• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3833 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

علي صوفي:

روحاني بايد رويكرد اقتصادي‌اش را تعيين كند

دولت دوم روحاني در حالي روي كار مي‌آيد كه با استقرار مجلسي معتدل دست رييس‌جمهور براي معرفي كابينه‌اي همراه‌تر با سياست‌هايش باز شده است. همين است كه جريان اصلاحات به عنوان مهم‌ترين حامي روحاني بر لزوم انتخاب كابينه‌اي كارآمد تاكيد دارد و فعالان سياسي اصلاح‌طلب نيز پيشنهاداتي به رييس‌جمهور مستقر براي كابينه دارند. علي صوفي، فعال سياسي اصلاح‌طلب معتقد است كه روحاني در ابتداي امر بايد رويكرد اقتصادي دولتش را تعيين كند. او همچنين در گفت‌وگو با ايسكانيوز بر ابقاي محمدجواد ظريف در وزارت خارجه تاكيد دارد.
علي صوفي با اشاره به اينكه روحاني در درجه اول بايد وعده‌هايي كه به مردم داده است را دسته‌بندي كند، اظهار كرد: بخشي از آن به معناي پاسخگويي دولت به مردم است و سعي كند كه فشارهايي كه به وي به وجود آمده را در جهت مثبت تغيير و از پيشنهادات پيش روي استفاده كند. وي با اشاره به اينكه بخشي از وزارتخانه‌ها از نظر حاكميتي اهميت بسيار بالايي دارند، خاطرنشان كرد: وزارت كشور و وزارت امور خارجه از وزارتخانه‌هايي هستند كه نقش حاكميت جامعه را برعهده دارند كه روحاني بايد به اين دو وزارتخانه اهميت بيشتري دهد؛ همچنين وزارتخانه‌هايي مانند وزارت دفاع و وزارت اطلاعات كه درصدد فراهم كردن تامين امنيت كشور هستند ،جايگاه خود را دارند.
عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تصريح كرد: وزارتخانه‌اي كه براي تعامل بين‌المللي و اجراي سياست‌هاي دولت در سطح بين‌الملل به يك وزير قوي نياز دارد وزارت امور خارجه است كه عملكرد ظريف در اين رابطه قابل قبول و ابقاي وي در اين وزارتخانه ضروري به نظر مي‌رسد.
استقرار وزير كارآمد در وزارت كشور
صوفي با بيان اينكه تاثير عملكرد وزارت كشور در داخل بيشتر است، ادامه داد: صرف نظر از شخصيت آقاي رحماني‌فضلي و زحماتي كه كشيدند اما عملكرد وزارت كشور قابل قبول نبوده است. وي افزود: موضوعي كه از اهميت بالايي برخوردار است اين است كه روحاني يك وزير آگاه و آشنا به وظيفه و مرتبط به عقبه راي‌اش انتخاب كند تا بتواند آن وزير استانداراني را انتخاب كند تا با مردم ارتباط داشته باشند و نسبت به مطالباتي كه مردم از آقاي روحاني دارند را پاسخ دهند ولي متاسفانه عملكرد وزير كشور فعلي در اين رابطه مثبت ارزيابي نشده، بنابراين اين وزارتخانه بايد مورد توجه بيشتري قرار بگيرد و وزير كارآمدي در آن مستقر شود.
استمرار زنگنه در وزارت نفت
صوفي با اشاره به اينكه وزارت نفت از ديگر وزارتخانه‌هاي حساس كشور است، افزود: وزارت نفت با توجه به اين موضوع كه بازار خود را در داخل از دست داده است بايد توليدات نفت خود را افزايش و در جهت جلب سرمايه‌گذاران خارجي باشد تا بتواند از حوزه‌هاي نفتي مشترك بين ايران و كشورهاي ديگر حراست و در چارچوب منافع ملي حركت كند كه در اين حوزه آقاي زنگنه عملكردش بسيار مثبت ارزيابي شده و توانسته حوزه نفت را از اين بحران خارج كند. وي درباره حوزه اقتصادي دولت بيان كرد: حوزه اقتصادي با ديگر حوزه‌ها تفاوت دارد و از يك مكتب اقتصادي خاصي پيروي مي‌كنند و سياست‌هاي اقتصادي خاصي در كشور اجرا و پياده مي‌شود تا در آن افراط و تفريط به وجود نيايد تا بتواند تورم را مهار كنند و همچنين بتوانند اقتصاد را از حالت ركود خارج كنند. صوفي با بيان اينكه روحاني بايد رويكرد اقتصادي‌اش را تعيين كند، خاطرنشان كرد: رويكرد تيم اقتصادي فعلي بر مبناي مهار تورم بوده است و توانسته است اين كار را به خوبي انجام دهد اما يك مقدار يكسويه عمل كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون