• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3791 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

محمد شريعتمداري:

حضور بي‌بديل روحاني در مناظره‌ها فراموش شدني نيست

گروه سياسي| رييس ستاد انتخابات روحاني در واكنش به اعتراض يكي از معلمان درباره زنداني كردن فعالان صنفي اظهار داشت: شما فكر مي‌كنيد اگر آقاي قاليباف كه رييس پليس و آقاي رييسي كه رييس دادگستري بودند به عنوان رييس‌جمهور انتخاب شوند، تعداد معلمان زنداني كمتر مي‌شود؟به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمد شريعتمداري در همايش كشوري مسوولان ستادهاي فرهنگيان روحاني به شرح زير است:
 ‌ بعد از تحريم‌ها عزت ملت به ذلت تبديل شد. واردات محدود شد در حالي كه بنجل‌ترين كالاها را بايد مي‌خريديم. دانشجويان ما را اخراج مي‌كردند و كارگران بيكار شده بودند. كشتي‌هاي جمهوري اسلامي امكان رفت و آمد نداشتند و با پرچم كشورهاي ديگر رفت‌وآمد مي‌كرديم.
 ‌ در آن زمان، روابط ما با دانشگاه‌هاي كشورهاي ديگر قطع شده بود و جواب ايميل اساتيد ما را نمي‌دادند. امروز با اين وضعيت ارتباطات چيزي را نمي‌شود از كسي مخفي كرد.
 ‌ با روي كار آمدن دولت يازدهم، اعتماد مردم برگشت و دولت آرامشي در بازار ايجاد كرد. روند كاهنده تورم در اين دولت بي‌نظير است. برخي‌ها رونق نيافتن اقتصاد را ركود مي‌گويند؛ بله در اقتصاد اين‌طور است، اما در صنعت رشد پيدا كرده‌ايم. ما از قعر دره به كف رسيديم و حالا بايد بسازيم و بالا برويم.
 ‌ ما عقب‌ماندگي‌هاي تاريخي در آموزش و پرورش داريم و افسوس مي‌خورم، چرا بچه من زماني كه به معلمش نگاه مي‌كند، آرزو نكند كه معلم شود. بايد يكي از انتخاب‌هاي دانش‌آموزان، شغل معلمي باشد. كاستي‌ها و مشكلات در آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت، بايد در دولت يك‌بار براي هميشه بشكند و ان‌شاءالله در دولت آينده اين اتفاق رخ خواهد داد.
 ‌ گفته مي‌شود كه سفره مردم در حوزه كشاورزي كوچك شده است در حالي كه در سال 92، 800 ميليارد تومان گندم خريداري شد و در اين سال‌ها نيز چند هزار ميليارد تومان گندم خريداري شده است. سفره آنها رشد كرده، البته باز هم كم و كاستي‌ها را قبول داريم. اگر يكي از روزنامه‌ها با فونت درشت تيتر مي‌زند كه اين دولت در اقتصاد هيچ كار نكرد، ما كه نبايد اين را قبول كنيم.
 ‌ ما اينجا جمع شديم كه انتخاب اصلح داشته باشيم. شما فكر مي‌كنيد اگر آقاي قاليباف كه رييس پليس و آقاي رييسي كه رييس دادگستري بودند به عنوان رييس‌جمهور انتخاب شوند، تعداد معلمان زنداني كمتر مي‌شود؟
 ‌ آقاي عارف در صحنه بود و راي او نيز خوب بود، ولي تصميم خردمندانه سيد محمد خاتمي و همراهي عارف و كنار رفتن ايشان يك صحنه جديدي از آرايش سياسي ايجاد كرد. حضور بي‌بديل روحاني در مناظره‌ها فراموش شدني نيست.
 ‌ مي‌گويند ظريف بدون روحاني نمي‌تواست در ديپلماسي پيروز باشد و برخي مي‌گويند فقط ظريف، اما من مي‌گويم مردم برجام را به سرانجام رساندند. سال ۹۲ اگر مردم تصميم نگرفته بودند و به روحاني راي نمي‌دادند، سرنوشت چه مي‌شد؟ چه كسي مي‌گويد سهم قوه مجريه ۳۳ درصد است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون