• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3833 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

كرباسچي:

روحاني مخالفان را آرام كند

انتخابات 29 ارديبهشت‌ماه حامل پيام مهمي از سوي مردم بود. مردم براي 4 سال ديگر به عقلانيت، تدبير و اعتدال راي دادند. جريان اصلاحات نيز در چند انتخابات اخير تلاش كرد تا با نيروهاي اعتدالي كشور حركت در مسير توسعه را سهل‌تر كند. اين جريان سياسي معتقد است كه اگر بخواهد پيشرفت كشور رقم بخورد جز با كنار زدن تفكرات افراطي و تندرو ممكن نخواهد بود. همين هم بود كه تمام تلاش خود را كردند تا رييس‌جمهور اعتدالي روي كار بيايد. پس از گذشت چهار سال از روي كار آمدن روحاني همچنان اصلاح‌طلبان اين نسخه را براي كشور لازم و ضروري دانستند و از مردم خواستند تا براي طرد تفكرات اعتدالي مشاركت حداكثري در انتخابات داشته باشند. غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران معتقد است كه «روحاني در چهار سال دوم دولت خود باوجود مشكلاتي كه در داخل و خارج از كشور خواهد داشت مطمئنا كارنامه مفيدي به ثبت خواهد رساند.» وي در گفت‌وگو با رويداد 24 همچنين بيان مي‌كند «همكاراني كه انتخاب مي‌كند باعث فعال‌تر شدن دولت و رفع بيشتر مشكلات و رشد توسعه‌اي بيشتر كشور خواهد شد.»
غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران در اين رابطه كه روحاني بايد چه‌ كاري انجام دهد تا تندروها وادار به عقب‌نشيني شوند، گفت: دولت بايد شرايط كساني كه در اين انتخابات شكست خوردند و موفق به اخذ راي لازم نشده‌اند را درك كند. به‌هرحال ناراحتي و عصبي بودن آنان به‌خصوص به دليل بيان وعده‌هاي جدي كه درباره تك‌دوره‌اي بودن دولت روحاني طرح مي‌كردند و آن را در رسانه‌ها و جمع‌هاي خود با قاطعيت منتشر مي‌ساختند، طبيعي است. دولت بايد اين مساله را احساس كند و تلاش خود را به كار بندد تا كساني كه مايل به بر سركار آمدن مجدد او به هر دليل نبودند را آرام سازد.
وي در ادامه اضافه كرد: مردم با سليقه‌هاي متفاوت در اين كشور زندگي مي‌كنند و روحاني هم خودش را رييس‌جمهور همه ملت ايران دانسته است، بنابراين يكي از كارهاي مهمي كه روحاني بايد انجام دهد تا مخالفان آرامش پيدا كنند و وضعيت‌شان به لحاظ روحي و رواني به خاطر تبليغاتي كه صورت گرفت به ثبات برسد اين است كه بي‌توجه به تمام هجمه‎ها و تخريب‎ها با تعيين خط‌مشي مسير حركت دولت دوازدهم را هموارتر سازد.
كرباسچي در اين رابطه توضيح داد: مخالفان روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري 29 ارديبهشت‌ماه با وجود تبليغاتي كه مخاطب آن بودند، نه‌تنها رييس‌جمهور تك دوره نشد بلكه استقبال بيش از 50 درصدي مردم را به نام خود ثبت كرد كه اين امر از آغاز انقلاب تا به امروز براي رييس‌جمهوري در دومين دوره خود بي‌سابقه است. ميزان آراي حسن روحاني بدون شك نشانه اعتماد و باور مردم با تمام نقص‌هايي كه در زمينه اجرايي و اقتصادي ممكن است وجود داشته باشد، بود.
دبيركل حزب سازندگي در ادامه اظهار داشت: دولت بايد با توجه به اين سرمايه تلاش كند كشور را در مسير اصلي قرار دهد و اين كار با سرعت‌بخشي به كارها صورت مي‌گيرد. مجلس دهم با دولت همراه است و رييس‌جمهور هم تجربه‌هاي خوبي از نيروهايي كه با او كار كرده‌اند، به دست آورده بنابراين به‌خوبي مي‌داند چه كساني اهداف دولت او را بهتر برآورده خواهند كرد كه درنتيجه انتخاب‌هاي منطقي و درست، مخالفان او اعتماد پيدا خواهند كرد كه در مسير منافع ملي قدم برداشته مي‌شود.
وي در خصوص صحبت‌هاي رييس دولت اصلاحات در روزهاي پاياني دولتش مبني بر اينكه رييس‌جمهور تداركاتچي است، گفت: نسبت به اين نظر آقاي خاتمي در آن زمان كه ايشان مساله را خيلي جدي طرح كردند، باور ندارم. آقاي خاتمي به اختيارات رييس‌جمهور و مشكلاتي كه با مجلس داشتند اشاره كرد. حرف ايشان يك مقدار ناشي از شكسته‌نفسي بود.
كرباسچي در ادامه تصريح كرد: آقاي خاتمي در دوره اول و دوم كارهاي بسياري انجام داد و در تاريخ از او يادگارهاي زيادي باقي‌ مانده است؛ بنابراين قبول ندارم كه ايشان يك تداركاتچي بودند، احتمالا به دليل شكسته‌نفسي كه موفق به اجرايي كردن تمامي توقعات نشده، اين نظر را داده است. در پايان دوره خاتمي ما بهترين وضعيت اقتصادي را داشتيم حتي به لحاظ مسائل سياسي و فرهنگي كه مشكلاتي وجود داشت، اما رشد آنها قابل‌مقايسه با دولت‌هاي بعدي و حتي شايد قبلي نيست.
دبيركل حزب كارگزاران اظهار داشت: در مورد آقاي روحاني نيز بايد توضيح داد كه او در همين چهار سال اول كارهاي بزرگي به ثمر رسانده كه خيلي روشن است. كنترل تورم براي ما يك امر بي‌سابقه و تاريخي است كه در طول يك دوره كمتر از چهار سال محقق شد همچنين تك‌رقمي شدن تورم افسارگسيخته يا خارج شدن روابط خارجي كشور از حالت متشنج كه هرلحظه در معرض تهديد محافل بين‌المللي قرار داشتيم، موجبات دستيابي به آرامش را به وجود آورده است. البته كم و بيش در بعضي از دولت‌هاي خارجي آهنگ‌هاي ناموزوني زده مي‎شود ولي مجموعه جهاني درباره ايران ذهنيت بسيار مثبتي پيدا كرده است. وي در پايان اضافه كرد: آقاي روحاني در چهار سال دوم دولت خود باوجود مشكلاتي كه در داخل و خارج از كشور خواهد داشت و معضلاتي كه براي اداره كشور به وجود مي‌آيد، مطمئنا كارنامه مفيدي به ثبت خواهد رساند، همكاراني كه انتخاب مي‌كند باعث فعال‌تر شدن دولت و رفع بيشتر مشكلات و رشد توسعه‌اي بيشتر كشور خواهد شد.رويداد 24

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون