق اين موضوع دارا هستند.
اكنون دستيار ويژه حسن روحاني در امور حقوق شهروندي با اشاره به دستور رييس‌جمهور به تمام دستگاه‌هاي اجرايي براي ارايه گزارش عملكرد سه ساله خود در زمينه حقوق شهروندي از ارايه گزارش نهايي آنها تا پيش از انتخابات خبرداد. چندي پيش الهام امين‌زاده در گفت‌وگويي كه با «اعتماد» داشت از دستور براي ارايه چنين گزارشي خبر داده و اعلام كرده بود به هر يك از وزرا دستور داده شده تا معاون خود در امور شهروندي را نيز معرفي كنند. نمي‌توان چشم بر اين حقيقت بست كه دولت حسن روحاني ساز و كار جديد و البته جدي‌تري را براي رعايت حقوق شهروندي كه بخش زيادي از آنها در قانون اساسي نيز وجود دارد، در دستور كار خود قرار داده است و تلاش مي‌كند اين موضوع را ابتدا از دولت خود آغاز كند. به گزارش ايسنا، الهام امين‌زاده با بيان اينكه طبق دستور رييس‌جمهور همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظفند تا 10 اسفندماه گزارش عملكرد سه ساله خود در زمينه حقوق شهروندي را تحويل دهند، اظهار كرد: پس از آن، اين گزارش‌ها را براي رييس‌جمهور فرستاده تا آنجا تعارضات، تناقضات و كم‌كاري‌هاي دستگاه‌ها در اين زمينه مشخص شود. وي ادامه داد: اين گزارش‌ها از حدود 30 دستگاه ارسال خواهد شد كه بايد روي آن كار كنيم و قطعا تا پيش از انتخابات و شايد حتي تا پيش از عيد هم بتوانيم كار آن را تمام كرده و آن را اعلام كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون