• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

خبر كوتاه

جشن تولد احمدرضا احمدي در كتابفروشي هميشه
مراسمي به بهانه تولد احمد‌‌‌رضا احمدي پنجشنبه 4 خردادماه با حضور جمعي از هنرمندان و علاقه‌مندان او در كتابفروشي هميشه و با همكاري چلچراغ برگزار مي‌شود كه در آن براي نخستين بار مستند زندگي او به نمايش در خواهد آمد. احمد‌‌‌رضا احمدي‌زاده 1319 در كرمان، شاعر و نويسنده پيشكسوت ايراني است. آشنايي عميق او با شعر و ادبيات كهن ايران و شعر نيما دستمايه‌اي شد تا حركتي كاملا متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پي‌ريزي كند. اما فعاليت‌ها و آثار او فقط در زمينه شعر محدود نمي‌شود بلكه حضور فعالش در عرصه ادبيات كودكان، دكلمه شعر و هنر سينما، از او چهره‌اي موثر در ادبيات و هنر معاصر ساخته است. علاقه‌مندان براي حضور در اين رويداد مي‌توانند روز پنجشنبه 4 خردادماه ساعت ۱7:30 به كتابفروشي هميشه واقع در شهرك غرب، خيابان ايران زمين، درب شرقي، واحد 112 مراجعه كنند.


«تمارض» به ترانسيلوانيا و شانگهاي مي‌رود

فيلم سينمايي «تمارض» به نويسندگي و كارگرداني عبد آبست با نمايش در كشورهاي آلمان، فرانسه، روماني به تور اروپايي خود ادامه مي‌دهد و پس از آن به كشور چين رفته و نخستين نمايش آسيايي‌اش را با حضور در فستيوال فيلم شانگهاي آغاز مي‌كند. اين فيلم در جشنواره سينمايي «ايرانيان كلن» كه از ٣ تا ٧ خرداد در آلمان برگزار مي‌شود روي پرده خواهد رفت. پس از كلن «تمارض» راهي روماني مي‌شود تا در مسابقه اصلي شانزدهمين دوره فستيوال فيلم ترانسيلوانيا كه از ١١ تا ٢١ خرداد برگزار مي‌شود با فيلم‌هاي ديگر رقابت كند. ترانسيلوانيا بزرگ‌ترين فستيوال فيلم روماني است، اين فستيوال هر ساله بزرگداشتي براي يكي از تاثيرگذارترين افراد صنعت سينما برگزار مي‌كند. آنها امسال در نظر دارند كه از «آلن دلون» ستاره دهه 70 و 80 سينماي دنيا، با حضور خود او، در كلوج ناپوكا روماني، محل برگزاري جشنواره تقدير به عمل آورند. بعد از روماني، «تمارض» راهي فرانسه مي‌شود تا در پنجمين فستيوال فيلم‌هاي ايراني پاريس كه از ٢٤ تا ٣٠ خرداد برگزار خواهد شد، روي پرده برود. بيستمين دوره جشنواره فيلم شانگهاي آخرين ميزبان فيلم «تمارض» در خردادماه خواهد بود. اين جشنواره از 27 خرداد تا 5 تير در شانگهاي چين برگزار مي‌شود و «تمارض» در بخش پانوراماي اين جشنواره به نمايش درمي‌آيد.


توزيع «هفت ماهگي» در شبكه نمايش خانگي
فيلم سينمايي «هفت ماهگي» ساخته هاتف عليمرداني از روز گذشته در شبكه نمايش خانگي توزيع شد. «هفت‌ماهگي» كه اواخر سال 95 به نمايش درآمد و در آن تاريخ كه معمولا مخاطب اقبال چنداني به سينما و فيلم‌هاي اكران شده ندارد با اقبال خوب مخاطب مواجه شد. در اين فيلم حامد بهداد، باران كوثري، پگاه آهنگراني، هانيه توسلي، احمد مهران‌فر، فرشته صدرعرفايي، بهناز جعفري، رضا بهبودي بازي دارند. فيلم سينمايي «هفت‌ماهگي» توسط شركت هنر اول توزيع شد.


آلبوم «يعني درد» با صداي رضا صادقي منتشر شد
رضا صادقي جديدترين آلبوم خود را صبح روز گذشته روانه بازار موسيقي كشور كرد و همراه با آن در يادداشتي از حسن روحاني، رييس‌جمهور ايران خواست كرامت هنرمندان و هنر اين سرزمين را باز هم به آنها برگرداند. در بخش‌هايي از اين يادداشت آمده است: «جناب روحانى دوست‌داشتنى، از كارگر زحمتكش تا پزشك و مهندس تا كشاورز و دامدار تا پير و جوان و خصوصا جامعه هنرمند براى حمايت از شما و باور شما حرف‌هاى زيادى را تحمل كردند و اميدهاى زيادى به وعده‌هاي‌تان بستند. همه ما هم دعا مي‌كنيم و هم درخواست كه اين دوره به ما ثابت كنيد اشتباه نكرديم و سلام‌هـاى شما، سلامى صادق بوده و هست. آقاى روحانى مردم من خسته از درد هستند. آنها جان‌شان را براى سرزمين‌شان گذاشتند و باور شما. مردم من هم تحريم را نمي‌خواهند هم تحقير را. شما ثابت كرديد كه خادم اين مردم هستيد پس لطفا كسانى كه فاسد و ظالم هستند به حق مردم از دولت مردمي‌تان دور كنيد... سفره مردم را دريابيد كه شرم پدران را نبينيم. كرامت هنر و هنرمند را برگردانيد. رمضان امسال از شما ربناى استاد را هديه مي‌خواهيم.» جديدترين آلبوم رضا صادقي با دوازده قطعه به نام‌هاي: «حال بارون، يعني درد، همه اون روزا، من و يادت، معصومانه، دل دلا، يه چيزي كمه، آروم برم، همه چي خوبه، نخستين بارون، من دوست دارم، ديگه تموم شد» منتشر شده است. علاوه بر رضا صادقي كه در اين آلبوم برخي ترانه‌ها را سروده و ملودي ساخته، هنرمنداني چون مهران خالصي، مسعود همايوني، بابك بابايي، مهرداد احمدزاده، نيكان، سعيد زماني، فرشيد ادهمي، حديث دهقان، فواد غفاري، صابر قديمي و... همكاري‌هايي را داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون