• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

دستگيري سارق حرفه‌اي خودرو در تهران

اعتماد| سارق حرفه‌اي كه به مدت دو سال با سرقت خودروهاي لوكس شهروندان تهراني نقشه كلاهبرداري ميليوني از آنها را عملي كرده بود در دام پليس گرفتار شد.
دي ماه امسال فردي به كلانتري 102 پاسداران تهران مراجعه كرد و ماموران را در جريان سرقت خودروي من تويوتاي خود قرار داد. مالباخته در اظهاراتش به ماموران گفت: چند روز پيش براي شنا به يكي از استخرهاي تهران رفتم اما وقتي از استخر برگشتم اثري از خودروي من نبود. سارق علاوه بر سرقت خودرو، گوشي تلفن همراه، وجوه نقد و ديگر وسايلم را كه داخل كمد استخر بود نيز سرقت كرده بود. به همين دليل با شماره تلفن همراهم تماس گرفتم كه مردي ميانسال گوشي را برداشت و از من خواست تا با واريز مبلغ 10 ميليون تومان به كارت عابربانكم خودرو  را پس بگيرم.
مالباخته كه پيش از اين طعمه سارق شده بود بار ديگر خود را در نقشه او غرق كرد. او با واريز مبلغ درخواستي در انتظار پس گرفتن خودروي خود ماند غافل از اينكه سارق، قصد پس دادن خودروي او را ندارد و مدتي است كه آن را اوراق كرده است. با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «سرقت اتومبيل» و «اخاذي» در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ تيمي از كارآگاهان مامور رسيدگي به آن شدند. سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح جزييات پرونده گفت: مالباخته در اظهاراتش به ماموران گفته بود كه روز سرقت به همراه يكي از دوستانش به استخري در منطقه لويزان رفته بود اما زمان بازگشت متوجه شد كه تمامي وسايلش اعم از گوشي همراه، سوييچ ماشين و كارت عابر بانك حاوي 5/3 ميليون تومان وجه نقد به سرقت رفته است. مديريت استخر وقتي مالباخته را پريشان ديد به او گفت كه دقايقي پيش مردي 40 ساله با طرح ادعاي دروغين گم شدن كليد كمدش آنها را مجاب كرده است كه كمد را باز كنند و وسايل را در اختيارش قرار دهند.
با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان به بررسي تراكنش مالي حساب او پرداخته متوجه شدند كه پول واريزي به حساب فرد ديگري منتقل شده است. با شناسايي صاحب حساب و انتقال او به پليس آگاهي پرونده در مسير تازه‌اي قرار گرفت. صاحب حساب در جريان بازجويي‌ها به پليس گفت: 18 آبان‌ماه پارسال كيف حاوي مدارك، وجه نقد و همچنين عابربانكم به همراه رمزش، در خيابان مجيديه شمالي سرقت شد. من به پليس آگاهي شكايت كردم اما به اين خاطر كه پولي در حسابم نبود آن را باطل هم نكردم. ماموران پليس پس از بررسي اظهارات صاحب حساب و كسب اطمينان از صحت آن متوجه شدند كه طي يك سال گذشته ده‌ها ميليون تومان وجه نقد از طريق اين حساب جابه‌جا شده است.
شيوه سرقت و بررسي تراكنش‌هاي مالي حساب بانكي احتمال سرقت‌هاي مشابه از سوي متهم را افزايش داده بود به همين دليل كارآگاهان پرونده سرقت‌هاي مشابه را مورد بررسي قرار دادند و موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان شدند كه اموال تمامي آنها در زمان مراجعه به استخرهاي مناطق شرقي تهران مورد سرقت قرار گرفته بود.
با بررسي اظهارات مالباختگان مشخص شد كه تمامي آنها با استفاده از دستگاه‌هاي Pozz پيش‌بيني شده در داخل استخرها اقدام به خريد بليت استخر كرده و سارق نيز با اطلاع پيدا كردن از رمز اعلام شده از سوي مالباختگان به متصدي فروش بليت، اقدام به سرقت كارت‌هاي عابر بانك و ديگر اموال داخل كمدهاي لباس آنها كرده و در چندين مورد نيز با شناسايي تعدادي از مالباختگان صاحب خودرو، خودروهاي آنها را به قصد اخاذي سرقت كرده است.
در ادامه تحقيقات، كارآگاهان با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته در استخرهاي مورد نظر پرداختند كه در جريان آن تصوير متهم شناسايي و دستگيري او در دستور كار قرار گرفت. به گفته سرهنگ گزافي، سرانجام با رجوع به بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار، تصوير متهم كه پيش از اين نيز بارها به ارتكاب جرايم مختلف سرقت و همچنين موادمخدر دستگير و روانه زندان شده بود شناسايي و در اختيار گشتي‌هاي پليس قرار گرفت. با شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه نظام آباد عمليات دستگيري آغاز شد كه درجريان آن متهم به همراه يك دستگاه خودرو ليفان مدل X60 دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
به گفته سرهنگ گزافي متهم در جريان بازجويي‌ها به ارتكاب به چندين فقره سرقت مشابه اعتراف كرد با اين حال رسيدگي به پرونده براي رجوع ساير مالباختگان در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون