• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3792 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

تعطيلي برخي كارخانه‌ها ربطي به سال‌هاي اخير ندارد

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تعطيلي برخي كارخانه‌ها ربطي به سه، چهار سال اخير ندارد و تعدادي از آنها، از 10 تا 15 سال پيش تعطيل بوده‌اند، اما صاحبان آنها اگر علاقه‌مند باشند مي‌توانند آنها را بازسازي كنند.
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره احتمال حضورش در دولت بعدي اظهار كرد: من قطعا از آقاي روحاني حمايت مي‌كنم ولي اينكه در كابينه باشم يا نه مربوط به خود آقايان است. اگر غير از ايشان انتخاب شوند كه قطعا در كابينه نيستم اما درباره ايشان هم ترجيح مي‌دهم كه افراد جديد بيايند و ما در كنارشان باشيم. وي در پاسخ به اين پرسش كه توصيه‌اش به وزير بعدي صنعت، معدن و تجارت چيست؟ تصريح كرد: اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اولين توصيه من است چرا كه واقعا اين سياست‌هاي ۲۴ گانه بسيار سياست جامعي است كه تمام سياست‌هاي خوبي كه در زمينه كار و توليد اشتغال، نوآوري و مردمي كردن اقتصاد از ابتداي انقلاب داشته‌ايم در يك مجموعه تدوين شده است. نظر مقام معظم رهبري هم اين بود كه يك سياست جامعي را در جهت اقتصاد مقاومتي كه شامل رويكرد دانش‌بنيان، عدالت‌محور و درون‌زايي و همچنين برونگرايي است تدوين شود. به نظر من چون اين سياست‌ها، جامع مجموعه تجربيات حتي جهاني در اين زمينه است بايد هر كس كه به عنوان وزير صنعت، ‌معدن  و تجارت انتخاب مي‌شود آن را پيگيري كند.
وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خوشبختانه در اين دولت موضوع اقتصاد مقاومتي جدي گرفته شده است و انتخاب آقاي جهانگيري به عنوان فرمانده ستاد باعث شده كه كار را به طور جدي دنبال كنيم. وي با اشاره به وضع كارخانه‌هاي تعطيل شده در سال‌هاي اخير اظهار كرد: اولا اين كارخانه‌ها ربطي به سه چهار سال اخير ندارند و برخي از آنان از 10 تا ۱۵ سال پيش تعطيل بوده‌اند. اينها كارخانه‌هاي قديمي و فرسوده بوده‌اند كه صاحبان آنها اگر علاقه‌مند باشند مي‌توانند آنها را بازسازي كنند و خود من هم درباره كارخانه ارج و آزمايش بيش از ۱۰ جلسه برگزار كردم اما متاسفانه اين كارخانه‌ها به كساني واگذار شده كه اهل اين كار نيستند و حتي بعضي از آنان خارج از كشور هستند يا سرمايه كافي براي اين كار ندارند. نعمت‌زاده تاكيد كرد: كارخانه ارج در جايي قرار گرفته كه زمين آن اكنون ارزش پيدا كرده است و صاحبان آن رغبت ندارند درآنجا براي همان كار قبلي مجددا سرمايه‌گذاري كنند و اين طبيعت كار در تمام دنيا است كه برخي شركت‌ها منحل و تعطيل مي‌شوند و در كنارش شركت‌هاي جديد تشكيل مي‌شود. در 7 تا 10 سال گذشته شايد بيش از يكصد واحد توليدي لوازم خانگي به وجود آمده است كه امروز كالاهاي‌شان صادراتي است و چهارتاي‌شان هم ممكن است كارشان متوقف شده باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون