• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

پايان جنگ كي‌روش- برانكو

پرسپوليسي‌ها به تيم‌ملي دعوت شدند

گروه ورزش| كارلوس كي‌روش اسامي بازيكنان داخلي دعوت شده به اردوي تيم‌ملي براي دو ديدار حساس در فروردين ماه را اعلام كرد. محمدرضا اخباري، عليرضا بيرانوند، محمد رشيد مظاهري، رامين رضاييان، وريا غفوري، پژمان منتظري، سيدجلال حسيني، مرتضي پورعلي گنجي، محمد انصاري، مسعود ابراهيم‌زاده، احسان حاج صفي، اميد ابراهيمي، عزت‌الله پورقاز، مهدي ترابي، مرتضي تبريزي، ساسان انصاري، احسان پهلوان، مهدي طارمي و وحيد اميري بازيكنان دعوت شده به اين اردو هستند. البته طبق اعلام فدراسيون اين ليست اوليه است و ليست نهايي براي ديدار با قطر و چين بعد از برگزاري اردو در تاريخ ۲۹ اسفند اعلام خواهد شد.
 
پرسپوليسي‌ها توانستند با 6 بازيكن بيشترين كرسي را بين بازيكنان تيم ملي از آن خود كنند. پس از سرخپوشان، ذوب‌آهني‌ها با سه بازيكن توانستند بيشترين نام را بين اسامي دعوت شده به خود اختصاص دهند. تنها دو لژيونر حاضر در فوتبال قطر از ميان بازيكنان لژيونر ايراني درون ليست قرار گرفتند. پژمان منتظري و مرتضي پورعلي گنجي تنها نام‌هاي خارجي فوتبال ايران هستند كه به اردو دعوت شدند. پيش از ديدار برابر قطري‌ها و با غربال ليست فعلي احتمالا كارلوس كي روش بازيكنان لژيونر را نيز به اردو دعوت خواهد كرد، عليرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، سعيد عزت‌اللهي، اشكان دژاگه، علي كريمي، ميلاد محمدي، كريم انصاري فرد، سوشا مكاني، عليرضا حقيقي و... بازيكنان ايراني حاضر در ليگ‌هاي مختلف دنيا هستند كه بايد ديد كي روش كدام يك از اينها را به اردو دعوت خواهد كرد. از ميان بازيكنان جامانده از اردوي اخير تيم ملي، سروش رفيعي مطرح‌ترين بازيكني است كه نتوانست راهي به تيم ملي پيدا كند. كمال كاميابي‌نيا و حسين ماهيني نيز دو ملي‌پوش ديگر پرسپوليسي‌ها بودند كه با توجه به حضور در اردوهاي مختلف اين تيم، از حضور براي ديدار با قطر نتوانستند راهي به ليست اصلي پيدا كنند.
 
از استقلال وريا غفوري و اميد ابراهيمي به تيم ملي دعوت شده‌اند؛ دو بازيكني كه همواره در ماه‌هاي گذشته در ليست كي روش بودند. وريا پيش‌تر بازيكن سپاهان هم بود به اردوي تيم ملي دعوت مي‌شد با اينكه در بعضي از اردوها مصدوم بود. اما تمام داستان اين نيست. پس از درخشش جوانان استقلال در بازي‌هاي گذشته اين‌بار انتظار مي‌رفت جوان‌هاي استقلال به تيم ملي دعوت شوند. جوان‌هايي چون علي قرباني، فرشيد اسماعيلي، بهنام برزاي و اميد نورافكن. اما كي روش نام هيچ از اين بازيكنان را در ليست نياورد تا برخي بر اين باور باشند كي روش به جوان‌هاي استقلال كم لطفي كرده. كي روش پيش‌تر استارت جوانگرايي را زده بود و احتمالا اين روند باز هم دنبال مي‌شود. شايد حساسيت دو بازي پيش رو و اينكه تكليف صعود تيم ملي به جام‌جهاني در اين دو بازي مشخص مي‌شود كي‌روش را مجبور كرده بر خلاف ميل باطني تيم ملي را بيش از اين جوان نكند. جوان‌هاي استقلال به درخشش خود ادامه دهند بي‌شك روزي كي روش را مجبور به دعوت از خود خواهند كرد. از ياد نبرده‌ايم سردار آزمون به بهانه جواني از اردوي تيم ملي خط خورد و فرصت بازي در جام‌جهاني را از دست داد اما امروز يكي از مهره‌هاي كليدي تيم كي روش است. سردار آزمون بعد از اينكه فرصت بازي در تيم ملي را از دست داد به جاي گلايه تلاشش را بيشتر كرد و در نهايت مزدش را گرفت. شايد جوان‌هاي استقلال هم بايد همين‌طور باشند.
 
در ليست جديد تيم ملي تنها بازيكني كه از تيم تراكتورسازي به اردو دعوت شده محمدرضا اخباري است. اين در حالي است كه در اردوي قبلي كه در امارات برگزار شد 4 بازيكن از اين تيم حضور داشتند. در آن اردو علاوه بر اخباري، 3 بازيكن ديگر يعني محمد ايرانپوريان، فرزاد حاتمي و سروش رفيعي هم حاضر بودند كه البته بعد از نيمه‌كاره ماندن و لغو اردو، سروش رفيعي به تهران آمد و به پرسپوليس پيوست. اما در اردوي امروز تيم ملي اثري از اين بازيكنان نيست. به نظر مي‌رسد افت فني تيم تراكتورسازي و نتايج نه چندان خوب اين تيم در رقابت‌هاي ليگ برتر باعث شده تا كي‌روش قيد دعوت از بازيكنان اين تيم را بزند و فقط اخباري را به تيم ملي دعوت كند.
 
مهم‌ترين ماجرا در بحث تيم‌ملي، بـــازگــشت مربيان ايراني است. تاج، رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين پرسش كه چرا كي‌روش در اين مدت به تنهايي به ورزشگاه مي‌آمده و آيا ديگر قرار نيست دستيار ايراني داشته باشد؟ گفت: «در اين خصوص با او جلسه خواهيم داشت و او اختيار تام دارد و ما نمي‌توانيم به اجبار كسي را به او تحميل كنيم و بايد منتظر بمانيم و ببينيم درخواست او چيست. » رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين پرسش كه چرا كي‌روش در تهران نمي‌ماند و بازي‌ها را تماشا نمي‌كند، گفت: «كي‌روش طبق تعهداتش عمل مي‌كند و ما نمي‌توانيم براي او تعيين تكليف كنيم، اما انگار شما دوست داريد براي سرمربي تيم ملي تكليف و زمان تعيين كنيد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون