• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3782 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين

شهردار تهران: به مردم چه ارتباطي دارد از نامه‌هاي درون سازماني دولت مطلع باشند

اظهارات تند قاليباف

 گروه سياسي|شهردار تهران اگرچه اعلام كرده بود بنايي براي كانديدا شدن ندارد اما همه علايم و نشانه‌هاي كانديدا شدن را با خود دارد. انتقاد و حمله به دولت از سوي او و اطرافيانش در روزهاي منتهي به انتخابات به خود سير صعودي گرفته است. اگرچه مديريت 12 ساله محمدباقر قاليباف بر پايتخت با انتقادهاي بي‌شماري مواجه بوده است اما او ترجيح مي‌دهد همچون ساير هم‌فكرانش به جاي پاسخ به اين انتقادها به دولت حمله كند آن هم با اسم رمز حمله اقتصادي. آخر هفته با خبرهاي زيادي از سوي محمدباقر قاليباف همراه بود. او كه آنچنان ميلي به سازوكار اصولگرايان يا همان جمنا ندارد حالا هر روز با دستور كارهاي جديدي از سوي آنان همراه مي‌شود. يك روز به او گفته مي‌شود كه كانديداي اصلي نيست و نفر چهارم مي‌شود، يك روز مي‌گويند اصلا نبايد ثبت نام كند و روز ديگر مي‌گويند ثبت نام كند اما برايش شرط مي‌گذارند كه ماندن يا نماندنش در عرصه انتخابات به نحوه حضورش در مناظره‌هاي انتخاباتي بستگي دارد. همان بخشي كه قاليباف در انتخابات 92 هم از آن كم آورد و با اختلافي بسيار فاحش نفر دوم شد؛ اختلافي نزديك به 12 ميليون راي. حالا قاليباف شايد بي‌تكليف‌ترين كانديدا در ميان اصولگرايان باشد و همين هم باعث شده است كه حملاتش به دولت را شدت ببخشد. شهردار تهران ترجيح داد با كنايه به دولت آغاز كند و گفت: دولت به جاي «رسانه درماني» و «مديريت بخشنامه‌اي» به كار و تلاش موثر مي‌پرداخت تا امروز برخي از انحرافيون اميدوار به اقبال دوباره مردم نمي‌شدند. به گزارش مهر، قاليباف در جمع تعدادي از فعالان دانشجويي، افزود: سونامي بيكاري فضاي اجتماعي و اقتصادي كشور را تا سرحد فروپاشي تخريب كرده است. وي كه در ماه‌هاي اخير به دليل استخدام‌هاي بي‌ضابطه در مترو و شهرداري تهران با انتقادهاي بي‌شماري مواجه شده است، ادامه داد: امروز نه تنها انبوهي از طبقه محروم جامعه دنبال كار مي‌گردند بلكه اصلي‌ترين دغدغه عمده بسياري از قشر متوسط نيز اشتغال فرزندان‌شان شده است و شما مي‌دانيد نگراني از آينده فرزند چقدر بر روحيه و روان يك پدر يا مادر تاثير مي‌گذارد. وقتي كسي بي‌هيچ مبنا و فقط براي كسب راي، وعده ۱۰۰ روزه مي‌دهد مشخص است كه دركي از مديريت اجرايي كشور ندارد و مجبور مي‌شود به بي‌صداقتي روي بياورد. وي افزود: ۱۰۰ روز كه هيچ، كارنامه ۴ سال دولت را كه مي‌بينيم، فقط طرح‌ها و بسته‌هاي بي‌سرانجام و تبليغاتي را مشاهده مي‌كنيم بدون آنكه اين طرح‌ها و بسته‌ها به نتيجه‌اي روشن برسد.
به مردم چه؟
اما يكي از بخش‌هاي اظهارات محمدباقر قاليباف كه در شبكه‌هاي اجتماعي با انتقادهاي بي‌شماري مواجه شده است، اظهارات او در مورد مردم و نياز به اطلاع داشتن آنان از برنامه و نامه‌هاي دولت بوده است. او با اشاره به رسانه‌اي كردن اين نامه‌نگاري‌ها گفت: به مردم چه ارتباطي دارد كه از تك‌تك نامه‌هاي درون سازماني دولت مطلع باشند، مردم كار مي‌خواهند و نتيجه‌هاي عيني و ملموس. قاليباف گفت: خوب است دولت به جاي «رسانه درماني» و «مديريت بخشنامه‌اي» به كار و تلاش موثر مي‌پرداخت تا امروز برخي از انحرافيون اميدوار به اقبال دوباره مردم نمي‌شدند. وي گفت: هزينه‌هاي بازگشت انحرافيون به بازي سياست نتيجه ناكارآمدي دولت حرف است.
تلاش حاميان قاليباف براي ترميم وجهه سياسي
اما حاميان قاليباف ترجيح داده‌اند كه براي ترميم چهره سياسي محمد باقر قاليباف كه كمتر از يك هفته پيش اعلام كرده بود تصميمي براي كانديداتوري ندارد يك همايش دعوتي صورت دهند. همين هم شد كه از ديروز اعلام كردند تمايل دارند در يك تجمع حضور پيدا كنند؛ موضوعي كه با واكنش استانداري تهران نيز روبه‌رو شد. معاون امنيتي استاندار تهران گفت: هيچ‌گونه مجوزي براي تجمع حاميان نامزدهاي انتخاباتي صادر نشده است. به گزارش ايسنا، محسن همداني، اظهار كرد: مجوز هرگونه تجمع توسط فرمانداري صادر مي‌شود، تا اين لحظه كه من خبر دارم فرمانداري تهران هيچ‌گونه مجوزي براي تجمع حاميان نامزدهاي انتخاباتي نداده است، چون اين تجمعات تبليغات زودهنگام بوده و تخلف محسوب مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون