• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3804 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت

شورا

مسجدجامعي: اگر در نمايشگاه كتاب برق قطع نمي‌شد، آتش‌سوزي مي‌شد
ايسنا| احمد مسجدجامعي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران پس از بازديد از سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي تهران درباره عدم تعهد شهرداري در تكميل شهر كتاب و نقش نظارتي شوراي شهر در پروژه‌هايي كه ناقص اجرايي مي‌شوند، گفت: وظيفه مسوولان شوراي شهر نظارت است. سال قبل و پيش از برپايي نمايشگاه ما اين را گفتيم. امسال هم دوباره گفتيم كه ممكن است در زمان برپايي نمايشگاه كتاب اتفاقات پارسال تكرار شوند. پروژه‌هايي مثل شهر آفتاب به دليل اينكه خيلي هيجاني و به سرعت انجام مي‌شود، استانداردها در آنها رعايت نمي‌شود. عضو شوراي شهر تهران در ادامه گفت: به نوبه خودم از ناشران عذرخواهي مي‌كنم. اتفاقات امسال باعث خسارت ناشران شد، سيستم‌هاي خنك‌كننده آسيب ديد و اگر كمك‌هاي آتش‌نشانان نبود و برق سالن‌هاي كودك قطع نمي‌شد، قطعا آتش‌سوزي رخ مي‌داد و آسيب‌هاي بيشتري به ناشران وارد مي‌شد. شهرداري بايد به ناشران پاسخگو باشد و خسارت آنان را جبران كند.
همچنين  احمد مسجد جامعي روز گذشته  در مناظره شوراي پاك با اشاره به اين موضوع گفت: « در حال حاضر نظريه براي مديريت شهري نداريم اين درحالي است كه برخي از مديران شهري به ساعات طولاني كار خود تاكيد مي‌كنند البته اين خوب است اما كار بدون نظريه شهري نه تنها موجب گسترش سرمايه اجتماعي وشهري نمي‌شود بلكه موجب تاراج سرمايه شهري و اجتماعي خواهد شد.» وي ادامه داد: در حال حاضر به علت آنكه مديريت شهري، شهرداري و شوراي شهر با هم را دربرمي‌گيرد تنها پاك‌دست بودن اعضاي شورا كافي نيست. هرچند مهم‌ترين كار شورا در شهر اين است كه به پاك دست بودن تاكيد و نظارت كند اما علاوه بر پاك‌دستي، شجاعت نيز شاخصه بسيار مهمي است.
عضو شوراي شهر تهران در ادامه با بيان اينكه شجاعت را به معناي افشاگري نمي‌داند، گفت: افشاگري آخرين مرحله است اين درحالي است كه معتقدم بايد ساختارهايي ايجاد كنيم كه در آنها فساد اتفاق نيفتد نه آنكه مدام بگوييم فلاني فاسد است و شوراي پاك، شورايي است كه جلوي اين تخلفات را مي‌گيرد. وي در ادامه با بيان اينكه اعضاي شوراي شهر پاك دست باشند مساله حداقلي است، گفت: در تاييدصلاحيت‌ها ديديم كه افراد پاك‌دست شوراي فعلي هم تاييد صلاحيت شدند. وي همچنين با تاكيد بر اينكه مبارزه با فساد اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد از رحمت‌الله حافظي، عضو اصولگراي شوراي چهارم نام برد و گفت: حافظي كسي است كه با ليست اصولگرايان وارد شورا شد و به قاليباف هم راي داد اما خيلي خوب با فساد مبارزه كرد اين درحالي است كه در نخستين جلسه كه با مجلس جديد داشتيم، تاكيد كردم كه بايد مبارزه با فساد را همه گير كنيم زيرا همه‌چيز ما در گروي مبارزه با فساد است.

حافظي: تهران توسط تعدادي پيمانكار اداره مي‌شود
رييس كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: تهران توسط تعدادي پيمانكار اداره مي‌شود و آنها هستند كه تصميم مي‌گيرند، منابع شهر بايد در كجا هزينه شود واين يكي از مسائل اصلي شهر تهران است. اين عضو شوراي شهر در پاسخ به اين سوال كه با توجه به قدرت پيمانكاران آيا با تغيير شهردار اين وضعيت نيز تغيير مي‌كند، تصريح كرد: اين امر بستگي به تيمي دارد كه در آينده سكان مديريت شهري را در دست مي‌گيرند. اگر تيمي كه مي‌آيد با توجه به اولويت‌هاي شهر و شناخت دقيق از شوراياران و مردم برنامه‌ريزي كند، مي‌توانند شرايط را تغيير دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون