• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

«جوان، احترام، اعتماد، مسووليت‌پذيري، مشاركت و قانون»

اعتماد| دولت يازدهم، واژگان «جوان، احترام، اعتماد، مسووليت‌پذيري، مشاركت و قانون» را از كلماتي مرده و بي‌روح به كلماتي زنده بدل كرد
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: قبل از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد تنها 50 سازمان مردم‌نهاد جوانان در كشور مجوز فعاليت داشتند كه با تلاش‌هاي دولت يازدهم اين تعداد به هزار و 900 سازمان رسيد. محمدرضا رستمي در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان سيستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در برخي كشورها به ازاي هر 100 جوان يك NGOجوانان وجود دارد اما در ايران به ازاي هر پنج هزار جوان يك سازمان مردم نهاد (سمن) وجود داشت.
وي تصريح كرد: افزون بر هزار سازمان مردم‌نهاد جوانان در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام كردند كه مجوزهاي آنها درحال پيگيري است. تا پايان اين دولت شمار سازمان‌هاي فعال مردم‌نهاد كشور به حدود 2 هزار و 900 سازمان مي‌رسد. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه كرد: همچنين 2 هزار و 500 سازمان مردم نهاد جوانان ديگر بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا سال 1399 در كشور فعال مي‌شوند تا به استاندارد در اين عرصه دست يابيم. بر اين اساس دوره‌هاي آموزشي در سطح دانش و مهارت‌افزايي تدوين و اعتباراتي به اين موضوع اختصاص داده شده است. 45 ميليارد ريال به طرح‌هاي مردم‌نهاد جوانان در كشور براي توسعه اين سازمان‌ها كمك شده است.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سياست اصلي دولت يازدهم به صحنه آوردن جوانان و بازگشت آنان به سمت جامعه و عبور از فردگرايي بوده است كه در اين زمينه به موفقيت‌هاي چشمگيري دست پيدا كرده‌ايم. رستمي با بيان اينكه دولت به سمتي حركت كرد تا مشاركت‌هاي اجتماعي نهادمند و سازمان يافته توسعه پيدا كند، اظهار داشت: توسعه NGOها و سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان در همين راستا در وزارت ورزش و جوانان دنبال شد.
وي گفت: دولت يازدهم، واژگان جوان، احترام، اعتماد، مسووليت‌پذيري، مشاركت و قانون را از كلماتي مرده و بي‌روح به كلماتي زنده بدل كرد و نقش عملياتي و زندگي بخش آنها را احيا كرد.
سيستان و بلوچستان تنها استاني است كه مجوز احداث دو خانه جوان دارد
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه خانه جوانان براي رسيدن به اين هدف در سال 95 طراحي شد، ادامه داد: 12 خانه جوان تاكنون افتتاح و با تخصيص اعتباري كه داده شد خانه جوانان به‌عنوان شتاب‌دهنده كارآفريني اجتماعي و رشد فرهنگي در بقيه استان‌ها هم در حال افتتاح است.
وي گفت: ‌سيستان‌و‌بلوچستان تنها استاني است كه مجوز احداث دو خانه جوان به آن داده شده است. شايد كسي باور نمي‌كرد سيستان و بلوچستان در حوزه جوانان از قعر جدول به دوم جدول صعود كند. تغيير نگرش و تصوير ذهني از استان و شرايط و موقعيت جوانان در استان براي من محسوس بود.
وي ادامه داد: سيستان‌و‌بلوچستان با استعداد‌هاي طبيعي و انساني خود مي‌تواند ادعا كند كه تصوير ناامني و فقر را تغيير داده است. اين ذكاوتي كه در استان شكل گرفته و سال 96 را به عنوان مقصد گردشگري كشور تعريف كرده، باعث شده تا تمام نگاه‌ها و منابع به استان سوق داده شود. وجود يك شخصيت توانمند، توسعه‌گرا، عملگرا كه امروز سرمايه ملي محسوب مي‌شوند به نام علي‌اوسط هاشمي در سيستان و بلوچستان موجب اين توفيقات در استان شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون