• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

اميد به آينده ورزش

مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان

1- در ۲۰ سال گذشته به مدت دو سال قائم‌مقام ورزش بودم و نسبت به بدنه و ساختار ورزش كشور شناخت داشتم. با بسياري از مديران و روساي فدراسيون‌ها ارتباط داشته‌ام براي مثال داورزني هميشه با من در ارتباط بوده، از زماني كه من استاندار بودم او مديركل خراسان بود. در اين ۲۰ سال گذشته هيچگاه ارتباط من با روساي فدراسيون‌ها قطع نشده است. اينطور نبوده است كه يك دفعه وارد ورزش شوم و چيزي خارج از تصورم را در ورزش شاهد باشم. با ظرفيت‌ها، چالش‌ها و مشكلات ورزش آشنا بودم و فكر مي‌كنم يكي از دلايلي كه من در ستاد ورزشي دكتر روحاني در چهار سال گذشته در مناظره‌ها و سخنراني حضور داشتم همين علاقه، اشتياق، سابقه و ارتباطي بود كه با جامعه ورزشي كشور داشتم و دوستان من را به عنوان چهره ورزشي قبول داشتند. عكس من با هاشمي طبا كه با مرحوم رفسنجاني است نيز مربوط به همان دوران قائم مقامي من بود.
2- به غير از فدراسيون ژيمناستيك كه هنوز تكليف آن مشخص نيست، با صراحت راجع به مسائل مختلف و انتظارات خود با روساي فدراسيون‌هايي كه جنبه مادر دارند مانند دووميداني و شنا و فدراسيون‌هاي پر مدال مانند تيراندازي، قايقراني، شنا و شيرجه اعلام كرده‌ايم و سال به سال نيز بايد ارزيابي‌هاي لازم بر روي آنها صورت گيرد كه اگر نمي‌توانند برنامه‌هاي خود را انجام دهند يك تدبيري را بينديشم چرا كه انتظار دارم در مسابقات مختلف بين‌المللي سال‌هاي آينده روز به روز وضعيت‌شان بهبود پيدا كند و جايگاه بهتري را كسب كنند. البته فاصله شنا و شيرجه ما با دنيا زياد است ولي بايد از يك جايي شروع كرد. انتظار نداريم به يك باره مايكل فلپس بسازيم كه در سه المپيك ۲۷ مدال كسب كند كه ۲۲ تاي آن طلا باشد اما بايد آهسته پيش رويم و به اين فكر كنيم كه مانند دووميداني كه تفتيان به نيمه نهايي المپيك صعود كرد روي يك تا دو مدال برنز بازي‌هاي آسيايي و يك برنز المپيك تمركز كنيم.
3- يك سري مشكلات خاص مديريتي در فدراسيون‌ها داريم كه نمي‌توانيم تعميم دهيم به تمام عرصه بانوان. نفراتي هستند كه سال‌ها در راس يك فدراسيون قرار گرفته‌اند و هيچ تحولي در دوره مديريتي در رشته ورزشي خود ايجاد نكرده‌اند حتي در بخش مردان چه برسد در ورزش بانوان. نياز به هوا، فضا و آدم‌هاي جديد در ورزش داريم. در جاهايي كه در اختيار من باشد به دنبال تغيير و استفاده از نيروهايي هستم كه با باورهاي كلي من هماهنگي دارند، به ويژه‌ در عرصه استفاده از بانوان. ولي در يك جاهايي مانند انتخابات فدراسيون‌ها كه مجمع انتخاب مي‌كند در حيطه اختيارات من نيست كه رييس فدراسيون را مشخص كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون