• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3781 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ فروردين

نمي‌شود با اطمينان گفت كدام تيم قهرمان جام حذفي مي‌شود

واقعيت فوتبال ايران هشتمي آسياست

سعيد آذري مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان

1- خدا را شكر وضعيت باشگاه خوب و ثابت است. برنامه‌ها را طبق آنچه از قبل طراحي كرده‌ايم پيش مي‌بريم. ما اهداف كلي و جزيي داشتيم كه تاكنون به قسمت اعظم آن دست يافته‌ايم. از اعضاي هيات‌مديره و مديران كارخانه به خاطر كمكي كه به ما كردند تشكر مي‌كنم. ما به بهترين جايگاهي كه مي‌توانيم به آن دست پيدا كنيم فكر مي‌كنيم. چهار بازيكن سخت ديگر داريم كه بايد روي آنها تمركز كنيم. هر چند جايگاه چهارمي براي تيمي كه پارسال ششم و هفتم شده بود بسيار ارزشمند است اما اينكه بگوييم رسيدن به جايگاه چهارمي مي‌تواند نيم سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به ما بدهد درست نيست چون اين حرف به معني اين است كه نفت را از پيش بازنده فينال جام حذفي تلقي كرده‌ايم. فينال جام حذفي بسيار حساس است و نمي‌شود با اطمينان گفت كه كدام تيم قهرمان جام حذفي مي‌شود. ما تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم كه جايگاه‌مان از پارسال بهتر شود. برخي رقباي ما كه براي رسيدن به جايگاه چهارم مي‌جنگند با اين هدف تلاش مي‌كنند كه نيم سهميه آسيا را بگيرند در حالي كه هنوز چيزي مشخص نيست.
2- پارسال هم از مرحله گروهي بدون گل خورده صعود كرديم و امتيازهاي‌مان از ساير نماينده‌هاي ايران بيشتر بود اما در مرحله حذفي برابر العين امارات يك باخت و يك مساوي داشتيم و حذف شديم. امسال هم با وجود اينكه هفت امتياز گرفته‌ايم كار سخت ما هنوز باقي مانده است چون با همان العين كه پارسال نايب قهرمان شد بازي داريم. آن چيزي كه مرا خيلي متعجب كرده انگيزه متفاوت بازيكنانم در آسيا و ليگ برتر است. سيستم‌هاي تدافعي و تهاجمي حريفان ما در ليگ برتر مقابل ما طوري است كه كار ما را سخت مي‌كند در حالي كه تيم‌هاي خارجي كه به ديدار ما مي‌آيند مانند تيم‌هاي ايران فشرده نيستند و اين مساله باعث مي‌شود با فراغ بال بيشتري برابر آنها تاكتيك‌هاي‌مان را به كار ببريم.
3- در رده‌بندي فوتبال باشگاه‌هاي آسيا، ايران در رده هشتم قرار گرفته است. به نظرم اين رده‌بندي منصفانه است. من وقتي استاديوم العين و بنيادكار را مي‌بينم و زمين‌هاي تمرين‌شان را مشاهده مي‌كنم مي‌بينيم كه حتي ما كه جزو استانداردترين تيم‌هاي ايران هستيم و استاديوم و زمين تمرين اختصاصي داريم از نظر سخت‌افزاري با آنها قابل مقايسه نيستيم. تراز بيشتر باشگاه‌هاي ما منفي است در حالي كه باشگاه‌هاي عربي يا آنها كه در شرق آسيا هستند شرايط بسيار خوبي دارند و تراز مالي هم مثبت است. رنكينگي كه اعلام شده واقعي است و ما بايد اين واقعيت را بپذيريم و در جهت بهتر شدن پيش برويم. واقعيت فوتبال ما اين است. كي‌روش و فدراسيون فوتبال تمام تلاش خود را كرده‌اند تا چند سال پياپي تيم ملي ما اول آسيا باشد اما اين نشان‌دهنده اول بودن تمام فوتبال ايران در آسيا نيست. بيشتر بازيكنان موفق تيم ملي هم در خارج از ايران بازي مي‌كنند و از امكانات باشگاه‌هاي خارجي بهره مي‌برند.
4- خوشبختانه باشگاه ذوب‌آهن در بين ايرانيان پيشرو است و ما تلاش كرده‌ايم كه در سه سال اخير شرايطي را بر باشگاه حاكم كنيم كه روز به روز به استانداردهاي دنيا نزديك‌تر شود. تا زماني كه فوتبال ما «شتر، گاو، پلنگ» است و برخي باشگاه‌ها دولتي، برخي خصوصي و برخي نيمه خصوصي هستند وضعيت همين‌طور است. هنوز استقلال و پرسپوليس مستقيما توسط وزارت ورزش اداره مي‌شوند و باشگاه‌هاي بزرگ ما هنوز ۵۰ متر زمين چمن براي تمرين كردن ندارند و همه‌چيزشان اجاره‌اي است. بخش زيادي از امتيازهاي باشگاهي كه به فوتبال ايران داده شده هم به خاطر عملكرد باشگاه‌هايي مثل ذوب‌آهن است كه داراي استاديوم و امكانات اختصاصي هستند. همين جا مي‌خواهم از خبرگزاري‌ها تشكر ويژه‌اي داشته باشم كه به ذوب‌آهن بها مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون