• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3798 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

خبر كوتاه

جاي خالي سلامت و اعتياد در مناظره نامزدهاي رياست‌جمهوري
ايسنا|  وزير بهداشت و سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر از جاي خالي سلامت و پيشگيري از اعتياد در مناظره‌هاي نامزدهاي دوازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري انتقاد كردند. سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي؛ وزير بهداشت ضمن ابراز تاسف از مغفول ماندن مبحث «سلامت» در مناظره اجتماعي نامزدها، از آنها خواست موضع خود را نسبت به مقوله سلامت به عنوان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اجتماعي مردم، به صورت شفاف بيان كنند و گفت: «متاسفم از اينكه در مناظره اول كانديداها كه با موضوع اجتماعي برگزار شد، در مورد سلامت مردم صحبتي نشد. ضروري است كه كانديداها در مورد سلامت روح و روان مردم و آرامشي كه بايد در جامعه حاكم باشد، آزادي‌هاي فردي و اجتماعي كه بايد در قالب رعايت حقوق شهروندي، دولت و به نوعي كل نظام براي آحاد ايرانيان فراهم كند، مبحث رسانه‌ها و مطبوعات و به طور كلي نحوه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در جامعه اعلام موضع كنند.» همچنين پرويز افشار؛ سخنگوي ستاد مبارزه با موادمخدر با گلايه از عدم توجه به بحث پيشگيري و كاهش اعتياد و مبارزه با مواد مخدر در مناظره اجتماعي كانديداهاي رياست‌جمهوري انتقاد جدي خود را متوجه كساني دانست كه سوالات مناظره اول را طراحي كرده بودند و گفت: «متاسفانه در طراحي سوالات مناظره به ورزش‌هاي پهلواني، مشكلات جوانان، حاشيه‌نشيني، محيط زيست و غيره پرداخته شد اما به اعتياد و موادمخدر در حالي كه 70 درصد زندانيان مستقيم و غيرمستقيم مرتبط با موادمخدر و بخش عمده طلاق‌ها در كشور، همسرآزاري، كودك آزاري‌ها، سرقت‌ها و... ناشي از اعتياد هستند، اشاره‌اي هم نشد. هم صداوسيما و هم كانديداهاي رياست‌جمهوري اين نقيصه مناظره اول را جبران كنند چراكه آسيب‌هاي اجتماعي مانع بسياري از پيشرفت‌ها در حوزه‌هاي اقتصادي و فرهنگي مي‌شود.»

معاون رييس‌جمهور در امور زنان:
به مساله «رجل سياسي» بايد پاسخ داده شود
ايسنا| ‌معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رجل سياسي يك مساله است كه بايد به آن پاسخ داده شود و با پاك كردن صورت مساله نبايد گمان شود كه اين مساله حل شده است.  شهيندخت مولاوردي در نشست «زنان و رجل سياسي» افزود: رجل سياسي يك دغدغه سياسي است كه ساليان سال وجود داشته است و به دنبال پاسخ مناسب براي آن هستيم. براساس مشروح مذاكرات قانون اساسي يكي از شروط قضاوت، به صراحت مرد بودن ذكر شده است. قانونگذاران مي‌توانستند همين شرط را براي رييس‌جمهور نيز بگذارند اما به پيشنهاد شهيد بهشتي شرط رياست‌جمهوري، رجل سياسي تعيين شد.  مولاوردي با اشاره به سابقه حضور زنان به عنوان كانديداي رياست‌جمهوري گفت: از دوره هشتم يا نهم انتخابات رياست‌جمهوري زنان به عنوان كانديدا ثبت‌نام كردند البته هيچ‌وقت به صراحت اعلام نشد كه زنان به خاطر جنسيت خود احراز صلاحيت نشده‌اند. 137 زن نيز براي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ثبت‌نام كردند كه همه آنها احراز صلاحيت نشدند اما اين خبر در هياهوي ردصلاحيت مردان صاحب‌نام گم شد و شوراي نگهبان نيز تاكنون نفيا و اثباتا درباره كانديداتوري زنان درباره انتخابات رياست‌جمهوري اظهارنظر نكرده است.  مولاوردي در مورد سياست‌هاي كلي انتخابات كه سال گذشته ابلاغ شد، گفت: اين سياست كلي جزءهاي مختلفي دارد كه يكي از جزءهاي آن شوراي نگهبان را مكلف مي‌كند كه معيار دقيق مدير و مدبر و رجل سياسي بودن را تعريف كند. اميدوار بوديم اين تعريف تا پيش از ثبت‌نام براي انتخابات رياست‌جمهوري مشخص شود تا نه فقط زنان بلكه مردان شرايط خود را با معيارها تطبيق دهند و شاهد وضعيتي كه در مقابل چشم جهانيان اتفاق افتاد نباشيم.  او همچنين با اشاره به ثبت‌نام اعظم طالقاني براي انتخابات رياست‌جمهوري اظهاركرد: ما مديون حركت او هستيم چراكه اقدام او براي كانديداتوري با توجه به وضع جسماني‌اش پيام‌هاي بسيار ارزشمندي براي ما داشت.

بارش تگرگ شديد در سنندج
ايسنا| صبح روز گذشته شهر سنندج شاهد بارش شديد تگرگ بود كه فضاي شهر را كاملا سفيدپوش كرد و  موجب وارد آمدن خسارت‌هايي به خودروها و ديگر اماكن شهري شد و رفت و آمدها را براي ساعاتي مختل كرد. علي پناهي، كارشناس اداره كل هواشناسي استان كردستان در اين باره اظهار كرد:  با توجه به اينكه هوا به سمت گرم‌تر شدن پيش مي‌رود شاهد بارش اينگونه تگرگ هستيم. به گفته او تا صبح روز پنجشنبه شاهد هواي ناپايدار در استان هستيم و موج ديگر بارشي هم از ظهر روز جمعه وارد كردستان مي‌شود. در روزهاي گذشته سازمان هواشناسي نسبت به بروز سيل در استان‌هاي غربي كشور براي آخر هفته هشدار داده‌اند و از مردم خواسته‌اند در حاشيه رودخانه‌ها توقف نكنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون