• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3781 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ فروردين

داستان‌هاي نظامي براي نوجوانان

سه كتاب داستاني از مجموعه «يكي بود يكي نبود» نشر كتاب پارسه، به قلم مرتضي كربلايي‌لو، امين فقيري و طلا نژادحسن منتشر شد.
 اين مجموعه براساس ادبيات كهن ايران تهيه شده و نويسندگان با اقتباس از متون ادبي ايران، قصه‌هايي تازه روايت كرده‌اند. مرتضي كربلايي‌لو قصه‌هايي را از «مخزن‌الاسرار» نظامي گنجوي بازنويسي كرده است. امين فقيري قصه‌هايي را بر اساس منظومه «خسرو و شيرين» نوشته و طلا نژادحسن از «هفت پيكر» براي قصه‌گويي استفاده كرده است. مجموعه «يكي بود يكي نبود» با هدف احياي متون ادبي قديمي و ارزشمند ايران و با در نظر گرفتن مخاطبان نوجوان، جوان و بزرگسال تهيه شده است. اين مجموعه به بازنويسي و باز روايي ادبيات كهن ايران اختصاص دارد و نويسندگان اين مجموعه كوشيده‌اند ساختار و زباني جديد و امروزي را برگزينند و قصه‌ها و حكايات ادبيات كلاسيك ايران را در قالب‌هايي جديد و قابل فهم به مخاطب عام ارايه دهند.
ويژگي ديگر اين كتاب‌ها، همراه بودن متن با تصويرگري است. كتاب‌هاي مجموعه «يكي بود يكي نبود» با يك سبك و سياق منتشر شده‌اند. اين مجموعه به سرپرستي يوسف عليخاني و با همراهي 30 نويسنده‌ و 10 تصويرگر كشورمان فراهم آمده است.
فريبا وفي، ابوتراب خسروي، سيامك گلشيري، حميدرضا نجفي، بهناز عليپور، ناهيد طباطبايي، مريم حسينيان و محسن فرجي از ديگر نويسندگان اين مجموعه هستند و سرپرست تصويرگران كتاب نيز علي بخشي
است.
سه كتاب «مخزن‌الاسرار»، «خسرو و شيرين» و «هفت پيكر» به تازگي با قيمت 15 هزار تومان از سوي بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه براي مخاطبان نوجوان و جوان منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون