• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

همايشي براي فرار از زمينه‌هاي بروز فساد در دولت گذشته

وقتي اصولگرايان به خودشان مدال شجاعت مي‌دهند

گروه سياسي| ژست فسادستيزي اصولگرايان هنوز ادامه دارد. اين‌بار اصولگرايان براي پيشتاز نشان دادن خود در مبارزه با مفاسد اقتصادي از خود تقدير كردند. روز گذشته انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با رياست سيدنظام‌الدين موسوي، مديرعامل خبرگزاري فارس همايش با نام «تقدير از فعالان سياسي و رسانه‌اي پيشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادي» برگزار كرد كه مهمانانش احمد توكلي، عليرضا زاكاني و الياس نادران و مديران عامل خبرگزاري‌هاي اصولگرا بودند. نكته كليدي تمامي سخنرانان اين همايش، درخواست از قوه قضاييه براي رسيدگي به پرونده‌هاي ديگر و به خصوص پرونده مهدي هاشمي بود. همه سخنرانان از مهدي هاشمي سخن گفتند و بيان كردند كه اخبار دادگاه فرزند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را رصد مي‌كنند. از فسادستيزي‌شان سخن راندند و ديگر بار، ادعاي روزهاي اخيرشان را تكرار كردند. تاكيد كردند كه اين اصولگرايان هستند كه پيشرو در مبارزه با فسادند. از تلاش‌شان براي مبارزه با مفاسد اقتصادي در گذشته و از برنامه‌هاي‌شان براي مقابله با اين مهم در آينده پرده‌برداري كردند. از تهديد هم سخن گفتند. از زمان اعلام حكم نهايي محمدرضا رحيمي از سوي دادگاه تجديدنظر در شامگاه روز چهارشنبه تا به امروز، اصولگرايان خود را آماده كردند و حملات‌شان را به سوي دولت تدبير و اميد و اصلاح‌طلبان روانه كردند. از ظهور «بانك زنجاني2» اعلام خطر كردند بدون آنكه بگويند چرا در زمان دولت‌هاي نهم و دهم اندك تلاشي براي مواخذه از دولت اصولگراي احمدي‌نژاد در جهت مبارزه با فساد نكردند. نگفتند كه چرا رحيمي را رييس ديوان محاسبات كردند اما گفتند كه اين اصلاح‌طلبان بودند كه او را به رياست ديوان محاسبات مجلس اصولگرا رساندند.

دولت قبل در پرونده بابك زنجاني مقصر است

در ابتداي همايش ديروز، احمد توكلي از تشكيل سازمان مستقل مبارزه با مفاسد اقتصادي زيرنظر قوه قضاييه ولي مستقل از اين قوه خبر داد و البته گفت: البته ممكن است مجلس در اين مسير دچار دست‌انداز شود چون مساله مربوط به قوه قضاييه است و اين قوه بايد به مجلس لايحه بدهد. نماينده مردم با ابراز تاسف بابت تحت تعقيب قرار گرفتن محمدرضا رحيمي تاكيد كرد كه حالا كه اين اتفاق افتاده بايد اين مسير ادامه يابد، با اين حكم يك تحول در روند رسيدگي قضايي اتفاق افتاده است، اميدوارم پرونده‌هاي مرتضوي، مهدي هاشمي، استات اويل و كرسنت نيز با عدالت، دقت و سرعت رسيدگي شود. او گريزي به سوابق روزنامه‌نگاري‌اش هم زد و خطاب به خبرنگاران حاضر در برنامه خاطرنشان كرد كه مجلس تا الان در اين زمينه به وظيفه‌اش درست عمل نكرده است. اين نماينده در پاسخ به سوالي درباره پرونده بابك زنجاني گفت: وقتي متوجه اين فساد شديم به روساي سه قوه نامه نوشتيم و از آنها خواستيم تا او مورد تعقيب قضايي قرار گرفته و دستگير شود. در آن زمان بابك زنجاني آزاد بود. فرداي آن روز من به مجلس رفتم و به آقاي لاريجاني گفتم كه چرا بابك زنجاني بازداشت نشده است. آقاي لاريجاني گفت ما مي‌ترسيم با دستگيري‌اش چيزي عايد دولت نشود كه من گفتم اگر او از كشور خارج شود آن زمان هم چيزي عايد دولت نمي‌شود كه آقاي لاريجاني متقاعد شد و با روساي قوا تماس گرفت و عصر فرداي آن روز بابك زنجاني دستگير شد. توكلي دولت قبل را در بروز فساد بابك زنجاني مقصر دانست. رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس در دوره هفتم و هشتم با اشاره به اظهارات معاون اول دولت دهم در يكي از جلسات كميته رسيدگي به تخلفاتش عنوان كرد: رحيمي در يكي از 13 جلسه رسيدگي به تخلفاتش به بنده گفت كه من براي همه مخالفانم پرونده درست كرده‌ام ‌به جز توكلي؛ بنده هم با استناد به همين رفتار رحيمي تاكيد كردم كه ايشان صلاحيت امانتداري ندارد.
 

احمدي‌نژاد با وجود آگاهي از تخلفات رحيمي  او را منصوب كرد

در اين همايش الياس نادران با تشكر از اقدام قوه‌قضاييه در صدور حكم معاون اول دولت دهم بيان كرد: اگر بنا باشد مدال شجاعتي داده شود بايد به قاضي مدير خراساني داده شود. وي از مبسوط بودن پرونده محمدرضا رحيمي به علت ساير جرايمش خبر داد و افزود: اگرچه معتقد بوديم كه همين جرمي كه مرتكب شده است مستحق مجازات بيشتري بود ولي شنيده‌ام پرونده وي در خصوص ساير اتهامات همچنان مفتوح و در دست رسيدگي است. نادران، رحيمي را فاقد صلاحيت رياست ديوان محاسبات كشور دانست و با تشريح روند انتخاب وي به عنوان رياست ديوان، گفت: با وجودي كه اتهامات سنگين مالي و رفتاري به وي وارد بود اما احمدي‌نژاد وي را آگاهانه و به تدريج به عالي‌ترين مقامات سياسي ارتقا داد. وي با انتقاد از روند رسيدگي به پرونده استات‌اويل گفت: با وجودي كه طرف خارجي در اين پرونده حكم قضايي گرفته است ولي تازه 12روز بعد قرار است به اين پرونده رسيدگي شود. اگر قوه قضاييه همان موقع به اين پرونده رسيدگي مي‌كرد كار به اينجا نمي‌كشيد. نادران مانند هميشه گريزي نيز به كرسنت داشت و زنگنه را هم تهديد كرد. او در مورد پرونده كرسنت نيز گفت: سوال من از وزير نفت همچنان باقي است و پيگيري مي‌كنيم كه به صحن علني مجلس كشيده شود كه ان‌شاءالله هم از طريق صحن و هم از طريق رسانه‌ها كار اطلاع‌رساني آن را انجام مي‌دهيم.

بابك زنجاني‌هاي جديد در راهند

عليرضا زاكاني هم در نشست ديروزبا اشاره به پرونده كرسنت اظهار كرد: در اين پرونده رد پاي سه نفر مشخص است، عباس يزدان‌پناه يزدي، حميد جعفر اماراتي و مهدي هاشمي. وي ادامه داد: وقتي پرونده‌ها را رسيدگي مي‌كنيم مي‌بينيم كه آقاي يزدان‌پناه يزدي ارتباط نزديكي به مهدي هاشمي دارد. زاكاني اضافه كرد: ارتباط عباس يزدان‌پناه يزدي و آقاي مهدي هاشمي به عنوان يك همكلاسي كاملا مشخص است و ادعايي كه آقاي حميدجعفر در لاهه عليه ما كرد سبب بروز اتفاقاتي شد كه يكي از اين اتفاقات تصدي مجدد وزارت نفت توسط آقاي زنگنه بود. دبيركل جمعيت رهپويان ، محكوميت ايران را ناشي از وزير شدن مجدد زنگنه دانست. وي روي واژه «دارند چه مدال‌هايي همچنان مي‌گيرند» تاكيد كرد و گفت: آقاي نادران گفتند كه بابك زنجاني‌هاي جديدي در حال متولد شدن هستند من هم سربسته به شما مي‌گويم كه بابك زنجاني‌هاي جديد در راهند چرا كه سندهاي اصلي آنها الان در اختيار نمايندگان قرار مي‌گيرد بنابراين همه بايد دقت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون