• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3814 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

كلينت ايستوود به دنياي بازيگري بازمي‌گردد

بهار سرلك| احتمالا اين روزها نمي‌توانيد فيلمي مانند «هري كثيف» 1971 بسازيد. اين گفته كلينت ايستوود در جشنواره فيلم كن است. او براي برگزاري بيست‌وپنجمين سالگرد شاهكارش «نابخشوده» (1992) و برگزاري مستركلاس در اين جشنواره به سر مي‌برد. او درباره تماشاي دوباره «نابخشوده» گفت: «فكر مي‌كردم فقط پنج دقيقه اول فيلم را دوام بياورم اما بعد از مدتي فكر كردم: خيلي بد هم نيست، شايد بقيه‌اش را هم ببينم. از فيلم لذت بردم. چيزهايي ديدم كه فراموش كرده بودم.»  ايستوود درباره نسخه اصلي «هري» گفت: «اين داستان در آن زمان خيلي‌ غيرقراردادي بود. داستان را به دان سيگل دادم و او خوشش آمد.» پس از اينكه «هري كثيف» در سال 1971 روي پرده رفت، دنباله آن در چهار قسمت و با بازي ايستوود ساخته شد. او درباره اتفاقات اين روزهاي دنياي سياست حرفي به ميان نياورد اما وقتي درباره فيلم «هري كثيف» كه در آن سال‌ها مورد بحث قرار گرفت، صحبت مي‌كرد، بار ديگر سراغ موضوع سنجش صحت سياسي رفت. او معتقد است اين فيلم از لحاظ سياسي دچار اشتباهاتي بود، او مي‌گويد: «خيلي‌ها فكر مي‌كردند اين فيلم از لحاظ سياسي اشتباهاتي دارد. فيلم در ابتداي دوره‌ سنجش صحت سياسي بود و حالا هم در آن قرار داريم. داريم خودمان را مي‌كشيم. حس شوخ‌طبعي‌مان را از دست داديم. اما فكر مي‌كنم جالب و جسورآميز است.»  او در صحبت‌هايش گفت كه ممكن است روزي به دنياي بازيگري باز گردد. آخرين باري كه ايستوود را روي پرده نقره‌اي تماشا كرديم براي بازي در فيلم «مشكلي با منحني» در سال 2012 بود و پيش از آن نيز در سال 2008 در فيلم «گرن تورينو» به كارگرداني خودش بازي كرده بود.  ايستوود درباره دوره كودكي‌اش در دوره ركود امريكا گفت: «در 5 يا 6 سالگي، خيلي نمي‌فهمي و تفاوت‌ها را نمي‌داني. وقتي سن‌ات آنقدر بالا مي‌رود كه متوجه گذر زمان شوي، متوجه مي‌شوي چقدر قدردان والدينت هستي چرا كه آنها در طول اين مدت كنارت بوده‌اند.»  كنث توران، منتقد فيلم لس‌آنجلس‌تايمز درباره اينكه ايستوود در كارگرداني مشهور به تكيه بر غريزه‌هايش است، سوال كرد. ايستوود گفت: «گاهي غريزه شما بهتر از عقلانيت‌تان است. عقلاني عمل كردن شما درون جعبه‌اي محصور مي‌كند. فيلم قالب هنري برآمده از احساسات است و قالب هنري نيست كه از عقلانيت نشات گرفته باشد.»  او طي صحبت‌هايش اداي احترامي به دو استاد خود لئون و سيگل كرد و گفت: «سرجيو نگاه متفاوتي به اندازه و مقياس فيلم‌ها داشت. خيلي چيزها از او ياد گرفتم. دان سيگل به‌شدت موثر بود؛ او از هر كس ديگري سريع‌تر بود اما فقط به اين خاطر كه سريع‌ فكر مي‌كرد.»  او درباره فيلم‌هاي جديدي كه تحسين مي‌كند، گفت بين ساخت پروژه‌هاي اخيرش «تك‌تيرانداز امريكايي» و «سولي» فرصت تماشاي فيلم‌هاي جديد را نداشته است اما به تازگي فيلم «بلوار سانست» را دوباره ديده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون