• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

خبر كوتاه

تشكر قاليباف از نمايندگان مجلس
يك روز پس از رد تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در مجلس شوراي اسلامي، شهردار تهران از نمايندگان مجلس تشكر كرد. شهردار تهران با اشاره به رد تحقيق و تفحص از شهرداري تهران توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه با درايت و تصميم درست اجازه ندادند روحيه كار و تلاش تحت تاثير سياست‌زدگي و سياست بازي قرار بگيرد تشكر مي‌كنم. محمد باقر قاليباف در آيين بهره‌برداري از 59 واگن مترو با بيان اينكه از هر جهت قدردان نمايندگان مردم هستيم تاكيد كرد: شهرداري تهران نسبت به تمام حركت‌هايي كه انجام مي‌دهد پاسخگوست. شخصا در تمام جلسات كميسيون عمران شركت كردم و به تمام سوالات پاسخ دادم. از مجلس محترم تشكر مي‌كنم كه با تصميم هوشمندانه تحقيق و تفحص از شهرداري را رد كرد.
وي در خصوص اينكه اظهار مي‌شود نظارتي بر شهرداري تهران نيست، تصريح كرد: مگر شوراي شهر بر شهرداري تهران نظارت نمي‌كند و آيا هر ساله از شهرداري حسابرسي نمي‌شود. چطور عده‌اي از تريبون مجلس اعلام مي‌كنند چرا درآمد شهرداري تهران از محل پروانه ساخت و ساز اين مقدار است، اين قانون و بودجه شهرداري است. آيا انجام قانون سوال دارد؟
قاليباف با اشاره به اينكه دستگاه‌هاي زيادي بر شهرداري تهران نظارت مي‌كنند، افزود: امروز از آنچه رنج مي‌بريم تعدد نظارت است، نه نبود دستگاه نظارتي، ساليان گذشته فساد در دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف پيدا شد اما در طول 12 سال گذشته حتي يك مورد پرونده فساد در شهرداري تهران پيدا نشده است. همه نسبت به شهرداري تهران حساسيت داشته و پروژكتورهاي همه روي شهرداري روشن است. منكر تخلفات فردي نيستيم اما فساد و تخلف سازمان‌يافته‌اي در شهرداري تهران وجود ندارد. شهردار تهران با بيان اينكه امروز مردم حركت‌هاي انجام شده در شهرداري را مي‌بينند، اظهار كرد: مردم ديگر به حرف عده‌اي كه در تاريخ زندگي و فعاليت‌شان كار جدي و اثرگذار انجام نداده و امروز ايراد و انتقاد تخريبي مي‌كنند توجهي نخواهند كرد. قاليباف در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به احداث خط 6 متروي تهران اشاره كرد و افزود: 30 كيلومتر حفاري تونل مترو همراه با لاينينگ و ساخت 85 درصدي ايستگاه‌ها در طول 18 ماه انجام شده در حالي كه كمتر كسي تصور مي‌كرد اين كار انجام شود.
وي با بيان اينكه دلايل قانع‌كننده‌اي از جمله جنس و شرايط خاك، مشكلات تاسيسات، آب‌هاي زير سطحي و فرسودگي براي انجام ندادن اين پروژه وجود داشت، تصريح كرد: خدمت به مردم كفايت مي‌كرد تا اين كار انجام نشدني در كمترين زمان ممكن با كمترين هزينه و بهترين كيفيت انجام شود. وي اولويت شهرداري تهران در سال آينده و در حوزه حمل و نقل ريلي را توليد واگن و كاهش سرفاصله حركت قطارها دانست.

 

وضعيت جوي كشور در نوروز
ايسنا | رييس سازمان هواشناسي كشور ضمن تشريح شرايط جوي كشور در ايام نوروز از فعاليت دو سامانه بارشي در اين ايام خبر داد. داوود پرهيزكار گفت: در ايام باقيمانده از اسفند تا نيمه اول فروردين شاهد دو سامانه بارشي خواهيم بود كه وارد ايران مي‌شوند و سامانه‌هاي فعالي خواهند بود. وي با اشاره به اينكه سامانه بارشي اول چهارشنبه 25 اسفند از غرب كشور وارد مي‌شود، اظهار كرد: اين سامانه به تدريج در سطح كشور بارش‌هايي را نمايان خواهد كرد. بيشتر فعاليت‌هاي بارشي اين سامانه در روزهاي يكشنبه و دوشنبه 29 و 30 اسفند خواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود بيشينه بارشي روي استان‌هاي غربي كشور شامل كهگيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان، لرستان، ايلام تا كرمانشاه باشد. احتمال دارد بارش‌ها در برخي نقاط اين استان‌ها به بيش از 50 ميلي‌متر برسد.
پرهيزكار با اشاره به اينكه اين سامانه تا روز دوم فروردين فعال است و سپس از كشور خارج مي‌شود، گفت: از روز سوم فروردين تا روز هشت فروردين 96 شرايطي پايدار در اكثر نقاط كشور پيش‌بيني مي‌شود. وي با بيان اينكه سامانه دوم بارشي روز 8 فروردين وارد كشور خواهد شد، افزود: سامانه دوم هم رطوبت خوبي را نشان مي‌دهد و بيشتر نقاط را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اين سامانه تا روز 11 فروردين فعال خواهد بود و سپس از شمال شرق كشور خارج خواهد شد. عمده فعاليت سامانه دوم بارشي در روزهاي 9 و 10 فروردين خواهد بود. رييس سازمان هواشناسي اظهار كرد: روزهاي 12 و 13 فروردين شرايط براي كل كشور پايدار خواهد بود و هواي آفتابي براي بيشتر نقاط پيش‌بيني مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون