• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3796 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

عددنوشت

كاهش تلفات در شبكه توزيع برق تهران

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران گفت: در راستاي اجراي ميثاقنامه طرح جهادي كاهش تلفات 1000 مگاوات برق در زمان اوج و همچنين تلفات از 3/9 درصد به 7 درصد كاهش يافت. به گزارش فارس، حسين صبوري با اشاره به تلاش شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در راستاي اجراي ميثاقنامه طرح جهادي كاهش تلفات و همچنين توافقنامه شركت توانير در مورد كاهش پيك بار طي چهارسال گذشته اظهارداشت: اين شركت موفق شد با اجراي برنامه‌هاي مديريت مصرف برق، توسعه و بهينه‌سازي شبكه برق‌رساني، احداث كابل خود نگهدار و همچنين ساير اقدامات شاخص در حوزه خدمات مشتركين و بهره‌برداري نسبت به كاهش بيش از 1000 مگاوات برق در زمان پيك و همچنين كاهش تلفات از 3/9 درصد به 7 درصد اقدام كند.


رشد كنسرسيوم‌هاي صادرات سنگ
در حالي كه پيش از اين كارشناسان از جمله راه‌هاي بهبود وضعيت بازار صادرات محصولات معدني را ايجاد كنسرسيوم‌هاي صادراتي مي‌دانستند، دبير انجمن سنگ ايران از افزايش سه برابر شده كنسرسيوم‌هاي اين محصول معدني تا پايان سال خبر داد. احمد شريفي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه تاكنون سه كنسرسيوم سنگ در تهران و حدود هفت كنسرسيوم در شهرستان‌ها تشكيل شده است، گفت: موضوع ايجاد كنسرسوم‌ها قطعا مي‌تواند به صادرات و بهبود شرايط فروش محصول به بازار‌هاي جهاني كمك كند و با اينكه تاكنون حدود ۱۰ كنسرسيوم سنگ در ايران ايجاد شده است، اين برنامه وجود دارد كه تا پايان سال ۱۳۹۶ تعداد اين كنسرسيوم‌ها به ۳۰ مورد برسد. وي در ادامه با بيان اينكه حمايت از كنسرسيوم‌ها از وظايف سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي است، اظهار كرد: اين سازمان وظيفه حمايت و دادن امتياز به كميسيون‌هاي صادراتي را بر عهده دارد و طبق قانون بايد اين حمايت‌ها صورت بگيرد.

ارزش اراضي ملي آزاد شده
حسين معصوم، قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در شوراي حفظ حقوق بيت المال خبر داد كه طي يك سال اخير ۳۲۸ هزار هكتار از اراضي ملي به ارزش ۹۷‌هزار ميليارد تومان كه به تصرف زمين خواران درآمده بود رفع تصرف شد. در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۲۸ هزار و ۷۷۵ هكتار رفع تصرف از اراضي ملي و دولتي انجام شده و موارد قلع و قمع نيز ۷۸۴ هكتار بود است. ارزش اراضي اعاده شده در كل كشور حدود ۹۷ هزار ميليارد تومان و در استان تهران ۱۰ هزار ميليارد تومان بوده است. وي در شوراي حفظ حقوق بيت المال همچنين آمار تصرف در فروردين ماه ۱۳۹۶ را بالغ بر ۱۳۱ مورد عنوان كرد كه از اين رقم ۱۱۸ مورد رفع تصرف شده و وارد مراحل قضايي نشده است. معصوم با بيان اينكه در هشت استان هيچ تصرفي گزارش نشده است گفت: بيشترين گزارش تصرفات در يزد، تهران، خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد بوده است. وي درخصوص نقش شهرداري‌ها در زمين‌خواري‌ها گفت: شكايات متعددي از شهرداري‌ها به خصوص در كلانشهرها وجود دارد.


افزايش صادرات فولاد
در حالي كه هدف‌گذاري‌ها براي توسعه صادرات و كسب بازارهاي جهاني در خصوص فولاد به اذعان انجمن توليدكنندگان فولاد ايران 8/5 ميليون تن بود، دبير اين انجمن از صادرات 5/5 ميليون تن فولاد در سال گذشته خبر داد. رسول خليفه سلطان، با بيان اينكه سنجش خروجي فولادسازان ديگر ارقام توليد نيست، اظهار كرد: بنابر وضعيتي كه در توليد و جذب بازار صورت گرفته است، عملكرد فولاد نشان مي‌دهد كه از هدف‌گذاري 8/5 ميليون تني صادرات فولاد در سال گذشته 5/5 ميليون تن صادرات قطعي صورت گرفته و اين رقم از اهميت بالايي برخوردار است، چراكه وضعيت خروجي فولاد را بر اساس صادرات محاسبه مي‌كنيم، نه توليد. وي در ادامه با اشاره به رشدي كه در حوزه صادرات به وجود آمده است، گفت: رقمي كه در سال گذشته به آن رسيديم نشان مي‌دهد رشد قابل توجهي در صادرات فولاد صورت گرفته و مي‌توان گفت حدود ۲۷ درصد رشد صادرات فولاد نسبت به سال ۱۳۹۴ اتفاق افتاد كه پيش‌بيني مي‌كنيم اين رشد با شتاب بيشتري ادامه داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون