• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

براي برگزاري جلسه غيرعلني درباره حادثه تروريستي تصميم مي‌گيريم

گروه سياسي| بعد از حمله تروريستي 10 روز پيش به پارلمان نمايندگان مجلس جلسه‌اي غيرعلني با حضور مسوولان نظامي و امنيتي برگزار كردند. جلسه‌اي كه ظاهرا در آن تنها مسائل كلي مطرح شده و ابعاد ماجرا آن‌طور كه بايد براي نمايندگان روشن نشده است و بررسي ابعاد اين حادثه همچنان ادامه دارد. حالا عليرضا رحيمي، نماينده تهران و عضو كميسيون امنيت ملي به ايلنا گفته است كميسيون امنيت ملي محوريت جلسات بررسي حمله تروريستي به مجلس را بر عهده گرفته و قرار است مسوولان سپاه حفاظت انصار، حفاظت و حراست مجلس و همچنين مسوولان حفاظت ناجا در جلسه روز سه‌شنبه اين كميسيون حاضر شوند و پيشنهاد نهايي خودشان براي تقويت وضعيت امنيتي اماكن حياتي و حساس مطرح كنند. مهم‌ترين بخش‌هاي سخنان رحيمي را در ادامه مي‌خوانيد:
 پس از حمله تروريستي به مجلس، دو ماموريت براي كميسيون امنيت ملي مشخص شد كه ماموريت اول ارزيابي و آسيب‌شناسي حادثه و مشخص شدن ابعاد و زواياي اين حمله تروريستي بود و موضوع دوم نيز ضرورت تقويت وضعيت امنيتي اماكن حياتي و حساس ازجمله مجلس بود. اين دو موضوع محور تشكيل جلساتي در كميسيون امنيت شد. جلسه نخست نيز در اين كميسيون برگزار شد و اعضا تصميم گرفتند اين كميسيون محوريت ادامه جلسات را برعهده بگيرد و بر اين اساس مقرر شد مسوولان مربوطه جهت ارايه گزارش به نمايندگان به مجلس بيايند.
 (درباره درخواست يكي از اعضاي كميسيون امنيت نسبت به برگزاري جلسه غيرعلني مجدد به‌منظور بررسي ابعاد حمله تروريستي و نارضايتي عموم نمايندگان از توضيحات ارايه شده در نشست غيرعلني پيشين): به هر حال آيين‌نامه مجلس روال برگزاري جلسات غيرعلني را مشخص كرده و لازم است اين روال طي شود. بنابر آيين‌نامه داخلي مجلس، برگزاري نشست غيرعلني نيازمند پيشنهاد ۱۰ نفر از نمايندگان يا درخواست رييس مجلس و پس از طي اين مرحله، نيازمند تصويب پيشنهاد در صحن علني مجلس توسط نمايندگان است.
 در جلسه غيرعلني قبلي كه متعاقب حمله تروريستي برگزار شد، بيشتر به موضوعات كلي پرداخته شد و آنچنان به جزييات حمله تروريستي اشاره‌اي نشد و فرصت پرسش و پاسخ مكفي نيز در اختيار نمايندگان قرار نگرفت. جمع‌بندي نهايي جلسه بود كه ازسوي آقاي لاريجاني رييس مجلس عنوان شد و اكثر مطالبي كه مسوولان و نمايندگان مطرح كردند، موضوعات كلي بود و به اين دليل رضايت نمايندگان نسبت به مسائل مربوط به اين حمله تروريستي و وضعيت امنيتي اماكن حساس جلب نشد. به هر حال هنوز در اين رابطه تصميم‌گيري انجام نشده و ان‌شاءالله در نخستين جلسه علني مجلس پس از اتمام تعطيلات تابستاني پارلمان، در اين رابطه تصميم‌گيري خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون