• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3798 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

تا انتخابات


مباحث شوراي نگهبان از سوي سخنگو و روابط عمومي اين نهاد به آگاهي مي‌رسد
فارس|  شوراي نگهبان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد مباحث شوراي نگهبان از سوي سخنگو و روابط عمومي اين نهاد به آگاهي مي‌رسد و بررسي صلاحيت داوطلبان رياست‌جمهوري به دليل محرمانه بودن مذاكرات منتشر نمي‌شود. اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد مباحث مرتبط با شوراي نگهبان تنها از سوي سخنگو يا روابط عمومي به آگاهي مي‌رسد و هر گونه انتشار مطلب از سوي افراد ديگر فاقد اعتبار است. در اين اطلاعيه آمده است: «به اطلاع مردم مومن و شريف ايران مي‌رساند؛ مباحث مرتبط با شوراي نگهبان تنها از سوي سخنگوي محترم اين نهاد يا اداره كل روابط عمومي به آگاهي مي‌رسد و هر گونه اظهارنظر يا انتشار مطلب از سوي افراد ديگر موضع رسمي شوراي نگهبان نبوده و فاقد اعتبار است. شايان ذكر است كه بررسي صلاحيت داوطلبان رياست‌جمهوري در جلسه عمومي و غيرعلني شوراي نگهبان انجام مي‌شود و به دليل محرمانه بودن مذاكرات، جريان آن نيز منتشر نمي‌گردد.»


رد صلاحيت حدود 10 هزار داوطلب انتخابات شوراها
ايسنا| رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از رد صلاحيت حدود 10 هزار داوطلب اين انتخابات پيش از رسيدگي هيات‌هاي استاني خبر داد. محمد محمودي‌شاه‌نشين گفت: براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا حدود 283 هزار نفر نام نويسي كردند كه از اين تعداد 5799 نفر انصراف دادند. وي افزود: پيش از رسيدگي هيات‌هاي نظارت استاني در شهرها از 55 هزار و 20 داوطلب، 3605 نفر و در روستاها از 234 هزار و 755 نفر، 6377 نفر رد صلاحيت شده‌اند. محمودي‌شاه‌نشين گفت: اين تعداد رد صلاحيت در مقايسه با دوره قبل يك درصد افزايش يافته است. وي افزود: بررسي صلاحيت داوطلبان در هيات‌هاي اجرايي بايد به تاييد هيات‌هاي نظارت برسد. محمودي‌شاه‌نشين افزود: نظر مراجع چهارگانه براي هيات‌هاي اجرايي و نظارت در تشخيص صلاحيت نامزدها مشورتي است و هيات‌هاي اجرايي و نظارت در نهايت صلاحيت داوطلب را تاييد يا رد مي‌كنند. وي گفت: تبليغات نامزدهاي انتخابات شوراها از 21 ارديبهشت به مدت هفت روز آغاز مي‌شود و چگونگي تبليغات مجاز به نامزدها اعلام شده است. محمودي شاه‌نشين افزود: اگر در تبليغات انتخابات، تخلفي روي دهد و طرفداران نامزدها به عنوان نمونه در اماكن ممنوعه به تبليغ نامزد خود بپردازند ممكن است تا يك ماه زنداني شوند و پرونده آنها كيفري شود. محمودي‌شاه‌نشين گفت: در اين دوره از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گروه بازرسي متشكل از هفت نماينده مجلس شوراي اسلامي در مركز تشكيل شده و آنها نيز براي هر استان سه ناظر و براي هر شهر يك ناظر و براي هر 15 صندوق يك بازرس منصوب كرده‌اند.

آيت‌الله نوري‌همداني: ايرانيان براي تعيين سرنوشت خود در انتخابات شركت كنند
ايرنا|  آيت‌الله حسين نوري‌همداني از مراجع تقليد گفت: همه ايرانيان در داخل و خارج از كشور براي تعيين سرنوشت و عمل به وظيفه ملي و ديني خود در انتخابات شركت كنند. وي درجلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اينكه شركت در انتخابات واجب كفايي است، بيان كرد: نظام جمهوري اسلامي بر اساس مباني شريعت اسلام، حق تعيين سرنوشت كشور را به دست مردم سپرده، بنابراين شركت ايرانيان در انتخابات عمل به مسووليت ديني و ملي است كه بر عهده آنان قرار دارد. اين مرجع تقليد گفت: نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري بايد در عمل ولايتمدار، استكبار ستيز و خادم مردم باشند؛ مردم وظيفه دارند به كسي راي دهند كه اين سه ويژگي را در خود دارد. وي با اشاره به اينكه مردم خود بايد براساس ويژگي‌هاي ياد شده فرد اصلح را انتخاب كنند، ادامه داد: شركت در انتخابات وظيفه‌اي بسيار مهم و حساس است كه همه مردم وظيفه دارند در آن حضوري فعال و پرشور داشته باشند.


جزييات دومين مناظره زنده نامزدهاي رياست‌جمهوري

انتخاب|  دومين مناظره نامزدهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري جمعه (۱۵ ارديبهشت ماه) ساعت 16:30 از شبكه يك سيما به‌طور زنده به روي آنتن خواهد رفت. بر اساس اعلام كميسيون تبليغات دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، دومين مناظره نامزدها با محوريت موضوعات سياسي و فرهنگي برگزار مي‌شود. بر اساس تصميم اين كميسيون، سومين مناظره در روز ۲۲ ارديبهشت و با محوريت اقتصادي برگزار خواهد شد. اجراي مناظره بر عهده مرتضي حيدري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون