• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3804 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت

با قرائت گزارش كميسيون اصل نود در مجلس مشخص شد

وزير آموزش و پرورش دو شغله نبوده است

گروه سياسي| از بهارستان تا پاستور پاسخ يكي بود؛ وزير آموزش و پرورش دو شغله نيست. بازي مخالفان دولت در روزهاي منتهي به انتخابات كه از كانال وزير آموزش و پرورش دنبال مي‌شد بازهم به بن‌بست خورد. تلاش‌ها براي اينكه فخرالدين دانش‌آشتياني را عضو هيات‌مديره يك شركت اقتصادي جا بزنند به بن‌بست رسيد و طرح آنها براي استيضاح او هم با استقبال مواجه نشد. ماجرا ابتدا دختر وزير بود كه مخالفان مي‌گفتند چرا واردات كالا داشته است. كمي بعدتر گفتند خود وزير عضو هيات‌مديره يك شركت بوده است اما ديروز بر اساس گزارشي كه كميسيون اصل نود در مجلس شوراي اسلامي قرائت كرد مشخص شد كه اتهام «دوشغله بودن وزير آموزش و پرورش» به استناد عضويت او در هيات‌مديره يك شركت از اساس نادرست بوده است و او از همان زمان پذيرش وزارت استعفاي خود را از هيات‌مديره شركت مذكور اعلام كرده بود.
استعفاي دانش‌آشتياني محرز بوده است
بحث در مورد پرونده دانش‌آشتياني از گزارش كميسيون اصل نود آغاز شد؛ گزارشي كه روز سه‌شنبه علي لاريجاني، رييس مجلس دستور تهيه آن را به كميسيون اصل نود داده بود. صبح چهارشنبه هم گزارش براي قرائت در مجلس آماده بود. گزارشي كه جان كلام آن اين بود: «فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش از عضويت در هيات‌مديره دو شركت خصوصي «آميتيس طراوت كودكي» و «مهندسي مشاور طرح نگار» استعفا داده و مدارك استعفا به اين كميسيون ارايه شده است.» گزارش را داوود محمدي رييس كميسيون اصل 90 مجلس خواند و در آن تاكيد كرد: «دانش‌آشتياني اعلام كرده است كه پس از 12 آذرماه سال 95 و مسووليت آموزش و پرورش استعفاي خود را از شركت‌هاي «آميتيس طراوت كودكي» و «مهندسي مشاور طرح نگار» اعلام كردم كه مورد موافقت قرار گرفت. ‌دانش‌آشتياني بيان كرد كه متن استعفاي خود را به وسيله پست سفارشي به سازمان ثبت شركت‌ها فرستاده‌ام كه مدارك و تصوير استعفاي آن نيز موجود است و حتي حق‌الشركه خود را در يكي از شركت‌ها به ميزان پنج ميليون ريال واگذار كرده‌ام. وزير آموزش و پرورش اظهار داشته كه متاسفانه به دليل درج نشدن تغييرات و انتشار آن در روزنامه رسمي در اين دو شركت توسط سازمان ثبت شركت‌ها هنوز اينجانب به عنوان مديرعامل شناخته مي‌شوم، اما بنده پيش از اين استعفا داده‌ام.» كميسيون اصل 90 مجلس با توجه به مدارك موجود، فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني را به عنوان عضو و رييس دو شركتي كه وي در آنها مسووليت داشته، ندانست و در اين گزارش تصريح كرد: چون براساس مدارك، وي استعفا كرده بود اما به دليل زمان‌بر بودن اعمال تغييرات در سازمان ثبت شركت‌ها، هنوز وي به عنوان اعضاي هيات‌مديره اين دو شركت شناخته مي‌شود كه براي كميسيون اصل 90 دانش‌آشتياني از اين دو شركت استعفا كرده است. مسعود پزشكيان نيز كه رياست ساعاتي از جلسه علني را برعهده داشت پس از قرائت اين گزارش گفت: پس بر اين اساس آقاي دانش‌آشتياني پيش از اين استفعا كرده ولي هنوز ثبت نشده است و اين استعفا كتبي بوده است.
تهمت زنندگان را به خدا واگذار مي‌كنم
ديروز وزير آموزش و پرورش در حياط هيات دولت هم در همين مورد به خبرنگاران توضيح داد. وزير آموزش و پرورش درباره ادعاي دوشغله بودنش گفت: اين موضوع در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي بررسي شد و توضيح دادم پس از انتخاب شدن به عنوان وزير از مسووليت شركت انصراف دادم و دو شغله نيستم. به گزارش ايرنا، فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني افزود: روزي كه وزير شدم، تغييراتي در اسناد شركت مزبور دادم ولي زمان طول كشيد و مراحل عقب افتاد. وي ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته جلسه مجمع عمومي برگزار شد و از شركت خارج شدم؛ اسناد آن را نيز ارايه كردم و مشخص شد كه عضو شركت نبودم. وزير آموزش و پرورش درباره دلايل دامن زدن به حاشيه‌ها نيز گفت: واقعيت اين است كه در زمان انتخابات، تهمت‌هايي به دخترم عنوان كردند كه با كارت بازرگاني يك روستايي اقدام به واردات محصول كرده است. وقتي از وي پرسيدم، دخترم گفت اصلا ما طرف هيچ فردي نبوديم و كارتي دريافت نكرديم. دانش‌آشتياني گفت: دخترم گفت كه با يك ترخيص‌كار گمرك قرارداد رسمي داريم و در حكم برائتي كه صادر شده آمده است براي اين واردات ماليات، گمركي و ارزش افزوده پرداخت شده است ولي با اين حال كه توسط مراجع قضايي حكم برائت داده شده هنوز برخي سايت‌ها موضوع قاچاق را مطرح مي‌كنند. وي گفت: در اين رابطه تهمت‌هايي را كه به من وخانواده‌ام زده شد را به خداوند واگذار مي‌كنم. وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اينكه چگونه است يك خبرگزاري از محتواي پرونده مطلع مي‌شود؟ گفت: اين مواردي است كه به جاي اينكه بروند و موضوعات بزرگ‌تر را بررسي كنند يك موضوع خانوادگي كوچك كه تبرئه شده را زير ذره‌بين قرار مي‌دهند كه هيچ مورد خلافي نداشته است.

 

اتهامي كه ثابت نشد

طيبه سياوشي

موضوع استيضاح وزير آموزش و پرورش قطعا سياسي است چرا كه در دولت سابق وزرايي بوده‌اند كه بيشتر از اينها مشكلات قانوني داشته‌اند اما اتهامي كه به آقاي دانش‌آشتياني وارد شده است قابليت اثبات نداشت و بيشتر هياهوي سياسي مخالفان دولت براي انتخابات است. در ماه‌هاي اخير هجمه تخريبي عليه دولت آقاي روحاني شروع شده است كه اين‌بار از طريق آقاي دانش‌آشتياني وارد
 شده‌اند. اكثريت مجلس دهم اعم از اصولگرايان معتدل و اصلاح‌طلبان طرفدار دولت يازدهم هستند و از اين دست اتهام‌زني‌ها به اعضاي دولت كاملا برخلاف منافع ملي كشور است. يادمان باشد در پايان كار دولت هستيم و طرح چنين اتهاماتي قطعا به نظام ضربه خواهد زد.


آموزش و پرورش را سياسي نكنيد

احمد مازني

اساسا معقول نيست وزيري كه هنوز مركب راي اعتمادش خشك نشده مورد سوال قرار بگيرد. بايد به او فرصت كار دادن ارايه شود. مباحثي هم كه در مورد دو شغله بودن وزير آموزش و پرورش مطرح كردند، با توجه به گزارش كميسيون اصل نود كه روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد، كاملا رد و مشخص شد كه ايشان از هيات‌مديره استعفا داده بوده است. در مورد صندوق فرهنگيان هم كه تخلفات مربوط به گذشته بوده است و ايشان هم در حال رسيدگي به وضعيت آن هستند. نمايندگان از هر جناحي اگر قصد نظارت داشته باشند مطلوب است اما در روزهايي كه نزديك به انتخابات است اينگونه به نظر مي‌رسد كه طرح اين مباحث سياسي است و من خواهش مي‌كنم كه آموزش و پرورش را درگير مسائل سياسي و جناحي نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون