• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

چهره‌ها- خبرها

دو انفجار در سوريه
روز گذشته منابع محلي از وقوع انفجار در منطقه سيده زينب در جنوب شرق دمشق و در مسير فرودگاه بين‌المللي اين شهر خبر دادند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري الميادين، اين انفجار در ورودي يك ايست بازرسي در منطقه سيده زينب دمشق رخ داد. اين منابع اعلام كردند اين انفجار توسط خودروي بمب‌گذاري شده صورت گرفت و باعث زخمي شدن چند تن شده است. هنوز اطلاعات دقيقي از تلفات جاني و مالي احتمالي اين انفجار و عاملان آن در دست نيست. همچنين خبرگزاري سانا گزارش داد نيروهاي متخصص يك خودروي بمب‌گذاري شده ديگر را كه حامل دو عامل تروريستي در نزديكي مسير فرودگاه دمشق بود، شناسايي و منهدم كردند. همچنين يك روز پس از تسلط كامل ارتش سوريه بر شهر حمص منابع خبري از انفجار خودروي بمب‌گذاري شده در اين شهر خبر دادند. اطلاعات اوليه‌اي از انفجار تروريستي با خودروي بمب‌گذاري شده در نزديكي ميدان «باب تدمر» در شهر حمص وجود دارد. شبكه الميادين به نقل از رييس بخش بهداشت حمص از كشته شدن ۴ تن و زخمي شدن ۳۲ تن ديگر در پي اين انفجار در نزديكي شركت گاز در محله الزهرا خبر داد. طلال البرازي، استاندار حمص روز دوشنبه اعلام كرده بود كه محله الوعر در اين استان بعد از خروج آخرين سري از افراد مسلح و خانواده‌هاي‌شان از وجود تروريست‌ها پاكسازي شده و با تخليه اين محله شهر حمص امن شده است.

تيراندازي و بازداشت مردم در شرق عربستان ادامه دارد
نظاميان سعودي كه هنوز در شهر «العواميه» در شرق عربستان حضور دارند، همچنان در حال آتش‌زدن و تخريب منازل مسكوني هستند. همزمان با اين اقدامات مساجد و مدارس شهروندان عربستاني را هدف گلوله قرار مي‌دهند و آثار تيراندازي به سوي مدارس و مساجد كاملا روي ديوارها مشهود است. به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «نبأ» با انتشار اين خبر نوشت: تخريب منازل مسكوني در العواميه، در هفته دوم تجاوز نظاميان سعودي تشديد يافته و همزمان، صداي تيراندازي‌هاي مستمر، آرامش را از ساكنان ربوده است و در عين حال كه شماري از شهروندان ناپديد شده‌اند و گمان مي‌رود از سوي نظاميان دستگير شده‌اند، اجساد برخي نيز كه بر اثر اصابت گلوله كشته‌شده‌اند در خيابان‌ها ديده مي‌شود. عربستان مدت‌هاست تصميم گرفته تا روستاي «المسوره» زادگاه شيخ نمر را كه الهام‌بخش معترضان به دولت و حاكميت عربستان است، به بهانه قديمي بودن منازل روستا و توسعه منطقه كاملا تخريب كند و اين كار را شروع كرده است. در سيزدهمين روز متوالي تجاوز به العواميه، نيروهاي امنيتي قصد دارند تا پايداري و مقاومت شهروندان عربستاني اين منطقه را در هم بشكنند به همين دليل، بر شدت تيراندازي‌ها افزوده شده و حتي به سوي اجساد شهروندان تيراندازي مي‌كنند. در اقدامي به‌شدت عجيب، نظاميان سعودي از خمپاره نيز براي ترساندن شهروندان استفاده مي‌كنند كه اين اقدام سبب تخريب و صدمه بيشتر به جان و مال مردم شده است. بر اساس اين گزارش، نظاميان سعودي در سيزدهمين روز تجاوز به العواميه، محله «شكر‌الله» را با سلاح‌هاي متوسط هدف قرار دادند و با خمپاره نيز به محله‌هاي «الجميمه» و «العوينه» حمله كردند.

درخواست ترامپ از روساي دو سازمان امنيتي
دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا از مايكل راجرز، رييس آژانس امنيت ملي امريكا NSA و دانيل ري كوتز، رييس سازمان اطلاعات ملي DNI  اين كشور خواسته است كه او را از اتهاماتي كه به وي درباره ارتباط با روسيه زده مي‌شود، مبرا كنند. به گزارش ايسنا به نقل از واشنگتن پست، هردوي آنها تقاضاي ترامپ را ردكرده‌اند. اين گزارش منبع اطلاعات خود را افرادي اعلام كرده كه در گذشته يا در حال حاضر در دستگاه‌هاي دولتي امريكا كار مي‌كنند. گفته شده كه مدارك كتبي درباره اين مكالمات در دست است و در اختيار رابرت مولر، بازرس ويژه مامور رسيدگي به اتهام ارتباط و همكاري تيم انتخاباتي ترامپ با روسيه قرار داده خواهد شد. همزمان مايكل فلين، مشاور امنيت ملي بركنار شده امريكا اعلام كرده با كميته اطلاعات سنا همكاري نخواهد كرد. اين كميته از او خواسته كه كليه مدارك مربوط به مراودات خود را در اختيار اين كميته قرار دهد. كميته اطلاعاتي سنا در پي اين است كه روشن كند روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا در سال ۲۰۱۶ ميلادي چه نقشي بازي كرده است. دونالد ترامپ پيش‌تر به جيمز كومي، رييس بركنارشده پليس فدرال امريكا نيز هشدار داده بود كه اطلاعات خود «درباره گفت‌وگوهاي داخلي» در كاخ سفيد را در اختيار خبرنگاران نگذارد. روزنامه نيويورك تايمز يك هفته بعد از اخراج جيمز كومي نوشت كه دونالد ترامپ در ديداري با كومي او را به پايان دادن به تحقيقات در مورد مايكل فلين دعوت كرده بود. نيويورك تايمز گزارش خود را با پروتكلي كه بعد از گفت‌وگوي جيمز كومي در ۱۴ فوريه با دونالد ترامپ نوشته شده، مستند كرده بود. در اين پروتكل آمده بود كه ترامپ در مورد تحقيقاتي كه كومي در دست انجام داشته، به او گفته است: «من اميدوارم كه شما اين مساله را رها كنيد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون