• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3825 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ خرداد

سرپرست حرم امام(ره): چهار نفر مجروح و يك نفر شهيد شده‌اند

گروه سياسي| يك شهيد و چهار مجروح، خبر غم‌انگيزي بود كه صبح روز گذشته درست چند دقيقه پس از خبر تيراندازي در مجلس از حرم حضرت امام مخابره شد؛ خبري كه در پي عمليات تروريستي دو تروريست مسلح به نارنجك و جليقه انفجاري رخ داد تا صبح 17 خرداد با دو عمليات تروريستي در پايتخت آغاز شود. عمليات تروريستي در حرم امام خميني(ره) با فاصله پنج دقيقه‌اي با تيراندازي در مجلس شوراي اسلامي رخ داد. عملياتي كه در آن دو عامل تروريستي تلاش كردند تا با يك انفجار وارد محوطه حرم حضرت امام شوند. عمليات ورود به حرم امام اما درست در گيت ماموران نيروي انتظامي متوقف شد. تيراندازي‌ها باعث شد تا يكي از تروريست‌ها كشته و ديگري منفجر شود. آرامش اما در مدت زمان كوتاهي به بارگاه بنيانگذار انقلاب بازگشت. آنگونه كه در مدتي كوتاه نماز ظهر و عصر اقامه و سيد حسن خميني نيز در حرم حضور يافت. در مورد اتفاقات حرم امام، محمدعلي انصاري توضيحات مفصل‌تري داد. سرپرست حرم امام خميني(س) از شهادت يك نفر از نيروهاي خدماتي خبر داد و تاكيد كرد: الحمدلله مردم و زايران امام هيچ گونه صدمه‌اي نديده‌اند. طبق آخرين گزارشات چهار نفر مجروح داريم كه يكي از آنها از نيروهاي كلانتري اطراف حرم و سه نفر ديگر از عوامل اجرايي و نيروهاي خدماتي بيرون از حرم بودند. به گزارش جماران، محمدعلي انصاري در خصوص جزييات حادثه ديروز حرم امام خميني (س) گفت: حدود ساعت 20 دقيقه به 11 ديروز از ناحيه غربي حرم، يعني از ناحيه خليج فارس، دو نفر عامل معاند با همراه داشتن امكانات مفصلي كه در اختيار داشتند، وارد محوطه، رينگ حرم مي‌شوند. قبل از ورود به محوطه انفجاري را در آنجا انجام مي‌دهند كه زمينه‌سازي براي ورود به محدوده پيرامون حرم بوده است. بعد وارد محدوده پيرامون بيرون از حرم مي‌شوند و همزمان تيراندازي‌هاي كوري را در محدوده بيرون از حرم شروع و بي هدف به سمت سقف‌ها و در و ديوار تيراندازي مي‌كنند. در اين اثنا يكي، دو نفر از كارگران و نيروهايي كه بيرون از حرم هستند جراحت بر مي‌دارند. يكي از نيروهاي خدماتي كه در محوطه بيرون حرم مشغول نظافت بودند در اثر همين تيراندازي‌هايي كه اين عوامل انجام دادند، به شهادت مي‌رسد.
نيروهاي امنيتي يك جليقه انفجاري را
خنثي كردند
وي در ادامه گفت: بعد به سمت حرم مطهر حركت مي‌كنند. اما بدون اينكه به حرم مطهر وارد شوند در گيت ماموران نيروي انتظامي با مقاومت آنها مواجه مي‌شوند كه يكي از تروريست‌ها با تيراندازي‌هاي نيروهاي امنيتي و انتظامي هدف قرار مي‌گيرد و همان تيراندازي عامل مي‌شود كه جليقه انفجاري او منفجر شود. نتيجه اينكه يكي از عوامل انتحاري با تيراندازي نيروهاي امنيتي كشته مي‌شود و نفر دوم، كه در حقيقت هم پشتيبان او و هم عامل تيراندازي گسترده در محوطه بيرون از حرم بوده، به حركت خود ادامه مي‌دهد. ولي چون با سد مستحكم نيروهاي امنيت و حفاظت اطراف حرم مواجه مي‌شود، از حرم به سمت بيرون فرار مي‌كند و در حين اينكه تيراندازي و فرار مي‌كند مورد هدف قرار مي‌گيرد و كشته مي‌شود و او هم داراي جليقه انفجاري و انتحاري بوده كه نيروهاي امنيتي آن را خنثي مي‌كنند. در كنار و محدوده پيرامون او تعداد زيادي نارنجك و امكانات جنگي بوده كه در كنار او باقي مي‌ماند.
تروريست‌ها به درك واصل شدند
انصاري در ادامه تصريح كرد: در مجموع حادثه به همين شكلي بوده كه من گفتم. شايد آنها قصد ورود به حرم را داشتند اما با همت نيروهاي امنيتي و بيداري آنها موفق نشدند در داخل حرم كاري انجام دهند و در محوطه بيروني به هلاكت رسيدند. الحمدلله مردم و زايران امام هيچ گونه صدمه‌اي نديده‌اند. طبق آخرين گزارشات چهار نفر مجروح داريم كه يكي از آنها از نيروهاي كلانتري اطراف حرم و سه نفر ديگر از عوامل اجرايي و نيروهاي خدماتي بيرون از حرم هستند. به اطلاع مردم عزيز برسانم، بزرگ‌ترين توفيق ما و بزرگ‌ترين افتخار اين ملت و اين كشور اين است كه در كشوري زندگي مي‌كنيم كه اگر اين كشور امن نبود مطمئنا تروريست‌ها و گروه‌هايي كه امروز دست به چنين اقدامات كوري زده‌اند در 14 خرداد كه پيرامون حرم صدها هزار نفر زاير وجود داشتند عمليات انجام مي‌دادند. اين نشانه اقتدار كشور ما و امنيت ما است. وي افزود: الحمدلله در محدوده پيرامون حرم، پاركينگ‌ها و همه فضاهايي كه زايرين محترم مي‌آيند امنيت كامل برقرار است و به توفيق خدا حادثه شومي كه دشمنان ما قصد دامن زدن به آن را داشتند به ناكامي و نابودي آنها منتهي شد. يعني در گام اول خود تروريست‌ها به درك واصل شدند. ما يك نفر شهيد نيروي خدماتي داشتيم كه كارگر معمولي و نظافت حرم بوده كه در بيرون محوطه حرم به شهادت رسيده است. سرپرست حرم امام خميني(س) در خصوص بازداشت عاملين اين اقدامات گفت: من هنوز وارد جزييات صحنه‌ها و بحث‌هاي شناسايي عواملي كه اين برنامه‌ها را داشتند نشدم؛ نيروهاي اطلاعات، آگاهي و دادستاني الان مشغول جمع آوري اطلاعات هستند. آثار زيادي از تروريست‌ها از جمله اسلحه‌ها و ساك‌هايي كه داشتند، برجاي مانده است. البته جنازه كسي كه به وسيله نيروهاي ما منفجر شده كاملا متلاشي شده و جنازه ديگري كه قبل منفجر كردن جليقه انفجاري خود مورد هدف قرار گرفته و به درك رفته قابل تشخيص است. ما اميدواريم نيروهاي اطلاعات بعد از جمع‌بندي اطلاعات مبدأ، مقصد و برنامه‌هايي كه داشتند را به اطلاع مردم برسانند.همچنين يادگار امام شهادت تعدادي از هموطنان‌مان در حادثه تروريستي ديروز تهران را تسليت گفت. به گزارش ايلنا، پيام تسليت سيد حسن خميني به مناسبت شهادت تعدادي از هموطنان‌مان در حادثه تروريستي ديروز تهران به شرح ذيل است: شهادت جمعى از برادران عزيزمان را كه در حادثه تلخ تروريستى در حرم امام و در مجلس شوراى اسلامى به شهادت رسيدند، به عموم مردم ايران و به خانواده‌هاى ايشان تسليت مى‌گويم. در اين ميان لازم مى‌دانم به خانواده شهيد عزيز مازيار سبزعلى‌زاده كه در حال خدمت در حرم امام به شهادت رسيد، تسليت مخصوص عرض كنم و براى همسر و فرزندانش آرزوى سعادت و صبر نمايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون