• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

نطق ميان دستور

نام دولت اصلاحات، بخش شيرين خاطره ملت قدردان ايران است
قاسم ميرزايي نيكو، نماينده مردم دماوند درمجلس شوراي اسلامي گفت: مردم كشورمان اعم از سپاهي، بسيجي و ارتشي دركنار يكديگر، همه و همه در جنگي نابرابر در مقابل تمام قدرت‌هاي شرق و غرب به دفاع ازجان، مال و ناموس وطن ايستادند. همه ما در هشت سال جنگ تحميلي به فرمان امام خميني(ره) سرنهاديم و دل باختيم. ميرزايي نيكو گفت: «دوم خرداد» تجلي مشاركت همگاني مردم كشورمان بودكه آگاهي بارديگر ملت ايران را سربلند كرد و جنبش اصلاحات به بار نشست. وي با بيان اينكه مردم كشورمان با انتخاب سيدمحمد خاتمي، دولتي روي كار آوردند كه تهديدات و مخاطرات را از ايران اسلامي دور ساخت، گفت: گفت‌وگوي تمدن‌ها منزلت ايران را در جامعه جهاني بالا برد، به اقتصاد كشورمان رونق بخشيد و معيشت مردم بهبود يافت. اين نماينده مجلس دهم بيان كرد: گفت‌وگوي تمدن‌ها در تقويت مشاركت مدني، پيشبرد توسعه جامعه سياسي، مشاركت مدني، رقابت در سطح ملي نقش مستقيم داشت. گفتمان اصلاحات در طول 8سال رياست‌جمهوري سيدمحمدخاتمي درجهت افزايش كرامت و حرمت شهروندان، آشتي با صندوق راي و دولت پاسخگو كوشيد. وي تاكيد كرد: امروز نام دولت اصلاحات بخش شيرين و از يادنرفتني حافظه و خاطره ملت قدردان ايران است. ملت شريف و عزيزما به بهترين شكل مي‌توانند اين نقطه عطف در تاريخ معاصر كشورمان را بازخواني كنند. ميرزايي نيكو با اشاره به دوازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري گفت: روز جمعه 29 ارديبهشت 1396، مردمان نجيب كشورمان با حضور در صحنه با سرانگشتان‌شان، تمام قد و هوشيار به آرمان‌شان با نظام جمهوري اسلامي آري گفتند.

 ضرورت آسيب‌شناسي برگزاري انتخابات در كشور
محمدحسين فرهنگي، نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آسيب‌شناسي انتخابات رياست‌جمهوري نكات قابل تاملي را يادآور مي‌شود، افزود: فضاي پرالتهاب آن هم در موضوعات غير اولويت‌دار كشور، حضور گسترده مسوولان دولتي در موافقت‌ها و مخالفت‌ها با نامزدها بر خلاف نص صريح قانون به ويژه ماده 68 قانون انتخابات رياست‌جمهوري و تبصره 2 آن، پول پاشي در انتخابات، انواع بداخلاقي توسط نامزدها و هواداران آنها ايجاد فضاهاي رواني كاذب، طرح ادعاهاي خلاف قانون اساسي و خلاف قوانين و بعضا خارج از اختيارات قانوني رييس‌جمهور از جمله آسيب‌هاي جدي وارد بر انتخابات رياست‌جمهوري است. فرهنگي افزود: توصيه مي‌كنم نمايندگان و همه دست‌اندركاران جريانات سياسي در خصوص نظام پارلماني جدي‌تر بينديشند. فرهنگي گفت: در نظام پارلماني مردم نمايندگان خود را انتخاب مي‌كنند و آنها نسبت به انتخاب رييس‌جمهور اقدام مي‌كنند. اين نماينده مردم در مجلس دهم، تصريح كرد: مي‌توان در بازنگري پيش‌بيني كرد كه هر رييس‌جمهور حداكثر 7 يا 8 سال مسووليت داشته باشد كه اين مدت قابل تكرار نباشد و تنها مجلس است كه مي‌تواند در تغيير او دخالت كند، انتظار دارم صاحبنظران اين مهم را خارج از چارچوب‌هاي تنگ‌نظرانه مورد بررسي قرار دهند.

لزوم بازنگري در قانون اساسي با امر مقام معظم رهبري
نماينده مردم آمل در مجلس بر لزوم بازنگري در قانون اساسي با امر مقام معظم رهبري تاكيد كرد. عزت‌الله يوسفيان ملا ضمن تبريك به رييس‌جمهور براي پيروزي در دوازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري، تاكيد كرد: اميدواريم با اعتماد عظيمي كه ملت ايران به ايشان داشتند با قوت به وظايف خود عمل كنند و برنامه 5 ساله ششم را هرچه زودتر در نوشتن راهكارها به ويژه دستورالعمل‌ها اقدام و نسبت به افزايش حقوق بازنشستگان و كارمندان و مزدبگيران و كارگران جزء اقدام كنند. نماينده مردم آمل در مجلس دهم، ادامه داد: در اجراي اصل 177 قانون اساسي بخشي از بازنگري به وظايف مجلس مربوط مي‌شود و اشاره داشته پس از صدور حكم بازنگري از طرف مقام معظم رهبري مجلس راهكار، كيفيت و انتخاب شرايط آن را معين مي‌كند؛ حال از اين جهت، بُعد بازنگري قانون اساسي متوجه مجلس است اين هم در جهت توصيه معظم له در سخنراني كه در كرمانشاه داشتند و آنجا مطالبي در مورد بازنگري فرمودند اين احساس نسبت به اين موضوع وجود دارد. اين نماينده مردم درمجلس دهم، تصريح كرد: همه مي‌دانيد كه ما جمهوري را پذيرفتيم و جمهوري قانوني است كه از قوانين ديگر كشورها به ما رسيده است، زماني كه جمهوري را پذيرفتيم بايد ملحقات آن را نيز بپذيريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون