• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3766 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

مردم آبادان خواستار برگزاري جام جهاني در اين شهر هستند

با آبروي ايران و ايراني بازي نكنيد

وحيدجعفري روزنامه‌نگار

مقدمه: انتشار خبر احتمال تغيير محل برگزاري جام جهاني كشتي فرنگي از آبادان به شهري ديگر به دليل كم‌كاري مسوولان استان به اندازه‌اي حيرت‌آور بوده كه هنوز هم نمي‌توان به راحتي آن را قبول كرد، چون اين خبر در حالي منتشر شد كه چند روز بيشتر تا آغاز اين مسابقات -كه قرار است با حضور ۸ تيم برتر جهان در روزهاي ۲۶ و ۲۷ اسفند برگزار شود- نمانده است.
      
خيلي بد است روي نفت باشيد؛ اما حتي نتوانيد به درستي يك رويداد ورزشي را ميزباني كنيد! اگر ميزباني از آبادان به جاي ديگري منتقل شود، چه كسي جواب مردم خونگرم و دوست‌داشتني خوزستان را خواهد داد؟
چه كسي به مادر امير قاسمي منجزي خواهد گفت «امسال ديگر همچون سال قبل كه در خرمشهر به سالن برگزاري رقابت‌‌هاي جام باشگاه‌هاي كشتي فرنگي جهان رفتي، نمي‌تواني در استان خودت به سالن برگزاري جام جهاني در آبادان بروي و در حالي كه به عصايت تكيه داده‌اي، به تماشاي كشتي فرزندت و فرزندان ايران بنشيني، نه اينكه كسي مانع سپيدمويي چون تو شود، بلكه به اين دليل كه مردم مظلوم خوزستان از اين ميزباني نيز همچون بسياري ديگر از چيزها محروم شده‌اند.» نمي‌شود كه خوزستان و آبادان روي گنج نفت و... باشند و نتوانند ميزبان يك تورنمنت در شهرشان باشند. اين يا شيطنت است يا كم‌كاري (!) كه خب در هر دو صورت بازي با آبروي ايران و ايراني است، مردم آبادان خواستار برگزاري جام جهاني كشتي فرنگي در اين شهر هستند و اين كوچك‌ترين حق و خواسته آنها از مسوولان است كه اين رقابت‌ها در اندازه نام استان خوزستان و شهر آبادان برگزار شود. خدا نكند كه يك وقت شرمنده مردمي شويم كه بر گردن همه ما حق دارند! نمي‌توان به سادگي قبول كرد كه مسوولان استان با اين همه ظرفيت و پتانسيل موجود در منطقه آزاد اروند، قبول مسووليت كرده و ‌متعهد به ميزباني و برگزاري مسابقات شوند و به يكباره از زير بار مسووليت شانه خالي كنند و آبروي كشتي ايران را در جهان به خطر بيندازند. جالب اينكه در حالي شاهد اين موضوع هستيم كه هنوز يك ماه، از تجربه موفق استان كرمانشاه از ميزباني جام جهاني كشتي آزاد نگذشته و تعجب ما بيشتر از اين است كه مسوولان خوزستان خود از اين تجربه موفق خبر دارند و اينگونه رفتار مي‌كنند. بردن رقابت‌هاي معتبر بين‌المللي چون جام جهاني از تهران به آبادان اتفاق ساده‌اي نبود؛ اما در نهايت اين مهم عملي شد، از همين رو كمترين توقعي كه از مسوولان استان مي‌رود اين است كه از اين فرصت به بهترين شكل ممكن نهايت استفاده را ببرند و نام آبادان و خوزستان را يك‌بار ديگر زنده كرده و در جهان بر سر زبان‌ها بيندازند. اين كمترين حق مرد خونگرم خوزستان به خصوص آبادان است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون