• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3790 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت

خبركوتاه

مجلس تصويب كرد
جريمه 3 تا 5 برابري خسارت به محيط‌زيست
خانه ملت| نمايندگان مردم در مجلس، سازمان حفاظت محيط زيست را مكلف به تعيين نياز آبي زيست محيطي تالاب‌ها و نحوه مجازات متخلفان از قانون حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي كشور كردند.  نمايندگان در نشست علني يكشنبه مجلس، در جريان بررسي لايحه حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي كشور، ماده‌هاي 2 و 4 را تصويب كردند. در ماده 2 اين لايحه آمده است سازمان حفاظت محيط زيست مكلف است نياز آبي زيست محيطي تالاب‌ها را تعيين و وزارت نيرو مكلف است نسبت به تخصيص آن اقدام كند. همچنين براساس ماده 4 اين لايحه حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي كشور؛ اشخاص حقيقي و حقوقي متخلف از احكام اين قانون و مقررات مصوب پس از اقامه دعوي توسط سازمان حفاظت محيط زيست حسب تشخيص مرجع قضايي به پرداخت جريمه به ميزان 3 تا 5 برابر خسارات وارده و در صورت تكرار علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جريمه به ميزان 6 تا 8 برابر خسارات وارده محكوم مي‌شوند.


يزد الگوي پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس
سومين نشست تخصصي بين‌المللي مركز ميراث ناملموس تهران با موضوع پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس براي پايدارسازي محيط زيست روز گذشته در دانشگاه شهيد بهشتي تهران آغاز به كار كرد. محمدحسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگي كشور و رييس شوراي حكام مركز ميراث ناملموس تهران به اهميت پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس براي محيط زيستي پايدار پرداخت و گفت: نقش ميراث ناملموس و رابطه آن با توسعه پايدار محيط درحالي بسيار اهميت دارد كه تعامل اين دو مقوله در تداوم محيط زيست، منابع طبيعي، سنت‌هاي فرهنگي و دانش سنتي بسيار تاثيرگذار است.  طالبيان به شهر تاريخي يزد اشاره كرد كه حفاظت از ميراث ملموس و ناملموس آن منجر به توسعه پايدار و محيطي شده است. به گفته معاون ميراث فرهنگي، شهر تاريخي يزد يكي از استان‌هاي كشور است كه تعامل ميراث ملموس و ناملموس و طبيعي را مي‌توان در آن ديد. به گونه‌اي كه مردم در منطقه‌اي كويري با اختراع قنات، آب را به داخل شهر مي‌آورند و با اين شيوه يكي از بهترين روش‌هاي نگهداري و حفاظت از محيط زيست را ايجاد مي‌كنند. رضا سجودي، رييس مركز ميراث ناملموس تهران در ادامه اين نشست افزود: يكي از برنامه‌هاي كاري سالانه ما در مركز ميراث ناملموس مطالعه روي ميراث ناملموس و جنبه‌هاي مختلف توسعه پايدار است به طوري كه موضوع پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس براي پايدارسازي محيط زيست نيز با پيشنهاد خانم جانت بليك، مشاور مركز و عضو شوراي حكام ميراث ناملموس با هدف افزايش آگاهي‌ اجتماعات محلي و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي در منطقه آسياي غربي و مركزي مطرح شد. از همين رو، برنامه‌اي براي ارتباط ميراث فرهنگي ناملموس و توسعه پايدار تهيه شد و از مقولات توسعه پايدار نيز مبحث پايدارسازي محيط زيست مورد تاييد قرار گرفت.


 اطلاعيه جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان درباره روند فعاليت اين انجمن

 ايلنا | جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان پس از پلمب دفتر اين تشكل، با صدور اطلاعيه‌اي ضمن اشاره به عدم تمديد مجوز و پلمب شدن دفتر اين تشكل مردم نهاد به دليل كوتاهي مراجع قانوني با وجود تبعيت از مقررات توسط اعضاي اين انجمن غيردولتي، اعلام كرد كه اين مركز برخي كلاس‌هاي خود را در پارك نزديك دفتر جمعيت برگزار مي‌كند تا كودكان اين مركز كه اغلب كودك كار هستند از پروسه آموزش عقب نمانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون