• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3781 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ فروردين

پنجره‌اي مشرف به ميدان

«پنجره مشرف به ميدان» نخستين رمان هوده وكيلي ا‌ست؛ نويسنده‌اي كه پيش از اين تجربيات شاعري داشته است.
رمان شروعي تكان‌دهنده و تند دارد. زني خودش را مقابل چشم دوستش كه راوي اصلي رمان است مي‌كشد... امري كه به محور اصلي رمان هوده وكيلي تبديل مي‌شود.
راوي او زني‌ است بلاتكليف از طبقه متوسط. صميمي‌ترين دوستش روبه‏روي خانه‏ او در ميدان هفتم خودش را مي‌كشد، خانه‌اي كه قرار بوده او را از گذشته ناآرامش دور نگه دارد.
 اما هرچه رمان جلوتر مي‌رود اين سوال پيش مي‌آيد چرا زن وسط خيابان خودش را به كشتن داده و اين‏جاست كه زمزمه «قتل» نيز وسط مي‌آيد... هوده وكيلي در رمانش كار روايي را بر عهده رابطه پرفرازونشيب اين دو زن و البته آدم‌هاي اطراف‌شان مي‌گذارد و همين رفت‏وآمدهاي زماني ا‌ست كه كم‏كم پرده از معما و رفتار عجيب زن مقتول برمي‌‏دارد. خواننده رمان در هر بخش از متن شاهد شكل‌گيري تكه‌هايي از وجود ازهم‌پاشيده اين دو زن است كه گويا سرنوشت‌شان به‏هم گره خورده.
مهم‌ترين نكته داستان نيز در همين وضعيت اتفاق مي‌افتد و آن درك مفاهيمي چون خانه، تنهايي و ديگري‌ است و البته يك ماجراي رمزآلود كه تا پايان رمان دست از سر مخاطب برنمي‌دارد.
 «پنجره‌اي مشرف به ميدان» داستاني پرشخصيت و پرماجراست كه راوي اول شخص آن را روايت مي‌كند. مواجهه‌اي كه رفته رفته از روزمرّگي فاصله مي‌گيرد و در نهايت به مرگ زني جوان مي‌انجامد.
اين رمان كه اولين رمان اين نويسنده است در 182 صفحه به قيمت 15000 تومان از سوي نشر چشمه منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون