• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3166 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۷ بهمن

به بهانه شهادت سردار‌ الله‌دادي

سپاه و جبهه امت اسلامي

رمضان شريف

بي‌ترديد «انقلاب اسلامي ايران» به رهبري معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) با گفتمان منحصر به فرد خود، تاثير شگرفي در تحولات جهان معاصر داشت؛ يكي از مختصات اين گفتمان، «وحدت امت اسلامي» و نشان دادن ضرورت توجه و تمركز مسلمانان به «دشمن مشترك» يعني «صهيونيسم بين‌الملل» به سركردگي امريكا و رژيم صهيونيستي بود.  در طول 36 سالي كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گذرد همواره تقابل معناداري بين انقلاب اسلامي و دشمنان آن در جريان بوده است و در اين راستا، در آغاز بخش عمده‌اي از طراحي‌هاي دشمن براي مقابله با انقلاب و نظام، در بسترهاي امنيتي و نظامي تعريف و عملياتي شد و در مراحل بعدي توسعه آن به حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي در دستور كار اتاق‌هاي فكر سلطه و صهيونيسم قرار گرفت.  امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي با دورانديشي و تدبيري حكيمانه يكي از نمادهاي اصلي براي حفاظت از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در ساختار نظام مقدس جمهوري اسلامي را سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قرار دادند و در حقيقت با طراحي و تاسيس اين نهاد انقلابي و مردمي دژ مستحكمي را براي ناكامي طرح‌ريزي‌هاي دشمن و در واقع صيانت از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن بنا كردند. شروع فعاليت‌ها و نقش آفريني‌هاي سپاه پاسداران اين نهاد را يك نهاد شناخته شده براي تمامي افكار عمومي معرفي كرده است. شناسنامه سپاه با ايثار، شهادت و عمل به تكليف همراه بوده است و كارنامه و عملكردش گوياي موفقيت‌ها و توانمندي‌هاي گوناگون در عرصه‌هاي مختلف است. سپاه به عنوان يك نهاد كاملا مردمي كه برخاسته از متن جامعه انقلابي و اسلامي است همواره با آرمان‌هاي اين انقلاب و مردم همزاد و همراه بوده است و اگر چنين نبود ايثار و شهادت نيز در آن معني پيدا نمي‌كرد.  همگان به خوبي اين حقيقت را درك كرده‌اند كه نوع عملكردها در هر سازماني يا منفعت طلبانه است يا ايثارگرانه. عملكردي كه همراه با محاسبات مادي باشد در آن هيچگاه رنگ ايثار و فداكاري و روحيه سلحشوري و شهادت‌طلبي و حس تكليف‌گرايي به چشم نمي‌خورد. اما وقتي با نهادي مثل سپاه روبه‌رو مي‌شويم سراسر كارنامه‌اش آكنده از عطر شهادت و ايثار است.

 اگر ما امروز، شاهد شهادت سرداراني چون «الله‌دادي‌ها»، «تقوي‌ها»، «تهراني مقدم‌‌ها» و ديگر سرداران دلاور و غيرتمند از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هستيم خود گوياي اين واقعيت است كه سپاه يك نهاد «آرمان‌خواه» و «تكليف‌گرا» است كه با گذشتن از علايق مادي، تمامي داشته‌هاي خود را به اذن و هدايت «ولي» در راه خدا و خدمت به مردم وارد ميدان كرده و بهترين و عزيزترين سرمايه‌ها و نيروهاي خود را نيز سپر بلاي اسلام و ملت عزيز ايران ساخته است.   سپاه در عمر پربركت سي و چند ساله خود بحران‌هاي بسياري از سرگذرانده است ولي هرگز ذره‌اي از خط مشي كه امام بزرگوار و مقام معظم رهبري ترسيم كرده‌اند خارج نشده و در عمل به فرامين ولي فقيه و رهبري معظم، كوچك‌ترين ترديدي به خود راه نداده است. اگر امروز ‌الله‌دادي‌ها در سوريه و تقوي‌ها در عراق به شهادت مي‌رسند، حجت و نشانه واضحي از استمرار «پاسداري» از انقلاب اسلامي است.
 سپاه در كارنامه خود، فصل‌هاي گوناگوني به ثبت رسانده است كه دوران خطير، سرنوشت ساز و كم‌نظير كنوني هم از جمله فصل‌هاي جديد آن است. فصلي كه در آن سپاه براساس رسالت ذاتي و تجارب ارزشمند خود، نقش غيرقابل انكاري در توانمندسازي كشورهاي مسلمان براي حفظ جغرافيا و ارزش‌هاي حياتي آنان داشته است؛ به گونه‌اي كه براي جوانان مسلمان تبديل به «الگويي الهام‌بخش» و براي جهان اسلام پديدآورنده مقدمه شكل‌گيري «جبهه امت اسلامي» شده است.
 ... در عين حال آنهايي كه با تحليل‌هاي گوناگون در تلاش هستند تا عملكرد سپاه را مورد سوال قرار دهند، از واقعيت‌هايي كه در «عمق استراتژيك ايران اسلامي» مي‌گذرد ناآگاهند و نمي‌دانند در اتاق‌هاي فكر و نهادهاي امنيتي قدرت‌هاي غربي درباره اين منطقه چه طراحي‌هايي صورت مي‌گيرد، در واقع آنها از اين مساله بي‌خبر هستند كه تمامي طرح‌ها و برنامه‌هاي دنياي سلطه و استكبار براي به زانو درآوردن ايران اسلامي است و اگر ما در خط مقدم جبهه با آنان روبه‌رو نشويم بايد با پرداخت هزينه‌هاي سنگين به مقابله با آنها در درون مرزهاي خود بپردازيم!
 كساني كه سپاه را با معيارهاي سياسي و اقتصادي مي‌سنجند بدانند سخت در اشتباهند؛ چون سپاه در عمل و با آگاهي، دورانديشي و قاطعيت اثبات كرده با وجود تمامي فرصت‌ها هيچ گاه خود را وارد بازي‌هاي بي‌حاصل نكرده است و از روحيه‌اي كه از ابتداي شكل‌گيري در درون خود رشد داده مجاهدانه صيانت كرده است و همچنان در وادي شهادت و ايثار قدم مي‌زند و به چيزي جز عمل به تكليف در جغرافياي ايران و جهان اسلام نمي‌انديشد.
* مسوول روابط عمومي كل سپاه

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون