• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3833 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

پيشخوان

تكذيب درگيري با داعش در مرزهاي قصرشيرين

معاون فرماندار قصرشيرين درگيري نيروهاي نظامي و امنيتي كشورمان با داعش در مرزهاي اين شهرستان را تكذيب كرد. به گزارش ايسنا، نعمت‌الله نازپرورده اظهار كرد: طي چند روز گذشته درگيري با داعش در مرزهاي اين شهرستان نداشته‌ايم. وي افزود: با حضور نيروهاي نظامي و امنيتي، امنيت كامل بر مرزهاي شهرستان حكمفرماست. اخباري مبني بر درگيري با نيروهاي تكفيري داعش در مرزهاي قصرشيرين در فضاي مجازي منتشر شده بود. در همين حال مديركل دفتر امور مرزي وزارت كشور گفت: طي 24 ساعت اخير هيچ درگيري خاصي در مناطق مرزي به‌ويژه در سمت استان‌هاي كردستان و كرمانشاه نداشته‌ايم. مجيد آقابابايي، مديركل دفتر امور مرزي وزارت كشور با اشاره به انتشار اخباري مبني بر درگيري نيروهاي امنيتي كشورمان با تروريست‌ها و اشرار در مرزهاي غربي كشور از جمله سرپل‌ذهاب و گيلانغرب، اظهار داشت: طي 24 ساعت اخير هيچ درگيري خاصي در مناطق مرزي به‌ويژه مرزهاي كشور در سمت استان‌هاي كردستان و كرمانشاه نداشته‌ايم. وي افزود: طبيعتا به دليل اهميت موضوع مرزها و به دليل پيشگيري‌هاي لازم نيروهاي نظامي، اطلاعاتي و مرزباني كه فعاليت روزمره خود را در اين مناطق دارند اما از 24 ساعت قبل تاكنون اتفاق خاصي در اين منطقه نيفتاده است. در همين رابطه نماينده قصرشيرين، سرپل ذهاب، گيلانغرب با اشاره به تدابير امنيتي نيروهاي نظامي در منطقه براي جلوگيري از اقدامات احتمالي گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري، هرگونه درگيري نظامي با اين گروهك‌ها را تكذيب كرد و گفت: حضور نيروهاي امنيتي در منطقه به جهت صيانت از مرزها بوده و تا اين لحظه انجام هيچ درگيري نظامي و عملياتي توسط مقامات امنيتي تاييد يا تكذيب نشده است. فرهاد تجري با اشاره به انتشار برخي شايعات درباره درگيري نيروهاي امنيتي و نظامي با گروهك تروريستي داعش در منطقه سرپل ذهاب اعلام كرد: هر از گاهي نيروهاي تكفيري و تروريستي سعي مي‌كنند اقداماتي انجام دهند. قبلا نيروهاي منافقين در مناطق مرزي استان كرمانشاه با عراق مستقر بودند و اكنون نيز باتوجه به آلودگي منطقه به اقدامات كور داعش و نيز باتوجه به فشارهايي كه اخيرا عليه اين گروهك تروريستي ايجاد شده و منجر به اضمحلال و پراكندگي شده‌اند، تلاش‌هايي انجام مي‌دهند. او اعلام كرد: حضور نيروهاي امنيتي به‌جهت فضاي خاص نظامي و باتوجه به اينكه منطقه كرمانشاه مي‌تواند يكي از معابر گروهك‌هاي تروريستي باشد، تاكتيك‌ها و آرايش نظامي خاصي ازسوي نيروهاي امنيتي و نظامي انجام شده و همين مساله منجر به ايجاد اين تصور شده كه اتفاق خاصي افتاده است اما الحمدالله مشكل خاصي نيست. تجري در پايان تصريح كرد: الحمدالله امروز شاهد اقتدار نيروهاي نظامي اعم از سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و مرزباني و اشراف كامل اطلاعاتي هستيم و واقعيت اين است كه گروهك‌هاي تروريستي اساسا قدرت خاصي ندارند كه ما به‌دنبال درگيري با آنها باشيم اما از آنجا كه آنها به دنبال اقدامات كور تروريستي هستند و ممكن است از مرزهاي مختلف كشور از جمله مرزهاي منطقه كرمانشاه وارد شوند، آرايش نظامي و تدابير امنيتي درنظر گرفته شده و اين مساله منجر به اين تصور شده است كه اتفاقي افتاده و اين شايعات را در پي داشته است.


نيروهاي اطلاعاتي به‌دنبال منشا شايعات در مورد عمليات تروريستي ري

فرماندار ويژه شهرستان ري ادعاي اقدام تروريستي داعش در حرم عبدالعظيم الحسني عليه السلام را يك شايعه بي‌اساس خواند و تاكيد كرد كه نيروهاي اطلاعاتي به دنبال منشا شايعات بي‌اساس هستند. به گزارش ايرنا، هدايت‌الله جمالي پور گفت: ارگان‌هاي ذي‌ربط از جمله اداره اطلاعات در حال پيگيري براي كشف منشا پيدايش شايعات بي‌اساسي است كه شب گذشته آرامش مردم ري و زايران را به هم ريخت. وي در مورد خبري كه در شبكه‌هاي اجتماعي مبني بر شنيده شدن صداي تيراندازي در ري شنيده شده است، گفت: اين خبر اصلا صحت ندارد و ديشب نه تيري شليك شده و صداي غيرمعمولي به گوش نرسيده است. جمالي پور از دستگيري تعدادي در خصوص پخش شايعات بي‌اساس در ري خبر داد و تاكيد كرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي پس از حصول اطمينان از اينكه هيچ نكته مشكوكي كه مردم را تهديد كند، وجود ندارد، بلافاصله اقدام به كشف منبع شايعات كردند و در اين باره چندين نفر بازداشت شده و تحت بازجويي قرار دارند. وي از مردم خواست تا گوش به شايعات بي‌اساس نداده و آرامش خود را حفظ كنند و اطمينان داشته باشند كه همه دستگاها امنيتي و اطلاعاتي هميشه در كنارشان هستند.
يادآور مي‌شود در حالي كه مراسم احياي شب بيست و يكم در حرم حضرت عبدالعظيم(ع) در حال برگزاري بود شايعه‌اي بي‌اساس مبني بر اقدامات تروريستي موجب نگراني مردم و ايجاد التهاب در ميان مومنان و عزاداران علوي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون