• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3764 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

وزير بهداشت خطاب به بيمه‌ها: چرا با پزشكان نويسنده نسخه‌هاي ميلياردي قطع قرارداد نكرديد؟

ايسنا| سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي؛ وزير بهداشت با اشاره به حاشيه‌هاي ايجاد شده درباره نسخ ميلياردي پزشكان گفت: «بايد از بيمه‌ها پرسيد چرا بر اين موضوع نظارت نكرديد و در صورت مشاهده آن چرا با پزشك قطع قرارداد نكرده و حالا آن را رسانه‌اي مي‌كنيد؟»
وي در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور با بيان اينكه يكي از مشكلات‌‌مان بداخلاقي‌هاي موجود در حوزه رسانه است، گفت: «رسانه‌ها هر روز در اين حوزه حاشيه‌سازي مي‌كنند و نمي‌دانم با اين سياه‌نمايي‌ها و با ايجاد توقعاتي كه بالاتر از توان اجرايي كشور است، چه مي‌خواهند بكنند و كشور را مي‌خواهند به كجا برسانند؟ بارها اعلام كرده‌ام كه نبايد شعار بدهيم چرا كه مشخص است كشور از نظر منابع در كجاي دنيا ايستاده است. ما در قلب اروپا نيستيم بلكه در خاورميانه‌اي هستيم كه اطراف‌مان پر از ناآرامي و آتش است و از عقب ماندگي تاريخي هم رنج مي‌بريم. از اين راهنمايي‌ها و توقع ايجاد كردن‌ها در حيرت مانده‌ام، به ويژه زماني كه مي‌بينيم كساني كه اين كارها را انجام مي‌دهند پاره‌هاي تن انقلابند. نمي‌دانم قدرت چقدر شيرين است كه دست به چنين كارهايي مي‌زنند. ما كه از وزارت چيزي نديديم. بايد بدانيم اين كارها اعتماد عمومي را سلب مي‌كند و امنيت ملي را نشانه رفته است. متاسفانه شاهديم كه سر اندك نكته‌اي يك بحران در كشور ايجاد مي‌كنند.»
وزير بهداشت خطاب به معاونان درمان سراسر كشور گفت: «در اين چند ماه مراقبت كنيد و خودتان اطلاع‌رساني كرده و در ارايه خبر پيش‌قدم باشيد چرا كه اگر اين كار را نكنيد بعدا خبر، عكس يا فيلم را آن‌طور كه دوست دارند مهندسي مي‌كنند و شما ضرر مي‌كنيد. گاهي كوتاهي در يك موضوع ثمره كار سه ساله را از بين مي‌برد. تا زمان انتخابات به‌طور ويژه اين مسائل را مراقبت كنيد؛ چرا كه برخي مي‌خواهند تسويه حساب كنند، اما ما فقط براي خدمت آمديم و در اين زمينه محلي از اعراب وجود ندارد. البته متاسفانه تركش‌هايي به حوزه ما مي‌خورد.»
وزير بهداشت ضمن اعلام اينكه تورم در بخش بهداشت و درمان بالاي هشت درصد است و تورم اين حوزه همواره بالاتر از تورم عمومي كشور است، در دستور به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور براي خدمت‌رساني در ايام نوروز هم گفت: «اميدوارم در اين ايام براي هيچ كس اتفاقي نيفتد، اما اگر هم افتاد شما بايد آمادگي لازم را داشته باشيد. هر چند به دليل تاخير در پرداخت‌ها جمع كردن پرسنل كار آساني نيست، اما خواهش مي‌كنم نهايت سعي‌تان را انجام دهيد تا مشكلي ايجاد نشود و بسيار مراقبت كنيد. البته امروز توانستيم 1000 ميليارد را در بين دانشگاه‌ها توزيع كنيم و طي دو روز آينده هم 1500 ميليارد ديگر توزيع مي‌شود. بنابراين طلب‌هاي دارويي و تجهيزاتي را با اوراق و پول بدهيد و به نيروهاي طرحي هم توجه كنيد كه در شب عيد دست‌شان خالي نماند. خواهش مي‌كنم در هزينه‌كردها دقت كنيد؛ چرا كه اين پول سرمايه مردم است و مردم گناه دارند.»

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون