• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

خبر كوتاه

نامه 300 نفر از اعضاي شوراي ويژه فضاي مجازي به روحاني
«در طلوع صبح اميد خوشحاليم كه رييس‌جمهوري براي صد در صد مردم بر مسند نشسته است كه ايران را براي همه ايرانيان مي‌خواهد.» محسن بيگلربيگي، رييس شوراي ويژه فضاي مجازي ستاد مركزي دكتر حسن روحاني روز گذشته با انتشار نامه‌اي كه به امضاي 300 نفر از اعضاي شوراي ويژه مجازي رسيده بود انتخاب حسن روحاني به رياست‌جمهوري را تبريك گفت: «ضمن عرض تبريك به شما و ملت قهرمان ايران اسلامي كه با حضورشان از بذر اميدي كه در دل‌هاي‌مان كاشته بوديد حراست كردند و جمهوريت نظام را به معناي كامل به رخ جهانيان كشيدند.»
در اين نامه از اشاره رييس‌جمهوري به نقش فعالان فضاي مجازي در پيروزي خود ياد شده است: «در نخستين پيام پس از پيروزي در انتخابات از فعالان فضاي مجازي به صورت ويژه تشكر كرديد و اين وظيفه ما را بيش از گذشته سنگين نمود، ما نيز تلاش بي‌وقفه دولت براي حفظ و حراست از شبكه‌هاي اجتماعي و امنيت اعضاي آن را نيك مي‌دانيم قطعا اگر مقاومت بي‌پايان دولت شما با وجود همه فشارها جهت فيلترينگ فضاي مجازي نبود اين مهم تحقق نمي‌يافت، هرچند رقبا در استفاده از اين فضا دستي بالا‌تر داشتند اما دولت در بسط آزادي و آزادانديشي چهره جديدي از سياست را به نمايش گذاشت و يقينا اعتماد متقابل دولت و جوانان فعال در فضاي مجازي برگ برنده‌اي بود براي پل زدن ميان دولت و مردم. اميدواريم اين اعتماد و همكاري در طول چهار سال آينده متداوم باشد تا بتوانيم دوباره همگام با يكديگر درراستاي نهادينه‌سازي دموكراسي، بسط آگاهي و آزادي اجتماعي، اصلاح مشكلات و توسعه كشور قدم‌ برداريم.
ما فعالان فضاي مجازي مي‌توانيم آهسته و پيوسته، قدم به قدم راه پرفراز و نشيب اصلاح و توسعه را به سوي اعتلاي ايران عزيزمان طي كنيم. راهي كه جز با مشاركت مردم و به‌كارگيري تمام ظرفيت‌هاي موجود طي نخواهد شد، راهي كه تا نيمه‌اش را با هم آمديم. از همين رو تقاضا داريم در ادامه با بهره‌گيري از اين پل ارتباط مجازي ميان دولت و بدنه اجتماعي‌اش، تا پايان راه كنار يكديگر
بمانيم.»
امضا‌كنندگان اين نامه پيروزي شركت‌كنندگان در انتخابات را فراتر از پيروزي در صندوق‌هاي راي دانستند: «آقاي رييس‌جمهور! پيروزي ما فراتر از صندوق راي در ميدان اخلاق رقم خورد. آنجا كه براي رسيدن به قدرت از هيچ بي‌اخلاقي دريغ نكردند و ما افتخار كرديم كه شما پاسخي جز اخلاق‌مداري در قبال ايشان نداشتيد.
دايره تاثير اين رفتارها چنان گسترده بود كه حاميان دولت را نيز ملتزم به رعايت اخلاق نمود و امروز يكايك ما، اگر همرنگ نيستيم، بر سر منافع ايران هم راييم. همه ما برخاسته از يك تاريخ، هم‌پياله يك سفره و همسفر يك سفينه‌ايم. زيرا سايه تنها يك پرچم، به رنگ سبز و سپيد و سرخ بر سرمان است. مستدام باشد ايران. مستمر باشد اميد.»


تعيين كف نمره براي ورود به رشته‌هاي رياضي و تجربي
ايسنا| مديركل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه براي هدايت تحصيلي دانش‌آموزان آماده‌ايم و فراهم‌آوري مقدمات آن از مهر سال گذشته شروع شده است، گفت: هدايت تحصيلي طبق شيوه‌نامه و با توجه به ظرفيت هر منطقه انجام مي‌شود و امسال مشكلي براي اجراي هدايت تحصيلي نداريم.
عظيم محبي با بيان اينكه ضوابط هدايت تحصيلي اواخر سال گذشته ابلاغ شد گفت: از جمله اين ضوابط آن است كه براي رشته‌ها كف نمره در دروس تخصصي تعيين شده است كه به عنوان مثال براي رشته علوم تجربي و رشته رياضي بايد 14
باشد.
ضابطه ديگر اينكه مبناي كف نمره مجموع نمرات سه سال هفتم، هشتم و نهم است كه البته نمره سال نهم ضريب 3 و نمره سال هفتم و هشتم ضريب يك دارد. محبي ادامه داد: پس از پايان امتحانات نمره‌هاي سال هفتم و هشتم هم وارد سامانه شده و اولويت‌هاي دانش‌آموز مشخص مي‌شود. پس از امتحانات خرداد كارنامه كتبي در اواخر خرداد صادر مي‌شود و پس از آن كارنامه هدايت تحصيلي هم در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد تا بتوانند براي ثبت‌نام به مدارس متوسطه دوم بروند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون